Heb al weken een dom *** probleem. Ik wil gewoon in het algemeen een console applicatie voor win32 (XP om precies te zijn) compilen. Eerst geprobeerd met Borland C Builder op school, maar dir's stonden raar en gaf een linker error. Daarna op visual C geprobeerd maar idem. Dus thuis maar verder geprobeerd
De preciese melding komt zodra ik een los obj file (aangeleverd door school) wil gebruiken (met een .h file). En dit is hem:
Error: Unresolved external '_WordStore_Clear' referenced from C:\CPRG\TEST.OBJ
Nu thuis maar ff BCC32 (gratis van Borland) er op gepleurd om te compilen en ik gebruik hem zoals hieronder:
BCC32 -q -nC:\CPrg -IC:\Borland\BCC55\Include -LC:\Borland\BCC55\Lib\ C:\CPrg\Test.c
Op het volgende bestandje:
Toen gaf hij dus nog steeds dezelfde melding
Voor diegen die de volledige meldingen willen hebben van BCC:
Verder heb ik ook nog lopen prutsen door het volgende ilink32.cfg bestandje aan te maken in de bin dir van bcc:
maar ook dat had geen resultaat.
GRAAG HELP WANT IK ZIE HET NIET MEER ZITTEN

De preciese melding komt zodra ik een los obj file (aangeleverd door school) wil gebruiken (met een .h file). En dit is hem:
Error: Unresolved external '_WordStore_Clear' referenced from C:\CPRG\TEST.OBJ
Nu thuis maar ff BCC32 (gratis van Borland) er op gepleurd om te compilen en ik gebruik hem zoals hieronder:
BCC32 -q -nC:\CPrg -IC:\Borland\BCC55\Include -LC:\Borland\BCC55\Lib\ C:\CPrg\Test.c
Op het volgende bestandje:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
| #include "WordStore.H" int main (void) { printf("Test\n"); WordStore_Clear(); } |
Toen gaf hij dus nog steeds dezelfde melding
Voor diegen die de volledige meldingen willen hebben van BCC:
code:
1
2
3
4
5
| "C:\Borland\BCC55\Bin\bcc32.exe" -q -nC:\CPrg -IC:\Borland\BCC55\Include -LC:\Borland\BCC55\Lib\ C:\CPrg\Test.c C:\CPrg\Test.c: Warning W8065 C:\CPrg\Test.c 5: Call to function 'printf' with no prototype in function main Warning W8070 C:\CPrg\Test.c 7: Function should return a value in function main Error: Unresolved external '_WordStore_Clear' referenced from C:\CPRG\TEST.OBJ |
Verder heb ik ook nog lopen prutsen door het volgende ilink32.cfg bestandje aan te maken in de bin dir van bcc:
code:
1
2
3
4
| -q -jC:\CPrg;C:\Borland\BCC55\Lib -IC:\CPrg -GC:\CPrg\WordStore.obj |
maar ook dat had geen resultaat.
GRAAG HELP WANT IK ZIE HET NIET MEER ZITTEN
edit:
Ohja, Wordstore.h en WordStore.obj stan uiteraard allebei in dezelfde dir als Test.c maar daar was je den kik al achter. En die dir is C:\CPrg
Ohja, Wordstore.h en WordStore.obj stan uiteraard allebei in dezelfde dir als Test.c maar daar was je den kik al achter. En die dir is C:\CPrg
[ Voor 8% gewijzigd door TheCameleon op 14-10-2003 23:41 ]