3D prophet 4500 32mb tv-out redelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Is een 3D prophet 4500 32mb met tv-out redelijk voor gamen? Het hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, maar toch goed werken, ik heb nu een Nvidia TNT2 Riva 64+ :r . Is de prophet beter, of slechter.

Ik heb al gezocht, maar dat waren posts uit 2000 en 2001, daar heb ik nu in 2003 niets meer aan als het gaat om snelheid enz. op de hercules-site heb ik ook niet echt veel gevonden erover, alleen over een 64mb.

Steam

Verwijderd

Lees een paar reviews zou ik zeggen. Dan krijg je een indruk wat de kaart kan, het is zeker geen gamemonster in de huidige games!

• Falskdansker
  • Niet online
maar nou heb ik nog steeds geen idee of deze kaart beter is dan een Nvidia TNT2 Riva 64+. Heeft iemand er ervaring mee?

Steam

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:14
Ik kan je wel een ding zeggen, vroeger had ik er wel eentje getest. De kaart zelf valt wel mee qua snelheid (sneller dan me geforce 2 MX200 :r :r :r iig), maar in combinatie met winXP MEGABRAK, meeste openGL (Soldier of Fortune 2 werkte niet eens bij mij) en directd3d games werkten niet eens bij mij, en als ze wel werkten hadden ze vern***** textures, haal (als het kan) liever een geforce 2 GTS pro met 64 mb die zal wel sneller zijn, en die werkt tenminste nog met games.

Ik heb de kaart alleen op winxp geprobeert, dus andere os weet ik niet of het beter werkt.

Ik heb bijna alle drivers geprobeerd, maar geen eentje werkte.

Ow ja, antwoord op je vraag, ja hij is beter, maar ik raad hem ten zeerste af (helemaal als je winxp hebt)

[ Voor 8% gewijzigd door Roflmao op 14-10-2003 22:26 ]

• Falskdansker
  • Niet online
Ik heb winXP, geen wonder dat ie bij dixons maar 25 euro is...

Steam

• Roflmao
johannesmvp2 schreef op 14 October 2003 @ 22:34:
Ik heb winXP, geen wonder dat ie bij dixons maar 25 euro is...
Als dat de reden is, probeer een 2dehands gf2 gts pro te vinden voor 40 euro ofzo. Echt waar zo een gts zal jouw tnt er vierkant uit blazen :)

Verwijderd

of koop voor een euro of 60 a 70 een ati radeon 9200 ofzo kan je ook al lekker mee gamen en heeft een goed tv out.

Verwijderd

ik heb zo'n GF 2 pro ding.....minofmeer..........werkt goed met UT 2k3....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tis hier geen Vraag en Aanbod, doe dit soort dingen via mail ajb :)

Verwijderd

Blerg dat is zo'n Kyro kaartje, niet nemen is het advies, je schiet er HEEL weinig mee op.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 23:36:
ik heb zo'n GF 2 pro ding.....minofmeer..........werkt goed met UT 2k3....
Hoe kan je nu min of meer een kaart hebben :)
Ik zou niet die 3D prophet kopen, maar idd voor een 9200 oid gaan. Voor die paar euro's meer ben je iig weer een beetje up2date. Ook al zal dat niet heel erg lang zijn als je van nwe games houdt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Roflmao
Turkish schreef op 14 October 2003 @ 23:42:
[...]

Hoe kan je nu min of meer een kaart hebben :)
Ik zou niet die 3D prophet kopen, maar idd voor een 9200 oid gaan. Voor die paar euro's meer ben je iig weer een beetje up2date. Ook al zal dat niet heel erg lang zijn als je van nwe games houdt
Ja en niet zo back-to-date net als ik met me geforce 2 mx200 :+

• Falskdansker
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 23:42:
Blerg dat is zo'n Kyro kaartje, niet nemen is het advies, je schiet er HEEL weinig mee op.
In 1st person shooters schiet je er letterlijk niet veel mee op! :)

Beslissing genomen, ik ga doorsparen voor een goede videokaart.
Wordt waarschijnlijk deze: Club3D ATi Radeon 9200 SE 128 MB DVI/TV-out
of deze: Gigabyte ATi Radeon 9200 128 MB TV-out/DVI

Verschil: 4 euro, maakt het verder nog iets uit?

[ Voor 25% gewijzigd door Falskdansker op 15-10-2003 00:04 ]

Steam

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 14:31

Millennium

Bug free !!!

Ach ja, HL en COunterstrike draaien perfect op een Kyro II kaartje
Maar dan heb je ook gelijk de catagorie te pakken.
(ook onder WINXP)

Rampen bak 2004

• Falskdansker
  • Niet online
Ja, maar HL en Counterstrike werken óók perfect op de kaart die ik nu heb, dus waarom zou ik dan overstappen naar een Kyro II...

Steam

• Roflmao
johannesmvp2 schreef op 14 oktober 2003 @ 23:59:
[...]

In 1st person shooters schiet je er letterlijk niet veel mee op! :)

Beslissing genomen, ik ga doorsparen voor een goede videokaart.
Wordt waarschijnlijk deze: Club3D ATi Radeon 9200 SE 128 MB DVI/TV-out
of deze: Gigabyte ATi Radeon 9200 128 MB TV-out/DVI

Verschil: 4 euro, maakt het verder nog iets uit?
Het is jou keuze, maar toch, ik zou liever een tweedehands kaartje op de kop tikken die ietsje meer kost, en heel erg veel beter is dan die 9200.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Eenk kyro2 phat, ik ga mijn oude kyro2 weer in me systeem stoppen denk, kijken hoe die enTNL werkt met een barton@2133Mhz! denk beter dan die ati9100 die ik nu hebt, en in OPGENGL werkt die kyro2 echt goed! www.powervr.com voor drivers, dit is een revolutionaire kaart, deze kaart heeft eigenschappen die nvidia of ati niet voor mekaar kregen ... (TBR)

http://www.the-nextlevel....dware/kyro2/kyro2_2.shtml

hier een review!

Afbeeldingslocatie: http://www.the-nextlevel.com/features/hardware/kyro2/quake3.gif

quake is toch echt opengl hoor....

[ Voor 24% gewijzigd door Mister_X op 16-10-2003 11:20 ]

• hinse
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 19:23
Ik ben ook ooit van een TNT 2 M64 overgestapt naar een Kyro, en het was een flinke verbetering toen. Ik XP weinig problemen gehad en FP shooters doen het nog steeds heel goed. Helaas is er weinig support meer voor deze kaart.

Maar de TV out van een Kyro (II) is nogal brak, het beeld op je tv is wel redelijk maar je beeldscherm begint te flikkeren. Dat doet gewoon zeer aan je ogen :).

offtopic: Overigens heeft iemand opgemerkt dat PowerVR nog steeds plannen heeft om terug te komen op de high end graphics markt? In een aantal interviews hebben ze aangegeven niet meer met specs te komen, omadt ze die fout vroeger ook gemaakt hebben. Ik ben benieuwd, of PowerVR/XGI misschien een geduchte concurrent voor nVidia en Ati kunnen worden
Pagina: 1