ookadsl actie gelukt, maar nu?

Pagina: 1
Acties:

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 15:40
Hoi, de actie voor adsl via ookadsl is gelukt in Wommels (8731 AG) e.o. (thanx sp_strikwerda :D ) en vanaf december kunnen we adsl hebben :)
maarr.. als ik nu een postcodecheck doe bij bijvoorbeeld adslmetacrawler.nl kan ik kiezen tussen allerlei aanbieders buiten Planet en Hetnet.

Wat let mij om nu bijvoorbeeld xs4all of tiscali oid te kiezen? extra vertraging bijvoorbeeld of maakt het niks uit? tis niet ethisch, i know.. but who cares :*)

sko

[ Voor 12% gewijzigd door sko op 14-10-2003 21:29 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
wat is je postcode, dan kunnen wij ook kijken wat er gebeurt.

als je btw planet kan kiezen, is xs4all ook mogenlijk, want die zitten beide via KPN

TheS4ndm4n#1919

• sko
8731 AG dus

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Als je jezelf aangemeld hebt bij de ikookadsl actie, dan ben je gewoon simpelweg VERPLICHT planet of hetnet te nemen, zo waren de regels bij die actie.

Alleen als je NIET opgegeven hebt bij ookadsl.nl dan kun je bv xs4all nemen, anders ben je gebonden aan die paar.

of het moet ondertussen veranderd zijn, ff kijken

edit: yeps

http://www.ookadsl.nl/registreer.asp
Bij deze verklaar ik een ADSL-abonnement van Planet Internet of Het Net te nemen zodra ADSL op mijn adres leverbaar is. Dat kan al vanaf € 32,95 per maand.
maw: Als je daar niet bent aangemeld, kun je een willekeurige provider nemen over het kpnadsl netwerk. Wel aangemeld? -> Verplicht hetnet of planet.

Als je ondertussen zelf aan andere ISP zou nemen denk ik dat dat niet wil: Ik verwacht dat je order automatisch doorgegeven wordt aan hetnet/planet en dus meteen actief gemaakt gaat worden.

[ Voor 72% gewijzigd door DJSmiley op 14-10-2003 21:33 ]

• sko
ik heb nergens een handtekening gezet geloof ik :)

en btw, mijn collega had mij ook al aangemeld toen ookadsl er net was, zegt genoeg over de rechtsgeldigheid lijkt me...

[ Voor 56% gewijzigd door sko op 14-10-2003 22:02 ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:25
Hmm ik hoop maar dat je een ander netwerk kan namen want het KPN netwerk is veels te duur voor wat ze bieden. Het BBNed-netwerk bied veel meer voor de vervende downloader + is veel goedkoper. Maar ookal zet je nergens een handtekening, kan je nog jezelf ergens aan hebben verbonden.

• sko
een ander netwerk lukt zowiezo eerst niet, dat isser gewoon (nog) niet, maar een andere aanbieder dan planet of hetnet (yuk) lijkt mij geen probleem persoonlijk, dat is denk ik een risico/incalculatie wat planet/hetnet neemt, 80% zal wel voor hen kiezen, maar ik denk dat er toch altijd wel mensen zullen zijn die een andere provider willen via hetzelfde netwerk. zoals ik dus

[ Voor 4% gewijzigd door sko op 14-10-2003 22:10 ]

• DigiK-oz
  • Laatst online: 21:22
Over YUK gesproken:

- In gehucht X is ADSL niet leverbaar. Iedereen schreeuwt moord en brand
- Provider/Bedrijf Y maakt, middels OOKADSL het uiteindelijk wel mogelijk
- Hierdoor ontsaat automatisch voor provider en/of bedrif Z ook de mogelijkheid ADSL te bieden
- Heel gehucht X kiest voor provider Z, want die is beter, klantvriendelijker etc. EN men had zich wel aangemeld, maar haha, lekker niks getekend!

