Toon posts:

Verschil div. geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een 6.1 Speakerset te kopen van Creative om pcies te zijn deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.creative.com/speakers/allspeakers/images/Pop_Inspire/insp_6.1_6700.jpg

Daar hoord dan eigenlijk ook wel een redelijke geluidskaart bij ik heb namelijk nou nog een onboard kaart en die kraakt vaak.
Ik denk dat ik een Audigy 2 neem alleen het probleem is dat ik uitkom op 2 kaarten en ik weet het verschil niet , 2 kaarten zijn duur en die zijn te uitgebreid voor mij dus komen niet in aanmerking.
Deze 2 kaarten zijn het:

Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/mainpic_prod370.jpg
- Creative SoundBlaster Audigy 2 Player € 76,-

Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/mainpic_prod510.jpg
- Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Retail € 99,-

Wat is nou het verschil tussen deze 2 kwa geluid of wat dan ook?

Alvast bedankt Houtworm

Verwijderd

Even zoeken op tweakers.net frontpage naar nieuwsitems met 'audigy' erin. Dan vind je veel reviews.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 23:25
wat me zo effe opvalt is 6.1 van de player en 7.1 van de zs, verder zit er volgens mij weinig verschil qua geluidskwaliteit.

[ Voor 36% gewijzigd door robbert op 14-10-2003 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
robbert , dat houd in dat dus die zs beter is omdat het 7.1 is of niet?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Welk mobo heb je? Creative kaarten die kraken nogal vaak in combinatie met bepaalde VIA chipsets.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 23:25
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 21:48:
robbert , dat houd in dat dus die zs beter is omdat het 7.1 is of niet?
die zs ondersteund 7.1, temminste dat zie ik in je afbeeldingen. Of de geluidskwaliteit beter is weet ik niet, alleen dat die 1 kanaal meer kan aansturen :)

http://uk.europe.creative...oduct.asp?prod=370&page=6
http://uk.europe.creative...oduct.asp?prod=510&page=6

[ Voor 18% gewijzigd door robbert op 14-10-2003 22:19 ]

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 14 October 2003 @ 21:56:
Welk mobo heb je? Creative kaarten die kraken nogal vaak in combinatie met bepaalde VIA chipsets.
tegenwoordig is dat toch wel verholpen? ik heb daar echt nog nooit problemen mee gehad

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MST_Morpheus schreef op 14 October 2003 @ 21:56:
SB Live! icm VIA 686B southbridge ja :z En dat alleen omdat Creative Bus Parking (oid) gebruikte wat de VIA 686B niet(goed) ondersteund.

Verder heb ik iig nog nooit problemen gezien van SB Live/Audigy kaarten icm VIA chipsets.

C:\>_

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Die zs 7.1 maakt volgens mij niets uit. Als je ook kijkt naar de specificaties zijn ze ook exact hetzelfde op de 7.1 na.

Verder beweert creative vaak dingen wat niet waar is. Zoek maar eens rond op dit forum en reviews dan kom je er wel achter :)

Tweakers Discord

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Vinnie schreef op 14 oktober 2003 @ 22:17:
[...]

SB Live! icm VIA 686B southbridge ja :z En dat alleen omdat Creative Bus Parking (oid) gebruikte wat de VIA 686B niet(goed) ondersteund.

Verder heb ik iig nog nooit problemen gezien van SB Live/Audigy kaarten icm VIA chipsets.
Nou dus mooi wel op een MSI mobo met een VIA KT-266 chipset. :/ Daar heeft de Audigy Platinum van mijn zusje dus mooi last van. In mijn PC (KT-333 chipset) werkte hij wel weer goed.

[ Voor 18% gewijzigd door SandsOfArrakis op 14-10-2003 22:25 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 21:41:
Ik ben van plan om een 5.1 Speakerset te kopen van Creative om pcies te zijn deze:

[afbeelding]

[blaaterdeblaat]
Deze 3 kaarten zijn het:

[plaatje]
- Creative SoundBlaster Audigy 2 Player € 76,-

[plaatje]
- Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Retail € 99,-

Wat is nou het verschil tussen deze 2 kwa geluid of wat dan ook?

