[ASP.NET] Windows Users ophalen

Pagina: 1
Acties:

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Ik gebruik voor een applicatie de windows users voor authenticatie. Ook kijk ik tot welke user group ze behoren om rechten te geven binnen de applicatie.

Nu wil ik echter de gehele lijst gebruikers van het systeem ophalen. Is dit mogelijk binnen ASP of niet? Dan kan ik namelijk gebruikers selecteren en die ergens aan toewijzen.

Is het daarnaast ook mogelijk om gebruikers toe te voegen en te verwijderen?

Als deze dingen mogelijk zijn, waar kan ik er iets over vinden. Ik heb gezocht op google en msdn, maar heb nog geen resultaat. Het liefste C# code ;)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:11

mulder

ik spuug op het trottoir

Volgens mij moet je daar de Active Directory voor gebruiken.

Hier staat wel wat

oogjes open, snaveltjes dicht

• hiostu
Mmm idd het ziet er naar uit dat Active Directory een stap in de goede richting is! Bedankt, dan kan ik verder gaan zoeken.

• hiostu
Hij kent de namespace niet van System.DirectoryServices, maar volgens msdn bestaat deze wel. Moet dit dan geinstalleerd worden? Zo ja, moet ik dit gewoon vanaf de Visual Studio cd's doen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10
Je zult waarschijnlijk een reference moeten toevoegen aan je project.
In VS.NET : Project - Add Reference, en dan in de .NET list kiezen voor System.DirectoryServices.dll

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

hiostu schreef op 15 October 2003 @ 09:50:
Hij kent de namespace niet van System.DirectoryServices, maar volgens msdn bestaat deze wel. Moet dit dan geinstalleerd worden? Zo ja, moet ik dit gewoon vanaf de Visual Studio cd's doen?
Toevoegen aan de references in VS.Net. Is standaard niet gedaan.

* gorgi_19 mept whoami.. Wees eens niet zo snel en ga eens thee drinken oid.. :P

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 15-10-2003 09:52 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• hiostu
sorry, had het idd net gevonden :) toch bedankt voor de snelle reacties!!

• hiostu
Ik denk dat ik een probleem heb. Ik heb lokaal de gebruikers nodig en met Active Directory kun je alleen gebruikers van een domein ophalen volgens mij. Kan dit ook anders? Ik kan namelijk deze pc niet omtoveren naar een domein.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

klik

edit:
ff die link gefix0red.

[ Voor 22% gewijzigd door whoami op 15-10-2003 10:54 ]

Professionele website nodig?

• hiostu
ok bedankt voor de link. Ik heb hem gebookmarked, maar het is nog niet duidelijk hoe dat precies werkt.

Ik laat het even rusten, ik wil eerst weten waar de applicatie op zal draaien. Als het op een server gaat draaien ga ik gewoon active directory gebruiken en dan werkt het wel. Anders zit ik nu dubbel werk te doen.

Iedereen heel erg bedankt!!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
dat voorbeeldje is alleen in standaard VB. Tuurlijk is het wel te vertalen maar in .net werkt het net iets anders. Volgens mij zou het op de volgende manier wel moeten werken
C#:
1
2
3
4
5
6
DirectoryEntry directoryEntry = new DirectoryEntry( "WinNT://" + Server.MachineName);
DirectoryEntries entries = directoryEntry.Children;
foreach( DirectoryEntry entry in entries )
{
    //Doe hier wat je wilt
}

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

rwb schreef op 15 October 2003 @ 11:13:
dat voorbeeldje is alleen in standaard VB. Tuurlijk is het wel te vertalen maar in .net werkt het net iets anders. Volgens mij zou het op de volgende manier wel moeten werken
C#:
1
2
3
4
5
6
7
DirectoryEntry directoryEntry = new DirectoryEntry( "WinNT://" +
      Server.MachineName);
DirectoryEntries entries = directoryEntry.Children;
foreach( DirectoryEntry entry in entries )
{
    //Doe hier wat je wilt
}
Je vergeet het filter, dus nu krijg je ook groups eruit.

Professionele website nodig?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
curry684 schreef op 15 October 2003 @ 11:18:
[...]

Je vergeet het filter, dus nu krijg je ook groups eruit.
Ja heb je helemaal gelijk in. Dit kan je natuurlijk oplossen door een SchemaFilter te gebruiken of bij alle Entries te checken op SchemaClassName.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• hiostu
heel erg bedankt de 2e manier werkt ook. Dus ik kan straks kiezen of ik active directory of niet gebruik. _/-\o_
Pagina: 1