Whatever

• sko
sjis schreef op 14 October 2003 @ 22:13:
Over YUK gesproken:

- In gehucht X is ADSL niet leverbaar. Iedereen schreeuwt moord en brand
- Provider/Bedrijf Y maakt, middels OOKADSL het uiteindelijk wel mogelijk
- Hierdoor ontsaat automatisch voor provider en/of bedrif Z ook de mogelijkheid ADSL te bieden
- Heel gehucht X kiest voor provider Z, want die is beter, klantvriendelijker etc. EN men had zich wel aangemeld, maar haha, lekker niks getekend!
de hele actie is niet gegaan via ookadsl.nl maar via www.hierookbreedband.tk, folders, huis-aan-huis,kranten en 400 handtekeningen via de slager :) , ookadsl.nl is meer een extra inschrijving geweest, het had ook www.adslactie.nl kunnen zijn van www.adslmetacrawler.nl, met andere woorden, omdat planet/hetnet een website ontwerpt die een mailtje stuurt naar de kpn zodra een dorp de 325 nadert en kpn het dan gaat aanleggen moeten wij een jaar ADSL via planet/hetnet nemen? zolang het bij kpn is vind ik het wel eerlijk. die doen de moeite en hebben de kosten, de kosten voor hetnet/planet is verwaarloosbaar vind ik, ze updaten de site niet eens met hun eigen tarieven/snelheden.

• DigiK-oz
  • Laatst online: 21:22
I see. Nou dan maar ADSL via de slager >:) , dat waren al genoeg aanmeldingen.

Maar ff serieus, er zijn een flink aantal sites waarop je diverse ADSL aanbieders met elkaar kunt vergelijken. Welke je kiest ligt dus aan je eigen voorkeur. Let naast kosten en snelheid ook op zaken als datalimiet, FUP, minimale contractduur etc.

Whatever

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Als je snel online wilt moet je gewoon voor Xs4all gaan. Mensen die ik ken en ikzelf waren met xs4all en kpn binnen 9 dagen (soms minder dan een week) online!

Hoef je met tiscali niet te proberen, die doen er vele weken over.

• tweakduke
  • Laatst online: 23:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Idd met xs4all was ik ook in 6 dagen online :) dus als je kan neem die. Je betaald wat meer, maar de service is echt top.

Tweakers Discord

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

jep schreef op 15 October 2003 @ 01:11:
Als je snel online wilt moet je gewoon voor Xs4all gaan. Mensen die ik ken en ikzelf waren met xs4all en kpn binnen 9 dagen (soms minder dan een week) online!

Hoef je met tiscali niet te proberen, die doen er vele weken over.
nonsense, alle adsl van kpn provider aanvragen gaan evensnel. Hetgene waar het langst op gewacht wordt is het modem, want dat wordt opgestuurd en dat duurt soms net ff 2 tot 4 werkdagen langer dan een andere keer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

KPN reageerde op de *mogelijke* aantal inschrijvingen. Het klinkt niet alsof je ergens tot verplicht hebt.

Ten tweede: mocht je een adsl abbonament nemen van een ander provider die het netwerk van KPN gebruikt dan krijgt KPN toch een gedeelte van je geld. Minder dan als je daadwerkelijk de abbo van KPN zou nemen, maar daarvoor leveren ze ook minder diensten aan je (portal, mail, news etc).

Personlijk zou ik het dus niet onethisch vinden. Controleer echter eerst of het wel legaal is. (straks zit je met twee abbonamenten opgescheept :o wel lekker snel :P)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
JvS schreef op 15 oktober 2003 @ 01:14:
[...]

nonsense, alle adsl van kpn provider aanvragen gaan evensnel. Hetgene waar het langst op gewacht wordt is het modem, want dat wordt opgestuurd en dat duurt soms net ff 2 tot 4 werkdagen langer dan een andere keer.
Het kpn deel zal ongetwijfeld allemaal even snel gaan, echter merk ik toch bij verschillende providers dat er verschil is in levertijd.

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:49

Pimmuz

Roar

Daar heeft airwolf gelijk in

Het lijn test/meet/gebruiksklaar maken gedeelte (KPN) is over het algemeen altijd even snel klaar maar kwa activiering van het abbonement duurt het bij sommige isp's echt lang...

• jep

jep

JvS schreef op 15 October 2003 @ 01:14:
[...]

Ik had mijn ADSL binnen een week, evenals andere mensen die ik ken met Xs4all. Op tiscali wacht je tussen de 4 en de 6 weken. Niet helemaal nonsense dus :{.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:45
juaNto schreef op 15 October 2003 @ 10:58:
Daar heeft airwolf gelijk in

Het lijn test/meet/gebruiksklaar maken gedeelte (KPN) is over het algemeen altijd even snel klaar maar kwa activiering van het abbonement duurt het bij sommige isp's echt lang...
Hier in een ander gehucht [ 4849 AN ] ook sinds een paar dagen ADSL beschikbaar. Met beduidend *minder* dan 325 aansluitingen toch ADSL mede dankzij ookadsl en onderhandelingen door lokale overheid. Met beduidend minder bedoel ik ong. de helft :)

Online aanmelding bij planet heeft ervoor gezorgd dat ik nu al beschik over account gegevens. Deze waren na een paar minuten al actief. Inbellen en mailen werkt bijna direct.

