scriptje om content te leveren op andere sites

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
nou.. aangezien de andere gesloten is probeer ik het nog een keer ( ik noemde de sites alleen maar zodat het een en ander duidelijk werd wat ik wilde.........................)

Ik heb een site en daar staan een hoop interessante leuke wetenschappelijke 'wist-u-datjes' op.
Nu heb ik al een scriptje gemaakt voor op een andere site zodat er random een 'wist-u-datje' op die site getoond wordt.
maar ik vraag me af hoe je dit het handigst kan aanpakken...
op dit moment is het gewoon een php include..maar meestal is het in de vorm van javascript gegoten (denk aan nu.nl of de nieuwstracker van tweakers) ..
is dit de handigste manier?.. en hoe pak je dit dan handig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gewoon een RSS-feed, webservice of XML-bestand als output geven?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 14:30
t nadeel van een rss feed of xml bestand is dat degene die je scriptje gebruikt de uitvoer bepaald, bij een javascript met een document.write(''); bepaal jij zelf de uitvoer (let wel op het escapen van slashes (addslashes) in php :))

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Helmet schreef op 15 October 2003 @ 10:58:
t nadeel van een rss feed of xml bestand is dat degene die je scriptje gebruikt de uitvoer bepaald, bij een javascript met een document.write(''); bepaal jij zelf de uitvoer (let wel op het escapen van slashes (addslashes) in php :))
Is alleen de vraag of dat erg is? De andere partij kan dit anders ook wel vrij eenvoudig omzeilen door middel van reg. ex'en.

Kan je het net zo goed in een keer standaard neerzetten. Eventueel zet je er een soortement van inlogcode op, zodat je invloed kan hebben op wie wat kijkt (persoonsgebonden), of controleer je de referrer.

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 15-10-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 22:49

Jaspertje

Max & Milo.. lief

gorgi_19 schreef op 15 October 2003 @ 10:59:
[...]

Is alleen de vraag of dat erg is? De andere partij kan dit anders ook wel vrij eenvoudig omzeilen door middel van reg. ex'en.
Als jij maar een weetje teruggeeft, hebben ze weinig om te filteren.... ervan uitgaande dat er op jou include gewoon een random functie staat.

Je kan ook gewoon keihard HTML teruggeven? daar is toch niks mis mee? Ik neem aan dat je alleen maar een tekst hoeft terug te geven?

-edit- Je kan ze ook gewoon een iframe of iets laten maken (wel lelijk ik weet het) die naar een .php op jou webserver verwijst.. en dan geef je het gewoon op jou server terug..

[ Voor 17% gewijzigd door Jaspertje op 15-10-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
op dit moment geef ik dmv die include dus inderdaad gewoon eigenlijk keihard HTML terug :) ..
zij includen dus iets en op die plek verschijnt het logo van de site met daaronder een feitje .. en daar weer onder de url..

de vraag is dus niet alleen wat het handigst zou zijn.. maar ook hoe ik dat dan klaar speel (wat vraag ik toch veel he? :) ) .. ik heb namelijk zo niet 1..2...3 het idee hoe ik het als xml bestand kan aanbieden?..(heb nog geen ervaring met xml) ..
wil dat dan zeggen dat de gebruiker op een handige manier controle heeft over de variabelen?.. in dit geval is dat dus eigenlijk alleen maar dat 1e feitje.. (linkt naar popup op mijn site met daarin de uitleg trouwens.. weet niet of dit de zaak nog veranderd:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

nikao schreef op 15 October 2003 @ 11:10:
de vraag is dus niet alleen wat het handigst zou zijn.. maar ook hoe ik dat dan klaar speel (wat vraag ik toch veel he? :) ) .. ik heb namelijk zo niet 1..2...3 het idee hoe ik het als xml bestand kan aanbieden?..(heb nog geen ervaring met xml) ..
Contenttype goed zetten.. :P 't is afhankelijk van de taal.
wil dat dan zeggen dat de gebruiker op een handige manier controle heeft over de variabelen?.. in dit geval is dat dus eigenlijk alleen maar dat 1e feitje.. (linkt naar popup op mijn site met daarin de uitleg trouwens.. weet niet of dit de zaak nog veranderd:) )
Dat is helemaal afhankelijk van hoe ingewikkeld en mooi je het wilt maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Deze ook maar dicht. Het is niet de bedoeling om een gesloten topic zomaar te heropenen. Neem hiervoor eerst contact op met whoami.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.