Alvast bedankt Houtworm
Je spreekt jezelf nogal tegen in je startpost. Op het plaatje staat een 6.1 systeem, terwijl je in je post spreekt van een 5.1 systeem. Vervolgens spreek je van 3 kaarten, en laat je er 2 zien. Welke is het nou? Missen we nog n keus?

Maar, om wat meer op het topic in te gaan: T maakt verder niet zoveel uit, jij neemt een 5/6.1 systeem, dus ik zou voor die bovenste gaan, of in het geval van 5.1 zelfs voor de Audigy 1. D'r is qua kwaliteit zo weinig, eigenlijk niets, veranderd, dus denk aan je portemonnee ;)

Trouwens, misschien eens leuk om bijv. de Altec Lansing 5100 te overwegen. Ik heb de 2100 variant, en ben er ZEER tevreden over. Goed design, geweldig geluid en nog n afstandsbedieninkje ook(wel met n draad eraan, maar toch). Hele dunne speakertjes, waar je zo'n geluid eigenlijk niet van verwacht :). Nadeel, hij's wel ff 60 euri duurder.

[ Voor 18% gewijzigd door RSpliet op 14-10-2003 22:38 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Owke thx voor de info allemaal maar een 5.1 boxenset en een 7.1 geluidskaart werken goed samen?

• RSpliet

RSpliet

*blink*

ja hoor, t is alleen zonde van je geld ;)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 22:33:
Owke thx voor de info allemaal maar een 5.1 boxenset en een 7.1 geluidskaart werken goed samen?
Als je de 7.1 kaart insteld dat er 5.1 boxen aan hangen werkt die perfect jah :)

Overigens is voor een mooie film 5.1 genoeg.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
S3v3n_0f_n1n3 Over dat geld , het valt nog wel mee 200 pleuro's toch.. en heb geld genoeg dus no problemo :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 22:52 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MST_Morpheus schreef op 14 October 2003 @ 22:21:
[...]

Nou dus mooi wel op een MSI mobo met een VIA KT-266 chipset. :/ Daar heeft de Audigy Platinum van mijn zusje dus mooi last van. In mijn PC (KT-333 chipset) werkte hij wel weer goed.
KT-266 is je northbridge....

en er zijn wel een aantal bordjes met KT-266 + 686B :/

Maargoed, blijft jammer. Maar om nou alles meteen af te gaan kraken is wel erg krom.

edit: voor TS (:P )
imho moet je iig zelf echt luisteren als dat kan voordat je een speakersysteem koopt. Het is en blijft smaak, daar valt zeer weinig over te twisten.

[ Voor 36% gewijzigd door Vinnie op 14-10-2003 22:54 ]

C:\>_

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Dan zou ik zeker voor het Altec Lansing setje gaan ;)... Mjah, ik zal eens wat reviews zoeken.

edit:
http://gear.ign.com/articles/316/316772p1.html
http://gear.ign.com/articles/369/369280p1.html?fromint=1

[ Voor 38% gewijzigd door RSpliet op 14-10-2003 23:01 ]

Verwijderd

Maar, om wat meer op het topic in te gaan: T maakt verder niet zoveel uit, jij neemt een 5/6.1 systeem, dus ik zou voor die bovenste gaan, of in het geval van 5.1 zelfs voor de Audigy 1. D'r is qua kwaliteit zo weinig, eigenlijk niets, veranderd.
heb je wel een een paar reviews/tests gelezen over de Audigy 1 en 2?
blijkbaar niet anders had je wel geweten dat er hardwarematig een wereld van verschil tussen een Audigy 1 en Audigy 2 zit.
central processing unit is nog steeds het zelfde maar voor de rest zit er veel andere hardware omheen. veel betere DAC's om maar een voorbeeld te noemen.
ALS ik een creative zou nemen zou ik zeker voor een Audigy 2 gaan ook al heb ik maar een 5.1 speaker set. want verschil in geluidskwaliteit is er wel degelijk en nog heel duidelijk ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 22:56 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 14 October 2003 @ 22:52:
Dan zou ik zeker voor het Altec Lansing setje gaan ;)... Mjah, ik zal eens wat reviews zoeken.
tja Smaken verschillen ik vind dat design niet echt mooi en ik hoop dat ik een goeie aankoop doe maar dat zal wel denk ik.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Vinnie schreef op 14 October 2003 @ 22:52:
[...]

