Toon posts:

Hd copy maken

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om van een hd die bijna vol is (1,6gb) een copy te maken naar een grotere disk (om die andere eruit te kunnen halen) zodat ik niet alles opnieuw moet installeren.

Verwijderd

image maken...

met ghost ofzo.. zoek maar even

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16

BoAC

Memento mori

Hd's naast elkaar hangen en dan:
Copy Paste in windows of xcopy in dos of .... Ghost/DriveImage

Verwijderd

als je ook de bootsector wilt kopien zul je toch echt een image moeten maken

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Een image trekken met Ghost en die daarna op die grotere schijf terugpoten gaat dus lang niet altijd goed!!!!! (als het mogelijk is).

Maar ik zou gewoon wat aan het pielen gaan; inderdaad wel proberen met Ghost-image of Ghost-clone. Beide schijven in 1 systeem hangen met de grootste schijf als slave.

Verwijderd

Ghost!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-03 05:48
Met Ghost gaat dat dus wel goed ... Kunt ook aangeven dat de partitie moet groeien.
En je kunt eventueel ook daarna met PartitionMagic aan de gang om de partitie uit te breiden.

PS: Dit is toch echt een zoek vraag ...

-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 10:51:
Weet iemand of het mogelijk is om van een hd die bijna vol is (1,6gb) een copy te maken naar een grotere disk (om die andere eruit te kunnen halen) zodat ik niet alles opnieuw moet installeren.
Antwoord op deze vraag is ja :)

Hoe/waarmee je het moet/kunt doen, kun je gewoon via de Search/Google vinden.

Voor de rest raad ik je aan om de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens door te nemen om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Zo werkt het namelijk echt niet ;)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 15-10-2003 11:00 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
WFvN schreef op 15 October 2003 @ 10:56:
Een image trekken met Ghost en die daarna op die grotere schijf terugpoten gaat dus lang niet altijd goed!!!!! (als het mogelijk is).
Mijn ervaring is dat het wel altijd goed gaat, alleen dat je os soms moeilijk kan doen omdat een security-discriptor (o.i.d.) soms veranderd. Met wat rommelen door in safe-mode op te starten enzo krijg je alles wel weer aan de praat.
Verder kun je wel problemen verwachten als je bijvoorbeeld naar andere controllers gaat of van normaal naar een raid-setup ofzo.

Maargoed, verder is dit onderwerp vaker aan bod gekomen. Even een beetje zoeken naar disk cloning, disk image etc. zou voldoende resultaten moeten opleveren. En de vaak genoemde oplossingen blijven toch ghost en driveimage :)

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.