Hey.. Ik heb een probleempje met het mounten van /etc/fstab , ik wou graag quota support hebben en heb een tutorial gevonden op bsdfreaks.nl
Ik moest in /etc/fstab deze regel veranderen om quota support te krijgen.
Alles ging goed... (kernel compile) totdat ik opnieuw moest booten..
Hij geeft een error bij het mounten van /usr omdat "userquota & groupquota" niet supported zijn.
Wat kan ik nu het beste doen? , het systeem wil dus niet booten en het enigste wat ik heb is een (nood?)shell die je kunt kiezen (/bin/sh) , zonder vi, joe , whatever
Ik heb ook nog even een snelle blik geworpen in de freebsd manuals , maar niet echt iets bruikbaars gevonden.
Dus hoe kan ik /etc/fstab weer wijzigen zodat ie iig weer wil booten en ik verder kan kijken naar dit probleem.
Ik moest in /etc/fstab deze regel veranderen om quota support te krijgen.
code:
1
| /dev/da1sg /usr ufs rw,userquota,groupquota 2 2 |
Alles ging goed... (kernel compile) totdat ik opnieuw moest booten..
Hij geeft een error bij het mounten van /usr omdat "userquota & groupquota" niet supported zijn.
Wat kan ik nu het beste doen? , het systeem wil dus niet booten en het enigste wat ik heb is een (nood?)shell die je kunt kiezen (/bin/sh) , zonder vi, joe , whatever
Ik heb ook nog even een snelle blik geworpen in de freebsd manuals , maar niet echt iets bruikbaars gevonden.
Dus hoe kan ik /etc/fstab weer wijzigen zodat ie iig weer wil booten en ik verder kan kijken naar dit probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenT op 15-10-2003 02:24 ]