Toon posts:

[CMD] Netwerkschijf hernoemen voor gebruikers...

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het aanleggen van een nieuw netwerksysteem, betere shares+rechten indeling, mandatory user profiles, etc.

De situatie:
Het loginscript van een gemiddelde gebruikersgroep ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
@echo off
set USERTYPE=gebruikersgroepsnaam

rem Standaard gebruikersmappen aanmaken
call basic.bat

rem Kleine updates uitvoeren(b.v. virusscanner)
if %USERTYPE%==leerling (
  call upd_mini.bat
) else (
  call upd_full.bat
)

code:
1
2
3
4
5
6
7
@echo off

rem De gebruikershardeschijf
net use p: %LOGONSERVER%\%USERTYPE%$\Gebruikers\%USERNAME%

rem De algemene gebruikersmap voor de gehele USERTYPE groep
net use m: %LOGONSERVER%\%USERTYPE%$\Algemeen

Hierdoor krijg ik mooi de schijven aangemaakt zoals ik wil, alleen nou heten de schijven "Share$\Gebruikersnaam op Servernaam", dit vind ik er niet uitzien.

Wat ik al gedaan heb:
Ik heb een tijd op GoT gezocht en op google. Ook heb ik geprobeerd met het commando label x: nieuwenaam, alleen dat commando heeft de rechten niet.

De vraag:
Hoe kan ik dit hernoemen via een commandline opdracht?
Ik moet er van uit gaan dat een gebruiker geen rechten heeft om dingen toe te voegen aan het register.

Ik had wel ergens gevonden hoe dat ik de "Deze Computer" kan laten hernoemen naar "%USERNAME% op %COMPUTERNAME%", maar dit vind ik niet nodig.

Verwijderd

Ik schop hem even over de muur heen :P

Network Troubleshooting -> Windows Operated Systems :)

Verwijderd

Topicstarter
Het scriptje lijkt te werken na een bugfix, hij check op de text "ECHO is on." maar op Windows 2000 NL versie krijg ik te zien "ECHO is on (aan).", dus ik heb een if regel bijgevoegd. Hierdoor krijg ik geen fouten.

Batchfile:
1
2
if "%char%" EQU "ECHO is on." goto end
if "%char%" EQU "ECHO is on (aan)." goto end

Ik heb wel een probleem met de file reg.exe
Windows 2000

The Windows 2000 Resource Kit REG.EXE program is required for writing New Name to the registry.
Ik kon nergens een normale reg.exe vinden en heb via de ftp van microsoft een reg.exe gevonden, deze is wel voor Windows NT. Ik denk dat hij hierdoor niet werkt zoals hij zou moetten werken.

Mijn bron voor reg.exe had ik via google gevonden. Onderaan deze pagina staat een link naar de ftp van microsoft. Met dat bestand gedownload te hebben en uitgepakt ben ik gaan testen. Het script maakt wel de schijf aan maar renamed hem niet.

Openen script:
code:
1
test naam z: **srv-01Public$

Ik ben al vanaf 9:00 aan het debuggen en proberen, maar het wil niet lukken. Ik hoop dat iemand de oplossing heeft.
Ik verwacht dat het komt een andere werking van reg.exe, dit gezien als ik de cache vergelijk met die hij in het register zou moetten schrijven(onderaan file "echo %cache%") en die in het register staat.

Ja ik had dit niet eerder nodig, en ik ben nou bezig met het afwerken van de server (loginscripts enzo) ;)

[edit]
Oké het probleem blijkt nou zeker te zitten in de reg.exe, ik heb wat zoekwerk gedaan en ben nou handmatig gaan updaten.
Nou kom ik op de volgende fout uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
reg update HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersion
ExplorerMountPointsZ_LabelFromReg
Cache=570061007a006100610000000000000000000000
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
000000000000000000000000000000000
Update of Binary Data is not supported.
De bewerking is voltooid.

Oftenwel de reg.exe kan geen Binary Data aan, en toch staat er op deze site dat het kan(via een reg.exe).
Daar kan je wel een cd-rom kopen met de goeie tools er op, maar ik heb geen zin om X dollar uit te geven voor een file van 150kb.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 17:49 ]