[Sendmail]Versturen naar buiten gaat wel maar intern niet.

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb een heel vaag probleem met sendmail, ik zal het proberen uit te leggen.

Als ik een e-mail verstuur vanuit outlook vanaf mn interne mail naar een ander intern e-mail adres. Dan gaat ie op versturen staan en doet voor de rest niets. En geeft daarna een foutmelding dat hij de smtp server niet kan vinden.

Vervolgens verstuur ik een e-mail daar buiten dus naar een andere mailserver, dat gaat dan perfect. E-mail komt ook aan. :S

En als vervolgens iemand vanaf een andere mailserver iets zend komt hij ook gewoon bij mijn mailserver aan.

Wat ik nou zo vreemd vin, waarom ik niet intern iets verzenden. Ik heb alles al 2x nagekeken maar ik kom er niet uit. Iemand een idee wat en waar het soms fout gaat?

Ik gebruik Slackware 8.0

Twitter | Linkedin

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:15
kun je wel naar desbetreffende server een telnet sessie via poort 25 maken en dan een mail verzenden? Welke sendmail versie gebruik je en op welk OS draait deze?

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 18:04

Whizzer

Flappie!

Intern mail sturen is dus het probleem... Oke, even denken... Ik maak dus op uit je verhaal dat je intern (niet officieel) meerdere domains hebt draaien, anders zou het immers local delivery moeten zijn. Zijn er voor deze interne domains wel MX records bekend? Zo niet, heb je dan de mailertable EN de hosts file goed gevuld? Ik ga er even vanuit dat je geen smarthost gebruikt in je sendmail

Natuurlijk geldt dit allemaal pas als je een telnetje op poortje 25 van die andere machine kunt doen zoals kwiebus al zegt...

[ Voor 8% gewijzigd door Whizzer op 15-10-2003 00:29 ]

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...