Toon posts:

[W2K] File Properties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er ergens een mogelijkheid om bij het opslaan van een bestand, automatisch de username van de gebruiker te voorzien in de bestand eigenschappen ?
Ik zou het handig vinden indien ik op een data server aan elk bestand kan zien wie het opgeslagen heeft.
Mag desnoods ook third-party soft zijn.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk gewoon naar de owner?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In principe heeft - op NTFS - is user die een bestand creeert "owner" van dat bestand. Is dit wat je bedoelt ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 23:12:
Bestaat er ergens een mogelijkheid om bij het opslaan van een bestand, automatisch de username van de gebruiker te voorzien in de bestand eigenschappen ?
Ik zou het handig vinden indien ik op een data server aan elk bestand kan zien wie het opgeslagen heeft.
Mag desnoods ook third-party soft zijn.
De gebruiker die een bestand opslaat wordt automatisch eigenaar van het bestand. Aan de hand van Ownership kun je herleiden wie dat bestand erop geplaatst heeft. Dit zat ook al in Windows NT4 en volgens mij zelfs in 3.51 zodat men bij Take Ownership altijd kan traceren wie zich eigenaar van een document gemaakt heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door mutsje op 15-10-2003 08:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
... dan moet er toch iets mis zijn... dat owner veld blijkt overal leeg :(
De gebruikers slaan data op in hun persoonlijke mapje in een share op de file & print. Wordt dit owner veld dan normaal gezien altijd ingevuld of enkel bij Office documenten ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 19:43:
Wordt dit owner veld dan normaal gezien altijd ingevuld of enkel bij Office documenten ?
Bij elke file, mits je filesystem NTFS is.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Bij elke file, mits je filesystem NTFS is.
... dat is nochtans het geval, maar nergens iets van "owner" te bespeuren.
Het veld "owner" bij de right-click file properties, is veronderstel ik hetzelfde als in tabblad "security" bij Owner ? Echter beide leeg.
Zou dit te maken kunnen hebben met de instellingen op de parent folder ofzo, ik weet het echt nimeer... ik blijf zoeken ;)
Bedankt alvast voor de reakties.
Pagina: 1