Ik heb toen ik op kamers ging een pinnacle PCTV pro (TVkaart) heb gekocht zodat ik de ruimte van een tv kon besparen. Dit dingetje werkt perfect, net zoals de
inspire 5.1 digital 5500(dolby surround set) die ik daarna gekocht heb om ook fatsoenlijk dvd's te kunnen bekijken ( en luisteren
).
Bij beide apparaten zit een afstandsbediening, en hier ligt het probleem.
Als ik het volume van de inspire wil verminderen, dan ontvangt de IR receiver van de PCtv Pro het signaal ook, en begint de software op mijn pc van de tv op te nemen!
Het lijkt dus dat de afstandsbedieningen op de zelfde frequentie zitten!
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Kan ik via een hack in de software van de tvkaart misschien van frequentie veranderen, of is dit hardware specifiek?
De frequentie van de inspire zal ik wel niet kunnen veranderen, aangezien dat allemaal hardware is.
Alle reacties zijn welkom, want dit is vet irri!
inspire 5.1 digital 5500(dolby surround set) die ik daarna gekocht heb om ook fatsoenlijk dvd's te kunnen bekijken ( en luisteren
Bij beide apparaten zit een afstandsbediening, en hier ligt het probleem.
Als ik het volume van de inspire wil verminderen, dan ontvangt de IR receiver van de PCtv Pro het signaal ook, en begint de software op mijn pc van de tv op te nemen!
Het lijkt dus dat de afstandsbedieningen op de zelfde frequentie zitten!
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Kan ik via een hack in de software van de tvkaart misschien van frequentie veranderen, of is dit hardware specifiek?
De frequentie van de inspire zal ik wel niet kunnen veranderen, aangezien dat allemaal hardware is.
Alle reacties zijn welkom, want dit is vet irri!