Ik ben bezig met het aanleggen van een nieuw netwerksysteem, betere shares+rechten indeling, mandatory user profiles, etc.
De situatie:
Het loginscript van een gemiddelde gebruikersgroep ziet er zo uit:
Hierdoor krijg ik mooi de schijven aangemaakt zoals ik wil, alleen nou heten de schijven "Share$\Gebruikersnaam op Servernaam", dit vind ik er niet uitzien.
Wat ik al gedaan heb:
Ik heb een tijd op GoT gezocht en op google. Ook heb ik geprobeerd met het commando label x: nieuwenaam, alleen dat commando heeft de rechten niet.
De vraag:
Hoe kan ik dit hernoemen via een commandline opdracht?
Ik moet er van uit gaan dat een gebruiker geen rechten heeft om dingen toe te voegen aan het register.
Ik had wel ergens gevonden hoe dat ik de "Deze Computer" kan laten hernoemen naar "%USERNAME% op %COMPUTERNAME%", maar dit vind ik niet nodig.
De situatie:
Het loginscript van een gemiddelde gebruikersgroep ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| @echo off set USERTYPE=gebruikersgroepsnaam rem Standaard gebruikersmappen aanmaken call basic.bat rem Kleine updates uitvoeren(b.v. virusscanner) if %USERTYPE%==leerling ( call upd_mini.bat ) else ( call upd_full.bat ) |
code:
1
2
3
4
5
6
7
| @echo off rem De gebruikershardeschijf net use p: %LOGONSERVER%\%USERTYPE%$\Gebruikers\%USERNAME% rem De algemene gebruikersmap voor de gehele USERTYPE groep net use m: %LOGONSERVER%\%USERTYPE%$\Algemeen |
Hierdoor krijg ik mooi de schijven aangemaakt zoals ik wil, alleen nou heten de schijven "Share$\Gebruikersnaam op Servernaam", dit vind ik er niet uitzien.
Wat ik al gedaan heb:
Ik heb een tijd op GoT gezocht en op google. Ook heb ik geprobeerd met het commando label x: nieuwenaam, alleen dat commando heeft de rechten niet.
De vraag:
Hoe kan ik dit hernoemen via een commandline opdracht?
Ik moet er van uit gaan dat een gebruiker geen rechten heeft om dingen toe te voegen aan het register.
Ik had wel ergens gevonden hoe dat ik de "Deze Computer" kan laten hernoemen naar "%USERNAME% op %COMPUTERNAME%", maar dit vind ik niet nodig.