Toon posts:

[VPN] 2 Speedtouch 608's met elkaar verbinden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Speedtouch is onlangs met de 608 (vpn-)router op de markt gekomen.

Deze zou uitmate geschikt zijn om een VPN-verbinding tussen bv kantoor en thuis te maken. En volgens de leverancier was het "een fluitje van een cent"

Dus heb ik 2 van deze routers aangeschaft. Het aansluiten van de reguliere ADSL-verbinding verloopt probleemloos.
Alleen het starten van een VPN-server krijg ik niet voor elkaar. Ook de handleiding behandeld dit onderwerp zeer minimaal.

Ook bij Speedtouch krijg ik niet de ondersteuning die ik zou verwachten ;(

Is er misschien iemand die het al wel voor elkaar gekregen heeft?

alvast mijn dank

Verwijderd

Ik zou graag zien dat je wat meer informatie geeft. Op deze manier blijft het enkel gokken.

Op welke manier maak je je VPN-verbinding? Met welk protocol (IPSec, etc.)? En welke instellingen heb je aan beide kanten gedaan?

/Titelfix, productnaam alleen zegt erg weinig ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Begrijpelijk antwoord van je, maar ik heb er weinig verstand van.
Maar dat was volgens de verkoper ook niet nodig, want het zou "via de wizzard allemaal vanzelf ingsteld worden". Maar ik heb geen wizzard kunnen vinden, en volgens de helpdesk van SpeedTouch is er ook nog geen goede wizzard.
Ook een stap-voor-stap handleiding ontbreekt.

Volgens mij zou de beste manier via IPSec moeten zijn. Maar de handleiding is hier bijzonder vaag over. Er kan uit tig opties gekozen worden, maar eigenlijk staat er niet duidelijk welke opties je aan of uit moet zetten, of waar ze voor dienen.

Wat ik wil is dat ik thuis in kan loggen op het netwerk op kantoor. En op die manier thuis, van de shares op kantoor gebruik kan maken.

Ik begrijp dat ik erg vaag ben. Ik heb ook al op internet en dit forum gezocht, en daaruit blijkt dat het niet echt "een fluitje van een cent is" om een dergelijk verbinding op te zetten.

Daarom zou ik wel eens willen weten of er iemand is, die met deze routers een VPN-verbinding tot stand heeft kunnen brengen.

AnnaG

Verwijderd

Kun je anders een printscreen posten van hoe de configuratie eruit ziet?

Verwijderd

Topicstarter
één printscreen??
Het geheel bestaat uit een groot aantal configuratie-schermen. Zóveel dat ik echt niet meer weet wat ik waar moet instellen. Dus ik zou ook niet weten wélke screenshot ik zou plaatsen.

Ik denk dat het wat naïef van me is om te denken dat het zonder wizzard zal lukken. Daarom ben ik ook zoek naar iemand die het wél gelukt is.
Mogelijk dat ie me een soort 'stappenplan' kan geven.

De handleiding van z'n grotere broer is te vinden op: http://www.speedtouch.com...1203-0004_v1.0_public.pdf

Dit is wel een pdf van meer als 2Mb., maar die handleiding komt redelijk overeen met de handleiding van de 608. (De 608 schijnt identiek te zijn aan de 610, alleen de mogelijkheid voor zgn ADSL-voice ontbreekt).
Voor de 610 is wel een VPN-wizzard te downloaden, maar die schijnt niet te werken met de 608. Ik heb het wel geprobeerd, maar dat had geen effect.

AnnaG

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle potentiële SpeedTouch 608 - kopers:

Na tientallen uren configureren en testen is het nog steeds niet gelukt.

Maar na diverse (dure) telefoongesprekken met SpeedTouch is eindelijk het hoge woord bij SpeedTouch er uit:

"de 608 ondersteund eigenlijk helemaal geen lan-to-lan-VPN ! Sorry, sorry, sorry"

Dit ondanks diverse advertenties en web-pagina's (ook die van SpeedTouch) waar wel degelijk wordt vermeld dat de router deze service zou ondersteunen.

Ik kreeg van SpeedTouch nu het advies om maar de (veel) duurdere 610 aan te schaffen. Deze zou het wel ondersteunen.

Ik voel me nu toch een beetje gen............ !

Verwijderd

Ga terug naar je leverancier/verkoper en ga hem omruilen/geld terug vragen, je bent op dwaling gebracht bij je aankoop dus je mag hem zeker ruilen/geld terug vragen.
Pagina: 1