Nu nog wachten op modem enzowww ;)

Ook nog ff wachten tot de centrale gereed is .... dat zal waarschijnlijk over een maandje zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Bud_s op 16-10-2003 00:41 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jep schreef op 15 oktober 2003 @ 11:53:
[...]

Ik had mijn ADSL binnen een week, evenals andere mensen die ik ken met Xs4all. Op tiscali wacht je tussen de 4 en de 6 weken. Niet helemaal nonsense dus :{.
toeval, alle mensen krijgen het pakket opgezonden zodra de lijn gereed is, een provider hoeft echt zowat niets te doen voor een aansluiting, alleen een ip toekennen en een acount aanmaken. Dat is bijna 100% automatisch te doen, in tegenstelling tot het fysiek doormeten van de lijn, het fysiek aansluiten op de DSLAM, het fysiek versturen van het pakket. dat is de levertijdbepalende factor. Als klanten het pakket in huis hebben kunnen ze altijd online, als er een provider zou zijn die opvallend vaak geen gegevens zou hebben op dat moment, zou dat opvallen bij de installatiehelpdesk (waar ik werk).

De aanvraag is de laatste tijd bij kpn behoorlijk versneld, dat wel. Vroeger werd er bij uitzondering weleens binnen een week opgeleverd (als je mazzel hebt, kan dat), mijn aanvraag is drie jaar geleden in 11 werkdagen gefixt (planet, zo'n beetje de beroerdste provider).

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Bud_s schreef op 16 oktober 2003 @ 00:38:
[...]

Hier in een ander gehucht [ 4849 AN ] ook sinds een paar dagen ADSL beschikbaar. Met beduidend *minder* dan 325 aansluitingen toch ADSL mede dankzij ookadsl en onderhandelingen door lokale overheid. Met beduidend minder bedoel ik ong. de helft :)

Online aanmelding bij planet heeft ervoor gezorgd dat ik nu al beschik over account gegevens. Deze waren na een paar minuten al actief. Inbellen en mailen werkt bijna direct.

Nu nog wachten op modem enzowww ;)

Ook nog ff wachten tot de centrale gereed is .... dat zal waarschijnlijk over een maandje zijn.
Bij ons [4891] is nu via ookadsl.nl eindelijk adsl beschikbaar (november), maar moet je dan nog een keer aamelden bij planet? (op hun site dus, of is die van ookadsl genoeg?)

Over de afstand, ik denk dat wij ongeveer 3.5km van de centrale af wonen, maar volgends de site van kpn is er geen lijnmeting nodig :?
kpn:
Beschikbaar in november 2003 in de varianten Lite, Basic en Extra. U kunt nu al bestellen.
planet:
beschikbaar
(vanaf november 2003)
maar een extra lijnmeting is noodzakelijk

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

KPN houdt eigen waarden bij, boven de 3,6km moet er volgens mij gemeten worden :). Overigens wordt er altijd een lijnmeting gedaan, sommige lijnen zijn namelijk te gaar om adsl op te leveren. Sinds gisteren zijn er overigens weer 55 centrales toegevoegd aan de postcodecheck :).

Verwijderd

Ik vraag mij af hoe dat bij mij ligt. Ooit vroeg een werkgever op mijn adres een ISDN-lijn aan. komt de KPN en zegt, sorry mijnheer, nog loodkabel in huis. moeten we een nieuwe aansluiting in de straat maken. Komen we terug als het niet meer vriest. (was in februari 1996).

Staan ze eind mei ineens voor de deur, ik werkte intussen elders.
Heb de heren toen de groeten gedaan.

Dus zou ik voor ASDL nu ook een nieuwe kabel nodig hebben?

