[HP Vectra VL400 SF]Slimline cdrom speler

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Kheb thuis zo'n bak staan zonder cdrom speler. Laatst heb ik via internet een slimline cdrom speler gekocht: Teac CD-224E Slimline 24-speed voor diverse laptops en desktops bij that's it > www.nowthatsit.nl
Gisteravond toen ik thuiskwam zag ik dat hij binnen gekomen was. Snel daarna zag ik dat hij niet in de kast past. Ten tweede is het zo dat er op het mobo een gewone cdrom ide kabel zit. En op die slimline zit een smalle aansluiting. Nou...ik kan hier dus eigenlijk nix mee...:( of bestaat er een verloopstekker , dus van gewone ide naar slimline? Ik heb al gezocht op het forum maar kwam wat vage plaatjes tegen van printplaatjes. Maar bestaan er geen losse kabels?

Mogelijkheid twee: Aangezien de cdrom niet goed in de kast past (de kenners weten misschien ook waarom) is het zo dat ervoor deze HP Vectra een speciaal slimline model nodig is??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt hiervoor wel een adaptertje hoor. Ze zijn alleen moeilijk aan te komen en schompes duur. maar ze bestaan wel. Zoek eens op slimline adapter.
En je zegt dat hij niet past? waarom dan niet. komt dat misschien door de vorm van het ding (voor zover ik weet is de hp niet rechthoekig).

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Die adapters zijn idd. wel te krijgen. Probeer anders eens te kijken of je hem misschien in een inkoopactie van Laupro tegen komt (http://www.laupro.nl).

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 15 October 2003 @ 13:03:
Je hebt hiervoor wel een adaptertje hoor. Ze zijn alleen moeilijk aan te komen en schompes duur. maar ze bestaan wel. Zoek eens op slimline adapter.
En je zegt dat hij niet past? waarom dan niet. komt dat misschien door de vorm van het ding (voor zover ik weet is de hp niet rechthoekig).
De reden waarom hij niet past is de volgende:
Als je bijv. de HD of de floppy disk eruit wil halen kun je dat eenvoudig doen door een 'klepje' over te halen en dan kun je het desbetreffende onderdeel eruit halen. Zo gaat dat ook bij de cdrom speler. Als je em eruit hebt gehaald heb je zegmaar een soort van 'rack' waar een slimline cdrom speler in kan. Nou daar past hij dus net niet in. Dus daarom dacht > is er misschien een speciale HP slimline versie benodigt voor deze desktop?

Verwijderd

volgens mij is het een speciale, hij is ook godsgruwelijk duur, hp serivce part nummer:

D4383-60101 Service Part
part#desc.defective expectedlist price (EUR)available
D4383-60101SLIM CD 24XNo141.35Yes

hiero partnummer invullen
https://parts.hp.com/scri...y.class/Mercury/index.jsp
edit:
partnummer ben ik achter gekomen door te googlen naar "HP Vectra VL400 SF replacement"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:25 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Heej thanks! maar is deze ook compatible met de Vectra VL400 SF? Zoja...tjsa...dan moet'ie maar besteld worden he:) Enneuh denken jullie dat ik die andere nog kan inleveren bij That's it? of...

Verwijderd

in deze HP pc's zit het ding.
Er zijn een aantal verschillende HP Vectra VL400 SF's, moet je even kijken of jouw versie erbij staat.
wel vreemd, op het getekende plaatje ziet het ding eruit als een slimline cdspeler :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 15:10 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
aha kzal thuis es kijken...

