[RTF met RTF-bijlage] Extracten of openen *

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hallo, ik ben op zoek, naar een programma / tooltje, die een RTF-bijlage, uit een RTF bestand kan halen of kan lezen. Ik moet dit namelijk hebben, voor me werk, en heb op vele plekken en verschillende manieren, al gezocht op Google, en hier uiteraard.

Om alles even netjes op een rij te zetten:

Probleem / Situatie:
Werknemer bij ons, krijgt vaak mail. Die heeft meestal een bijlage (RTF-bestand). Daarin, zit vaak weer een bijlage (ook RTF). Nou wil / moet deze werknemer, af en toe die bijlagen openen... En dan krijgt hij een foutmelding, dat het object niet gevonden kan worden (Word 97).

Wat heb ik gedaan:
Veel gezocht.
[search=RTF+extract]
[search=RTF+bijlage+openen]
[search=RTF+attachement]
[search=RTF+convert]

[google=RTF+attachement+extract]
[google=RTF+extract]
[google=RTF+attachement]
[google=RTF+convert]

Geprobeert het te openen, met WordPad en Notepad. WordPad kan de bijlage niet openen en NotePad opende hem, maar 'zag' de bijlage niet
Ook op de site van Novell (Makers Groupwise) kon ik niks hierover vinden, alleen dat je Outlook (Express) moest hebben, om het te kunnen openen.

Wat ik zoek:
Een programma, die óf RTF-bestanden (inclusief de bijlagen) kan lezen, of uitklappen / extracten.

Ben er achter gekomen, dat je de RTF-bijlage in het RTF-bestand wél kan openen, als je Outlook (Express) op de PC hebt staan. Dit hebben wij niet, want wij hebben hier Groupwise als default-emailclient. Dus dat zal niet echt gaan werken, aangezien we pas overgestapt zijn, op Groupwise.

Hopelijk geef ik jullie voldoende info, en als je wat wil weten, hoor ik het wel.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2003 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
*Kleine schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Weet dan echt totaal niemand dit? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
OE staat niet eens op de PC - welke Windows versie is dat?

Het enige dat ik kan verzinnen (afhankelijk van je OS versie, maar dat zal wel vast staan) is kijken of een nieuwere Office versie een mogelijkheid is, misschien helpt dat. Probeer ook de RTF's te openen in Wordpad ipv. Word97.

Overigens wordt dit embedden (IIRC, weet ik niet zeker) gedaan i.c.m. packager.exe - controleer of dat op de PC staat.

offtopic:
Mooie topicstart O+
Nu de oplossing nog :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
F_J_K schreef op 17 oktober 2003 @ 12:00:
offtopic:
OE staat niet eens op de PC - welke Windows versie is dat?

Het enige dat ik kan verzinnen (afhankelijk van je OS versie, maar dat zal wel vast staan) is kijken of een nieuwere Office versie een mogelijkheid is, misschien helpt dat. Probeer ook de RTF's te openen in Wordpad ipv. Word97.

Overigens wordt dit embedden (IIRC, weet ik niet zeker) gedaan i.c.m. packager.exe - controleer of dat op de PC staat.

offtopic:
Mooie topicstart O+
Nu de oplossing nog :D
Met WordPad heb ik al geprobeert, zelfs Notepad, maar beiden werkten niet
WordPad opent de bijlage (het 2e RTF documentje) niet, maar 'ziet' hem wel. En met NotePad, zie ik de bijlage niet.

En IIRC kan ik nergens vinden. Waar zou dat 'normaal' moeten staan dan?
\%Windir%\System of \%Windir%\System32?

Ik zal die 2 trouwens even bij de start toevoegen ;)

offtopic:
Je maakt me verlegen O+

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
F_J_K schreef op 17 October 2003 @ 12:00:

[..]
Maar er zijn dus niet echt tooltjes bekend, die RTF-bestanden (en RTF-bijlagen) kunnen openen (viewen).

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Er zijn amper programma's die geen RTF kunnen openen; bijna elke tekstverwerker kan dat wel - je zou dus bijv. OpenOffice kunnen proberen.

Ook is broncode voor RTF zelf editten etc. waarschijnlijk veel te vinden maar - bouwen lijkt me echter overkill. Maar misschien is het beter om degene die de RTF's verstuurd te vragen niets te embedden :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
F_J_K schreef op 18 October 2003 @ 20:46:
Er zijn amper programma's die geen RTF kunnen openen; bijna elke tekstverwerker kan dat wel - je zou dus bijv. OpenOffice kunnen proberen.

Ook is broncode voor RTF zelf editten etc. waarschijnlijk veel te vinden maar - bouwen lijkt me echter overkill. Maar misschien is het beter om degene die de RTF's verstuurd te vragen niets te embedden :P
Zal denk ik nogal lastig worden... We hebben op het bedrijf ook buitenlandse klanten... En dan echt klanten, van 'over the world'

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2003 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Op vezoek titeledit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
offtopic:
Mijn dank is groot!! Ennuh... Komt voor mekaar dude ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Na een lange en drukke tijd, dan eindelijk een updateje.

Een collega van mij, heeft het getest, met OpenOffice 1.1. Dit had echter geen resultaat...
Ik vestig bij deze mijn hoop opnieuw, op jullie, en hoop, dat er een oplossing, voor dit probleem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niemand die me nu weer een stappie verder kan helpen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou NotepadXP eens proberen. opent van rtf tot pdf. (XP zit enkel in de naam, werkt vanaf win98)
te downloaden op:
En zorg dan dat rtf automatisch geopend wordt met NotepadXP
http://www.webattack.com/get/notepadxp.html

is freeware

NotePadXP is a replacement for the standard Windows Notepad that adds a ton of extra features as well as an MS Office style interface and feel to it. It offers a Multi Document Interface (MDI), customizable toolbars, full formatting options, support for rich text, unlimited file size and much more. Documents can be saved as .TXT, .RTF or HTML. Additional features include mail merge, date/time insert, different interface styles (Office XP, Office 2000, Office in MacOS and Windows XP style) to choose from, word count, hyperlink support and many other features.

of : http://www.acsoftware.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Bedankt voor je tip, echter, NotepadXP ziet de bijlage in het RTF document niet, en die moet ik juist hebben, maar geeft niet, jij wist ook niet beter ;)

P.S. Hij ziet er best wel gelikt uit :9
Pagina: 1