Toon posts:

wireless 2 netwerken verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beetje vage topictitel ben ik bang maar ik ga het proberen uit te leggen.

ik wil 2 netwerken met elkaar kopellen voor een gelegenheids lannetje.

het netwerk wat er nu al is is een broadband home station van sitecom (wl-018) met daar wat gewirede pc's en 1 draadloze laptop.

nu willen we aan de overkant van de straat (het signaal haalt het, dat weten we) dit signaal opvangen met een pc met een usb wlan nic. in die pc zit dan een extra netwerkkaart om die dan weer aan een hub/switch te zetten waar dan de rest van de pc's aan de andere kant van de straat aan zitten.

nu is de vraag kan die ene pc met die usbwlan en die eth nic als router fungeren en zo de netwerken koppelen?

we willen dit omdat we de internet verbinding waar de sitecom router staat aan de overkant willen hebben... (met een kabel halen we dit simpel weg niet)

welke routing software hebben we nodig? of kunnen we de standaard tools van winxp gebruiken?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Als je op die pc verbinding krijgt via dat wlan kaartje kun je in xp dat wlan kaartje "bridgen" met je gewone netwerkkaart.

Kun je gewoon met rechts klikken op je LAN icoontje en kiezen voor "verbindingsbrug maken".

Is dat wat je wil?

Verwijderd

Zie de oplossing van Master__R. Dit werkt, als je de beide netwerkkaarten maar in hetzelfde subnet zet (bijv. 192.168.0.10 en 192.168.0.20).
Als de een bijvoorbeeld 192.168.0.10 is, en de andere netwerkkaart 192.168.2.10, zul je de verbinding moeten delen met de ingebouwde ICS van Windows XP.

Aangezien dit toch wel redelijk simpel is, en zelfs met wat vooronderzoek uit te vinden is doe ik je topic dicht. Lees dit eens door:
FAQ Network Troubleshooting
Algemene gedragsregels (Netiquette)//#pre-got

Dit topic is gesloten.