Toon posts:

Kan ISS uit Win2000 databases aan en weergeven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje:
Ik ben een intranet site aan het maken. Maar daarin maak ik gebruik van databases voor weergave van alle handleidingen en nieuwsitems. Nu heb ik dit prima te bezichtigen gekregen in Personal Webserver uit het ooh zo oude Win98. Maar nu met IIS geeft ie errors. De database is niet gedefineerd.

Kan het kloppen dat IIS geen databases ondersteund en dus weergeeft? Of is daar een andere instelling voor nodig. Ik maak gebruik van Frontpage Extensions.

Hoop dat iemand hier vaker mee werkt want ik doe alles normaal in Dreamweaver en haat dit complexe FP.
Groet

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
je post is nog steeds niet helemaal duidelijk imho. Je zou kunnen proberen de desbetreffende code die de connectie naar de database maakt te posten?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Frontpage doet dat allemaal zo leuk met wizards en knopjes dus zal ff kieke voor code. Hij geeft sowieso deze foutmelding:

Database Results Error
The database connection named 'IntranetDB' is undefined.

This problem can occur if:
* the connection has been removed from the web
* the file 'global.asa' is missing or contains errors
* the root folder does not have Scripting permissions enabled
* the web is not marked as an Application Root

Connection is gewoon aangemaakt en global.asa is gewoon aanwezig. Bij topic Webdesign werd deze topic erg lullig en snel geblocked zonder reden dus vandaar dat ik het bij Algemeen probeer.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dude, leg nou eens uit wat je probleem is, in helder en duidelijk ABN.

Overigens was de sluiting van je topic daar ook niet zonder reden; dikke kans dat deze dus ook dicht gaat.

[ Voor 44% gewijzigd door HunterPro op 15-10-2003 11:14 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 01:49

Pelle

🚴‍♂️

Zonder reden? Wat je hier vraagt IS gewoon geen W&G onderwerp, punt uit klaar. Dat is reden genoeg. En check je mail eens, dan snap je dat je dat je voortaan de FAQ mag lezen voor je ergens een topic plaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Geef me dan gewoon een andere plek als het volgens jou niet bij W&G hoort. Maar om alleen maar kort te melden dat het geen W&G is help je ook niet mee.

Het enigste wat ik me afvraag is of ISS databases ondersteund en hoe ik dat werkend instel. Want zoals ik hierboven liet zien krijg ik een melding dat de connection niet gedefineerd is terwijl dat naar mijn weten wel zo is. Further no problem...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
ik gok dat je een DSN moet instellen bij ODBC connections, maar das precies het probleem, je omschrijving is veels te vaag om er een duidelijk antwoord op te geven, want IIS hoeft geen databases te ondersteunen, daar heb je talen/platformen als ASP(.net) en PHP voor.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-09 09:41

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:23:
Geef me dan gewoon een andere plek als het volgens jou niet bij W&G hoort. Maar om alleen maar kort te melden dat het geen W&G is help je ook niet mee.

Het enigste wat ik me afvraag is of ISS databases ondersteund en hoe ik dat werkend instel. Want zoals ik hierboven liet zien krijg ik een melding dat de connection niet gedefineerd is terwijl dat naar mijn weten wel zo is. Further no problem...
De oplossingen zijn toch ook gegeven? :?

1. DSN, genaamd 'IntranetDB', ontbreekt / niet correct of wat dan ook
2. global.asa is niet correct of bevat fouten
3. In IIS moet de folder gedefinieerd zijn met Script enabled
4. In IIS moet de folder als application gedefinieerd staan.

Heb je deze 4 mogelijkheden stap voor stap afgelopen? :?

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 15-10-2003 11:52 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pages in ASP opgemaakt dus die ondersteunen de database (Sorry Tampie was niet zo duidelijk) maar of ISS databases weergeeft en dus de uitkomsten daarvan weet ik niet. Het lijkt me toch wel maar HOE stel ik dat in?
Ik heb alle 4 de opties al doorgelopen ja :
1) IntranetDB connection is gewoon aanwezig.
2)global.asa is ook aanwezig en werkt op andere server wel.
3)Script enabled is ook ingesteld.
4)hoe ik deze instel weet ik niet

Me collega kan de intranet site wel gewoon publishen dus in de site zelf zit het niet. Het gaat om de ISS instellingen waar ik niet wijs uit word.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-09 09:41

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 12:07:
Ik heb de pages in ASP opgemaakt dus die ondersteunen de database (Sorry Tampie was niet zo duidelijk) maar of ISS databases weergeeft en dus de uitkomsten daarvan weet ik niet. Het lijkt me toch wel maar HOE stel ik dat in?
Ik heb alle 4 de opties al doorgelopen ja :
1) IntranetDB connection is gewoon aanwezig.
Is die ook goed?
Ga anders eens naar je global.asa en controleer de connectionstring, zet eventueel de On Error Resume Next uit en zorg dat je de foutmelding ziet.
4)hoe ik deze instel weet ik niet
[rml]whoami in "[ ASP.Net] Server Error bij provider *"[/rml]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1