Situatie:
Pentium 4, Asus P4B533, WinXP-SP1
300W voeding
Liteon DVD-ROM (LTD163)
Relabeled Liteon CD-RW (LT40125)
Probleem:
- Als ik de PC aanzet, gaan vaak de LEDjes van de DVD/CDRW een halve minuut lang knipperen, daarna start de PC pas door (GeForce videobios info etc.)
- Soms start de PC wel gewoon meteen
- De PC herstart vaak bij gebruik van de DVD en/of de CDRW, zowel los als tegelijkertijd
Tested:
- Moederbord BIOSen 1011, 1014 en 1015 (latest)
- Firmware DVD en CDRW geupdate naar nieuwste versies
- Andere IDE kabels
- Andere IDE controller
- Geheugen en processor etc. zijn allemaal OK.
De drives doen het goed op een andere PC. Ik kan niet een van de twee apparaten isoleren als zijnde de veroorzaker van de problemen.
Zodra ik aan de PC een andere combo hang (Aopen CD-ROM en Aopen CD-RW), werkt alles naar behoren en zijn er helemaal geen problemen.
Mijn idee is nu dat het problemen met de voeding zijn. Echter, die doen zich dan dus niet voor met een setje drives van een ander merk.
Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt?
Pentium 4, Asus P4B533, WinXP-SP1
300W voeding
Liteon DVD-ROM (LTD163)
Relabeled Liteon CD-RW (LT40125)
Probleem:
- Als ik de PC aanzet, gaan vaak de LEDjes van de DVD/CDRW een halve minuut lang knipperen, daarna start de PC pas door (GeForce videobios info etc.)
- Soms start de PC wel gewoon meteen
- De PC herstart vaak bij gebruik van de DVD en/of de CDRW, zowel los als tegelijkertijd
Tested:
- Moederbord BIOSen 1011, 1014 en 1015 (latest)
- Firmware DVD en CDRW geupdate naar nieuwste versies
- Andere IDE kabels
- Andere IDE controller
- Geheugen en processor etc. zijn allemaal OK.
De drives doen het goed op een andere PC. Ik kan niet een van de twee apparaten isoleren als zijnde de veroorzaker van de problemen.
Zodra ik aan de PC een andere combo hang (Aopen CD-ROM en Aopen CD-RW), werkt alles naar behoren en zijn er helemaal geen problemen.
Mijn idee is nu dat het problemen met de voeding zijn. Echter, die doen zich dan dus niet voor met een setje drives van een ander merk.
Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt?
[ Voor 5% gewijzigd door roelio op 15-10-2003 09:54 ]
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!