blijft jammer. Maar om nou alles meteen af te gaan kraken is wel erg krom.
Ik kraak het niet af, ik meld het alleen ff. Mogelijk heeft de TS ook zo'n chipset, en kan het problemen opleveren.

Als ik iets afkraak, dan meld ik dat op een heel andere manier ;)

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11-2025

hrr

Have a nice Day

Audigy 2 ZS ondersteund ASIO 2.0 _/-\o_ , en de gewone niet :D

ps .waar haal jij een audigy 2 ZS voor 99 ? :S[edit] ahhh pricewatch ;)

[ Voor 10% gewijzigd door hrr op 14-10-2003 23:08 ]

• RSpliet

RSpliet

*blink*

heb je wel een een paar reviews/tests gelezen over de Audigy 1 en 2?
[tot en met] want verschil in geluidskwaliteit is er wel degelijk en nog heel duidelijk ook.
Nee, ik heb mij daar niet zo belachelijk in verdiept, maar het is zelfs zo dat je dmv de Audigy2 drivers je Audigy1 gewoon als Audigy2 kan gebruiken. Da's dus sowieso een indicatie van weinig verschil. Daarnaast heb ik ze naast elkaar gehoord, en toen hoorde ik ook niet echt duidelijk t verschil. Maargoed, zoveel houd ik mijn er nu ookweer niet mee bezig(A3D still 0wnz ;), Nog steeds O+ op m'n TB Montego2/A3DXtreme in de oude pc hier :D)

[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 14-10-2003 23:08 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 14 October 2003 @ 23:06:
[...]

Nog steeds O+ op m'n TB Montego2/A3DXtreme in de oude pc hier :D)
Hehe, dat is er 1 om te bewaren :D

Verwijderd

hrr schreef op 14 October 2003 @ 23:06:
Audigy 2 ZS ondersteund ASIO 2.0 _/-\o_ , en de gewone niet :D

ps .waar haal jij een audigy 2 ZS voor 99 ? :S[edit] ahhh pricewatch ;)
bij alternate

zou alleen geen bedrijf vertouwen dat zegt dat de Audigy 2 ZS een 6.1 kaart is in een advertentie in de CHIP :*)

• RSpliet

RSpliet

*blink*

MST_Morpheus schreef op 14 oktober 2003 @ 23:09:
[...]

Hehe, dat is er 1 om te bewaren :D
Eigenlijk overwoog ik voor m'n eigen pc een TB Santa Cruz, maar helaas, onverkrijgbaar :(. Is ook wel n goed kaartje, ondanks de A3D emulatie ipv echt A3D Hardware ;).

[ Voor 33% gewijzigd door RSpliet op 14-10-2003 23:16 ]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 04:55
Audigy 2 ZS ondersteund ASIO 2.0 , en de gewone niet

ps .waar haal jij een audigy 2 ZS voor 99 ? :S[edit] ahhh pricewatch

duidelijk weet je dus niet waar je het over hebt hrr :? allebij de audigy kaarten ondersteunen asio 2.0 het enige verschil is de audigy 2 zs heeft dts es
en een 7.1 kanaal en dan nu helemaal de doorslag mensen 108 sdb inplaats van 106 8)7 nou ik heb zelf 2 computers en 1 audigy 2 en 1 audigy 2 zs nou geluidsverschil zit der dus echt niet in koop gewoon de audigy 2 die extra functie's zijn helemaal niet belangrijk en de inspire 6700 die klinkt perfect met een audigy 2 _/-\o_ ik ben dan mischien geen audiofiel maare voor mijn oren klinkt dit perfect :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Pagina: 1