Toon posts:

[Beheer op afstand software] Soorten?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er voor beheer op afstand pc anywhere is of de ingebouwde remote desktop client in xp.

Maar er zijn er ongetwijfeld meer, maar ik kan er alleen geen vinden.

Dus wat voor remote desktop programma's bestaan er nog meer dan boven genoemde 2 en zijn ook nog eens interessant?

EDIT had tevens gezocht naar sites die er een aantal getest zouden hebben maar vond niks

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 09:21 ]

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 17:35

MrScratch

I am rubber, you are glue

VNC is een interessante optie. Het is te vinden op www.realvnc.com. Werkt onder Windows, Unix, Linux en meer. Erg handig. Ik gebruik het zelf om de desktop van mijn ouders af en toe over te nemen via internet. Zij hebben windows XP en ik Linux en dat gaat perfect. Ik betwijfel of pc anywhere of remote desktop dit kunnen verzorgen voor mij.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Remote administrator : www.radmin.com

Werkt perfect en heeft veel opties.
- overname desktop
- telnet
- ftp
- remote shutdown

werkt spijtig genoeg enkel op windows

Is veel maar dan ook veel sneller en stabieler dan VNC en PCAnywhere.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12
Wij gebruiken hier TightVNC. Is opzich wel goed.
Maar zijn zoveel varianten, je moet gewoon er een aantal zelf proberen, en kijken wat je fijn vind.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat vooral om wat interessant is voor klanten.

Ben namelijk aan het kijken wat interessant is voor de zakelijke markt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 09:41 ]

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53
volgens mij zijn er al tig van dit soort topics langsgekomen. Heb je de search al wel eens gebruikt? GoT ZOEK

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:19
Wij gebruiken hier remote-anything.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Ik zou dan naar TightVNC kijken; een VNC client/server met zeer lage bandbreedte eisen.

Het is gratis, cross-platform, bewezen, snel en eenvoudig.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Wij gebruiken meestal NetOp... Oospronkelijk een Trojan, maar zo goed dat men er een commerciële client/server app van gemaakt heeft :)

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 23:20
Het hangt er een beetje van af waarvoor je het wilt gebruiken vind ik.
Als het allemaal windows pc's zijn twijfel dan niet en gebruik gewoon terminal services (eventueel met citrix), als het cross platform moet zijn dan moet je gewoon gaan voor VNC.
Easy as that :)

Verwijderd

Dameware is ook een leuke... Als je admin rechten op de remote host hebt, dan kun je de client op afstand inschieten...

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MrScratch schreef op 15 October 2003 @ 09:25:
VNC is een interessante optie. Het is te vinden op www.realvnc.com. Werkt onder Windows, Unix, Linux en meer. Erg handig. Ik gebruik het zelf om de desktop van mijn ouders af en toe over te nemen via internet. Zij hebben windows XP en ik Linux en dat gaat perfect. Ik betwijfel of pc anywhere of remote desktop dit kunnen verzorgen voor mij.
Je zou www.pilotlinux.nl eens moeten bekijken, deze luitjes hebben een XP Remote Desktop client voor Linux geimplementeerd in een knoppix-like LiveCD, wellicht dat deze package ook voor jou een oplossing is? VNC staat erom bekend traag & niet zo secure te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er verscheidene getest en de meeste werken wel naar behoren.

Alleen vraag ik me af aan welk programma ik moet gaan denken als ik van een laptop wil inbellen op een vaste pc en dat die mij vervolgens terugbelt.

ISDN anyone?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

MissingDog schreef op 15 October 2003 @ 10:19:
[...]

Je zou www.pilotlinux.nl eens moeten bekijken, deze luitjes hebben een XP Remote Desktop client voor Linux geimplementeerd in een knoppix-like LiveCD, wellicht dat deze package ook voor jou een oplossing is? VNC staat erom bekend traag & niet zo secure te zijn.
Hey... maar da's wel gaaf.. Toch m'n werkstation maar eens gaan voorzien van win2k server. En eens mee gaan spelen.
Dual P3-933 met 1GB ram als server met Win2k-Server
Paar Pentium 1's met die client..
Kan voor administrative werkzaakheden best wel interresant zijn als ik het zo bekijk. :)

Ey!! Macarena \o/

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-09 20:03
Ik weet niet of je op zoek bent naar een tooltje om alleen een PC over te nemen...daarvoor zijn PCAnywhere en VNC prima tools.
Om compleet systeem/netwerkbeheer te doen gebruiken wij Kaseya Virtual System Administrator. (nee heb er geen aandelen in :-))
Eén onderdeel daarvan is remote beheer (maakt gebruik van of PCAnywhere, VNC, Radmin en/of Terminal Services). Het is niet noodzakelijk dat de client pc vnc op z'n pc heeft staan want dat installeert die alleen als je de pc overneemt. Als je klaar bent met die pc is vnc er ook weer af.
Andere onderdelen zijn, hardware/software inventarisatie, microsoft hotfixes, software installaties op afstand, automatische reports generator etc.

http://www.kaseya.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

(nee heb er geen aandelen in :-))
Maar je post wel vanaf bijna hetzelfde IP adres als waar de server staat 8)7

Trouwens is topics, die al zijn weggezakt voor zoiets omhoogschoppen niet echt nodig, dat geldt ook als het geen spam is. Idem [rml][ AD] managing tool & jou ervaring[/rml] en [rml][ beheer] Licentie beheer software[/rml] trouwens :)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 10-11-2003 12:30 . Reden: , geplaatst ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.