Toon posts:

[WME] Start niet na installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een Pentium III 500 met ASUS P3BF moederbord probeerde ik Windows 98 te installeren. De installatie ging prima, maar direct na installatie start Windows 98 niet op. Er komt geen melding op het scherm; de computer hangt..
Ik dacht het probleem op te lossen door Windows ME te installeren. Eerst de hele harde schijf leeggemaakt en toen ME geïnstalleerd. Na installatie doet hetzelfde probleem zich voor. Deze keer komt er echter wel een foutmelding op het scherm, maar helaas kan ik daar niets mee: OD:0086:00010000..

Iemand enig idee wat er fout kan zijn?

Ik was van plan om er Windows 2000 op te zetten aangezien ik NTFS ondersteuning nodig heb, maar helaas kun je Windows 2000 bij mijn weten niet vanuit DOS installeren. En om de een of andere reden wil de PC niet van CD-ROM opstarten, vandaar dat ik eerst Windows 98 of ME nodig had om 2000 te kunnen installeren.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
heb je hem wel goed ingesteld bij bios en dan boot want hij zou gewoon van cd-rom moeten booten, is het wel een full version en geen upgrade?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Pak een andere PC en maak de windows 2000 bootfloppy's via de Win2k cd. Dat zijn er dan een stuk of 4 ofzo, maar goed, dat werkt dat wellicht wel.

Maar als ME en 98 al vastlopen geef ik je weinig kans om 2k aan de praat te krijgen. Ik zou eerst eens uitvissen wat er mis is met je PC. Geheugen brak misschien...?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 10:26:
Ik was van plan om er Windows 2000 op te zetten aangezien ik NTFS ondersteuning nodig heb, maar helaas kun je Windows 2000 bij mijn weten niet vanuit DOS installeren. En om de een of andere reden wil de PC niet van CD-ROM opstarten, vandaar dat ik eerst Windows 98 of ME nodig had om 2000 te kunnen installeren.
Windows 2000 kun je probleemloos installeren vanuit dos met winnt.exe, geen probleem. Zorg wel voor een bootdisk met cd-rom ondersteuning, en start voor de setup eerst smartdrv om het koperen van al die kleine bestandjes wat vlotter te laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Aan de hand van de vier bootdiskettes heb ik Windows 2000 kunnen installeren. Deze draait prima.