[HTML] Probleem met tabel

Pagina: 1
Acties:

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Topicstarter
Ik ben bezig met een website. Ik heb nu een tabel cell daar moeten de teksten in komen. Dan heb ik 2 vragen.

De eerste is:
Als de teksten breder zijn (in de lengte naar rechts) dan word die hele tabel ineens een stuk breder. Hij breekt de zinnen niet af, hoe krijg ik dat?

en de tweede:
Uiteindelijk, include ik met php in de tabel cell waar de teksten in komen verschillende txt bestandjes. Met een iframe zou dat simpel zijn als je op een menu knop klikt gewoon een target mee geven. Maar nu?

Het zijn nogal basic vragen, weet het. Maar ik ben geen newbie meer op het gebied van HTML. Ik heb al flink gezocht, ben ook bang dat ik niet ga slapen voordat ik het opgelost heb. Alvast bedankt voor de moeite.

nog steeds een nickchange

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Antwoord 1:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<table>
  <tr>
    <td>
      <div style="width:140px;overflow:hidden;"> 
        BlaB laBlaBla BlaBlaB laBlaBlaB laBlaBla
        BlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBla
      </div>
    </td>
  </tr>
</table>

Antwoord 2:
Ik snap de vraag niet helemaal.

[ Voor 19% gewijzigd door André op 15-10-2003 01:49 ]

• MrZed

MrZed

aka Bumble

Topicstarter
vraag 2:
Als dus vraag 1 is opgelost, en de site komt online, dan maak ik gebruik van een nieuwspost systeem. Daarvoor moet ik een txt bestandje includen. Ik maak met dat nieuwspost systeem gebruik van meerdere categorien, per categorie wordt het een apart txt bestandje geinclude. In het menu kan men kiezen uit de verschillende categorien. Normaal als ik gebruik zou maken van iframes, wat ik deze keer dus expres niet doe, dan was het makkelijk geweest met een target aan de link mee te geven. Maar hoe ga ik het nu doen?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Die eerste vraag lijkt me duidelijk, al weet ik niet precies wat hij met hidden zal doen? Gewoon de woorden afbreken waar nodig en dan delen van woorden afsnijden?

Vraagje 2:
Je kunt natuurlijk wel die link in het menu een href naar een anchor meegeven. omfg, hoe ging dat ook alweer. Bij het te linken stukje moet je dan als ik het me goed herinner <a name="blaat"> zetten, en bij de link moet je dan <a href="#blaat"> doen....
Correct me if I'm wrong. Ik werk hier nooit meer mee.

Dat gaat dan ff niet over target, maar meer over dat hij niet naar een pagina linkt maar naar een stuk uit de tekst waar jij wil dat de user begint met lezen. Snap ik het zo een beetje of sla ik de plank volledig mis (om tien voor twee 's nachts :z ) ?

[ Voor 25% gewijzigd door Dark Blue op 15-10-2003 01:54 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• MrZed

MrZed

aka Bumble

Topicstarter
Dark Blue schreef op 15 oktober 2003 @ 01:52:
Die eerste vraag lijkt me duidelijk, al weet ik niet precies wat hij met hidden zal doen? Gewoon de woorden afbreken waar nodig en dan delen van woorden afsnijden?

Vraagje 2:
Je kunt natuurlijk wel die link in het menu een href naar een anchor meegeven. omfg, hoe ging dat ook alweer. Bij het te linken stukje moet je dan als ik het me goed herinner <a name="blaat"> zetten, en bij de link moet je dan <a href="#blaat"> doen....
Correct me if I'm wrong. Ik werk hier nooit meer mee.
Dat hidden, dat is ook niet helemaal wat ik wil.. Als de zinnen langer zijn dan toegestaan, verdwijnen ze gewoon achter de naast liggende cel..

Je antwoord op de tweede vraag is het ook niet. Sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn in mijn vraagstelling. Zie mijn post hierboven.

• MrZed

MrZed

aka Bumble

Topicstarter
Dark Blue schreef op 15 October 2003 @ 01:52:

Dat gaat dan ff niet over target, maar meer over dat hij niet naar een pagina linkt maar naar een stuk uit de tekst waar jij wil dat de user begint met lezen. Snap ik het zo een beetje of sla ik de plank volledig mis (om tien voor twee 's nachts :z ) ?
je slaat de plank mis op dit tijdstip ;)

aan vraag 2 wil ik iets toevoegen en dat is, kan ik een tabel cell, net als een iframe een name="blaat" meegeven? Dan zou ik in mijn menu, de knoppen gewoon <a href="http://hierjesite.nl/bestand.html" target="blaat">

en dan in het bestand "bestand.html" weer een txt file includen.

Of werkt dat zo niet?

• André

André

Analytics dude

MrZed schreef op 15 oktober 2003 @ 01:54:
[...]