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Oke ik heb even in de lijst gekeken en daar staat de pc inderdaad bij. Tis dus de HP Vectra VL400 SF P1556A. Maar nu vraag ik me af, is het zo dat op deze slimline wel die standaard ide kabel kan? Want er zit dus nu een losse ide kabel in voor de cd-rom. En ten tweede hoe krijg hij zn voeding dan? Dr zit ook nog een los voedingssnoertje in die je normaal gesproken in de diskdrive doet.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kan je er niet een usb 2 kaart in rossen en dan een externe cd-rom er aan hangen? desnoods in een zelfbouw kastje?

kastje: 50 euro
cd-rom: 18 euro ofzo voor een LG
NEC usb 2.0 kaart: 20 euro.
(en dat is allemaal een vrij hoge schatting)

mijn collega heeft laatst met die usb 2.0 kastjes geëxperimenteerd, en je kan er ook een brander in bouwen. als je er een brander in doet wordt hij gewoon herkend als brander door je brandsoftware. (dat was met een Target kastje geloof ik)

[ Voor 44% gewijzigd door smvs op 16-10-2003 01:46 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Hmm oke. Het is mij (naja mn vader dan:)) gelukt om de cdrom speler in de HP te krijgen! Maar dan ben ik nog niet klaar. Op het mobo zit dus een gewone ide kabel om een cdrom speler op aan te sluiten dus ik heb dan nog wel een adapter nodig. Kep via google dit kunnen vinden http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=9#p100 (ong. int midden v/d pagina). Op die pagina staat dus zo'n adapter. Maar kzie gewoon twee printplaatjes hoe werkt/installeer je zoiets eigenlijk???

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

De ene is de voorkant de andere is de achterkant. Voor de duidelijkheid de onderste sluit je aan op je (slimline)cdrom en op de bovenste sluit je dan je ide kabel aan.

Op CableClub staan ze ook. En daar zijn ze ook nog eens goedkoper!

Maar je betaald wel 9.39 euro aan verzendkosten. :(

Ik zit er zelf ook over te denken om daar mijn slimline cdrom --> ide convertors te kopen en nog wat andere dingen, misschien kunnen we dan wel de verzendkosten delen. Als dat je wat lijkt mail dan ff op bigbart AT mytweakers PUNT net

[ Voor 56% gewijzigd door BigBart op 16-10-2003 19:38 . Reden: ff linkje gepost :) ]

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> OM :)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Oke ik heb een nederlandse website kunnen vinden waar ze dus deze adapters verkopen. Namelijk op www.myelectronics.nl . Vervelend is wel dat je vannaf 25 euro moet bestellen. En aangezien die slimlineadapters best wel goedkoop zijn moest ik er dus twee bestellen. (maargoed ik krijg het ene aankoop bedrag wel weer terug van een collega :).
Dus bij deze wou ik dat even laten weten dat er dus ook nederlandse sites bestaan die dit product aanbieden

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 22:29
Moet je nog zo'n originele drive + adapter + bracket hebben voor je HP VL400 SFF? Ik heb er hier nog 1 liggen. Mail maar als je interesse hebt naar: clan_dbg@hotmail.com

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
*kick*

Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds niet verder.
Laatst had ik al een mailtje gestuurd naar Norrod. Als antwoord kreeg ik om de bios te updaten. Nou dat heb ik geprobeerd zonder succes helaas. Als ik de diskette (waarop het biosupdate gedoe staat) erin doe en ga booten krijg ik op een gegeven moment de volgende melding:

Loading free dos...
Root fat kernel go!

En dan gebeurd er verder nix. In de bios heb ik alle hardware protection uitgezet en op het mobo ook een jumper omgezet (die overigens met bootblock protection te maken heeft) maargoed. Als ik alle protecties uitzet dan krijg ik helemaal nix op het scherm te zien, het blijft gewoon zwart. Weet iemand hoe dit kan??

Daarnaast heb ik nog te horen gekregen dat de slimline , eventueel, ook nog drivers nodig heeft. De zogenaamde atapi drivers. Wat me werd aangeraden is om windows erop te zetten en dat dan ook automatisch de slimline herkend.

Nou dat gaat ook moeilijk: ik doe de HD in een bracket in een andere pc, formatteer em als ntfs, kopieer vannaf de windows 2000 cd de map I386, vervolgens doe ik de HD weer in de andere pc, boot met een bootflop, en als ik dan naar de C: schijf wil gaan geeft hij aan: c: invalid drive. Nou ik heb al met fdisk gechecked of deze actief is en dat was ook zo. Wat kan dit zijn???
Pagina: 1