Toon posts:

Bios probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik wil een C: schijf formateren in een pentium4 pc met daarin: 1 gewone brander 1 dvd brander 1 DVD Rom speler en 2 x maxtor 60GB verdeelt in totaal 3 partities (C,D,E). Dus in totaal 5 compontenten. De Xp versie die erop geinstalleerd is werkt. Maar als ik de pc afsluit en hem boot met de XP cd rom geeft hij de melding dat er geen vaste schijven aanwezig zijn om xp op te installeren. En inderdaad in de bios geeft hij ook geen HD's aan. Vreemd want de windows xp versie die erop staat start hij wel moeiteloos op en daarin kan ik alle schijfstations zien.

Wie kan mij helpen.

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Heb je toevallig Sata schijven ????
Want dan heb je een floppy met drivers nodig om deze binnen de installatie van XP te gebruiken.

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 20:33
Heb je misschien een extra ide kaart in je kast zitten??
Als dat zo is dan moet je bij de installatie van xp op F6 (geloof ik) drukken voor installatie van een scsi kaart.

Mijn speelgoed

Verwijderd

Klik anders eens op default instellingen in je BIOS. Dat was bij mij het probleem ooit.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn gewoon 2 60 GB maxtor schijven. Want wel opviel tijdens het opstarten is dat er een appart schermpje kwam waarbij de computer bezig was met het zoeken naar ide componenten en vervolgens kwam daar array1 60gb en array2 60gb te staan. wat dit betekent weet ik verder ook niet

Verwijderd

Het is mogelijk dat je 2 maxtors in Raid 0 staan op een raid controller. Dan moet je meteen bij het begin van windows XP setup op F6 drukken (wordt even kort onderin het scherm weergegeven bij de aanvang van setup). Later krijg je dan de melding dat er geen schijven gevonden zijn. Je kunt dan met 's' opgeven dat je een driver van diskette wilt laden. De benodigde drivers staan vaak op de cd van je moederbord of raid kaart. Deze moet je eerst even op een diskette zetten. Dezelfde procedure geld voor SATA controllers die niet door xp worden ondersteund. Suc6

Verwijderd

Uit je laatste post kan ik opmaken dat de schijven allebei apart in raid0 zijn gezet (waarschijnlijk promise controller daar veel andere onboard raid controllers dit niet ondersteunen). In dit geval moet je inderdaad de eerder door mij beschreven procedure volgen.
Pagina: 1