Dat hidden, dat is ook niet helemaal wat ik wil.. Als de zinnen langer zijn dan toegestaan, verdwijnen ze gewoon achter de naast liggende cel..
Als de zin niet afgebroken kan worden (dus er staan geen spaties in) dan verdwijnt hij inderdaad achter de naastliggende cel. Maar voor de rest gaat dan het afbreken toch goed?
Je antwoord op de tweede vraag is het ook niet. Sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn in mijn vraagstelling. Zie mijn post hierboven.
Ik denk dat je het zo kunt doen: de links in je menu verwijzen gewoon naar de pagina waar je nu ook zit maar dan met een stukje extra:
HTML:
1
2
3
<a href="bla.html?tekst=a.txt>A</a>
<a href="bla.html?tekst=b.txt>B</a>
<a href="bla.html?tekst=c.txt>C</a>

Dan kun je in bla.html gewoon uitlezen welk tekstbestand geinclude moet worden.

• André

André

Analytics dude

MrZed schreef op 15 oktober 2003 @ 02:00:
[...]

je slaat de plank mis op dit tijdstip ;)

aan vraag 2 wil ik iets toevoegen en dat is, kan ik een tabel cell, net als een iframe een name="blaat" meegeven? Dan zou ik in mijn menu, de knoppen gewoon <a href="http://hierjesite.nl/bestand.html" target="blaat">

en dan in het bestand "bestand.html" weer een txt file includen.

Of werkt dat zo niet?
Nee, dat werkt niet zo. :)

• MrZed

MrZed

aka Bumble

Topicstarter
André schreef op 15 October 2003 @ 02:01:
[...]

Als de zin niet afgebroken kan worden (dus er staan geen spaties in) dan verdwijnt hij inderdaad achter de naastliggende cel. Maar voor de rest gaat dan het afbreken toch goed?

[...]

Ik denk dat je het zo kunt doen: de links in je menu verwijzen gewoon naar de pagina waar je nu ook zit maar dan met een stukje extra:
HTML:
1
2
3
<a href="bla.html?tekst=a.txt>A</a>
<a href="bla.html?tekst=b.txt>B</a>
<a href="bla.html?tekst=c.txt>C</a>

Dan kun je in bla.html gewoon uitlezen welk tekstbestand geinclude moet worden.
Ja die manier heb ik eerder gebruikt.
Maar dan moet ik de "string" tekst toch ook nog even definieren?
Hoe deed ik dat?

Fijn dat er nog mensen zijn op dit tijdstip die helder denken ;)

het wasiets met

if tekst= a
then blaat.txt

zoiets toch? ben even aan het zoeken..

[ Voor 21% gewijzigd door MrZed op 15-10-2003 02:07 ]

• MrZed

MrZed

aka Bumble

Topicstarter
Je hebt gelijk over dat hidden, als er spaties staan is het wel goed!

ik heb het geloof ik:

<?

if($_GET[‘id’] == "") {
include("home.php");
}
else {
if(file_exists($_GET[‘id’]".php")) {
include($_GET[‘id’]".php");
}
else {
include("error/404.html");
}
}

?>

Tot morgen! :Z :z :Z

[ Voor 84% gewijzigd door MrZed op 15-10-2003 02:44 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

crisp

Devver

Pixelated

@1: te lange woorden zal je gewoon met een script (beste is serverside) in stukjes moeten hakken zodat het wel past - meestal echter als mensen woorden van meer dan 30 karakters gaan invoeren is dat om de layout moedwillig om zeep te helpen - dan is weg laten vallen ook geen ramp. Als je zeker wilt weten dat je tabel layout altijd klopt kan je elke cell een breedte geven en je table met css table-layout:fixed geven
@2: je kan natuurlijk in je table cell een iframe zetten. Andere mogelijkheden zijn inladen in een hidden iframe en met javascript overhevelen, of een postback doen naar de server en de hele pagina opnieuw laten opbouwen met de juiste content.

Intentionally left blank

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Om de breedte van je tabel kan je ook
<td Wrap> gebruiken. Gewoon lekker standaard HTML, geen css shit.

• MrZed

MrZed

aka Bumble

Topicstarter
probleem van vraag 1 is inmiddels opgelost. Alleen vraag 2, dat met php zodat de links worden id=blaat enzo.. wil even van een kenner horen of ik dat zo goed heb?

Verwijderd

Mickman schreef op 15 October 2003 @ 17:19:
Om de breedte van je tabel kan je ook
<td Wrap> gebruiken. Gewoon lekker standaard HTML, geen css shit.
Je mag ook wel uitleggen waarom CSS shit is. Kun je dat niet? Hou dan gewoon je mond.

• MrZed

MrZed

aka Bumble

Topicstarter
ik gebruik css heel graag. Heel handig om alles mee te positioneren e.d. Zie dat maar eens lekker voor elkaar te krijgen met enkel HTML

Pagina: 1