• jep

jep

JvS schreef op 16 October 2003 @ 01:52:
[...]

toeval, alle mensen krijgen het pakket opgezonden zodra de lijn gereed is, een provider hoeft echt zowat niets te doen voor een aansluiting, alleen een ip toekennen en een acount aanmaken. Dat is bijna 100% automatisch te doen, in tegenstelling tot het fysiek doormeten van de lijn, het fysiek aansluiten op de DSLAM, het fysiek versturen van het pakket. dat is de levertijdbepalende factor. Als klanten het pakket in huis hebben kunnen ze altijd online, als er een provider zou zijn die opvallend vaak geen gegevens zou hebben op dat moment, zou dat opvallen bij de installatiehelpdesk (waar ik werk).
Het *kan* 100% automatisch, maar het gebeurt niet! Ik heb net een xs4all aanvraag voor iemand ingediend en daar gaat meteen de KPN aanvraag de deur uit: super. Bij tiscali heb ik meerdere pakketjes voor mensen aangevraagd en daar kun je altijd dik 4 weken op wachten. :)

Het verschilt echt, in ieder geval tussen de beste en één van de slechtere providers. Geen nonsense.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jep schreef op 16 October 2003 @ 12:04:
[...]

Het *kan* 100% automatisch, maar het gebeurt niet! Ik heb net een xs4all aanvraag voor iemand ingediend en daar gaat meteen de KPN aanvraag de deur uit: super
Dat gaat bij alle providers zo, die aanvraag gaat EN automatisch EN direct naar kpn, een provider doet namelijk helemaal niets als er van kpn geen "ja hoor, er kan adsl op deze lijn" signaaltje terugkomt. Aanvragen van providers staan zonder uitzondering binnen een werkdag in het KPN ordersysteem en lopen allemaal evensnel.

Dat jij nu 3 biassed ervaringen hebt, is jouw zaak. Ik heb hier dagelijks contact met tientallen mensen bij Vele vele providers.

• jep

jep

JvS schreef op 16 October 2003 @ 13:34:
[...]
Dat gaat bij alle providers zo, die aanvraag gaat EN automatisch EN direct naar kpn, een provider doet namelijk helemaal niets als er van kpn geen "ja hoor, er kan adsl op deze lijn" signaaltje terugkomt. Aanvragen van providers staan zonder uitzondering binnen een werkdag in het KPN ordersysteem en lopen allemaal evensnel.
Fijn dat dat de procedure is, maar bij tiscali nemen ze het dus niet zo nauw. Als jij tiscali binnen 10 dagen online krijgt ben je een knappe vent. Op het zelfde adres xs4all aanvragen (na canceling van tiscali) gaat in 6 dagen. Rara.
Dat jij nu 3 biassed ervaringen hebt, is jouw zaak. Ik heb hier dagelijks contact met tientallen mensen bij Vele vele providers.
Goedzo :O

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:49

Pimmuz

Roar

www.adslforum.nl

gaat daar maar even kijken JvS zitten veel helpdesk medewerkers en installatie monteurs en die roepen ook gewoon dat het meestal aan de provider ligt omdat ze het te druk hebben of het bedrijf word slecht gerund...

En tof hoor dat je zoveel mensen spreekt bij al die providers :)

• jep

jep

Lijkt me ook heel logisch. Die providers kunnen dan wel gebruik maken van het lijntje, maar moeten er op hun ip-netwerk en in hun administratie toch wel wat dingen voor doorvoeren hoor. :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is niet bedoeld om op te scheppen ofzo hoor, dat je het graag zo op wil vatten en me vooral opscheppen in de schoenen wil schuiven moet jij /jullie weten.. Wil je me zeker ook nog even aanraken enzo? :O. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je met 3 ervaringen niet echt kan zeggen "dat is zo". Een aanvraag van een provider staat bijna per defenitie met een dag in het ordersysteem van kpn, een enkele uitzondering daargelaten. Daarna lopen alle aansluitingen gemiddeld net zo snel en ligt het aan kpn hoe snel het pakket opgestuurd wordt (een week tot 2,5 weken, in de brief die alle klanten krijgen staat zelfs 3-4 weken), als mensen dat in huis hebben kunnen ze bijna zonder uitzondering gelijk internetten en als ze dat niet lukt, dan bellen ze naar de installatiehelpdesk. Als het opvalt dat een bepaalde provider vaak z'n acount niet voor elkaar heeft, gaat dat best wel opvallen en dat is dus niet zo.

Ook niet als jij 6 weken op een enkele aansluiting van tiscali hebt gewacht, en een xs4all aansluiting in 6 dagen voor elkaar hebt (lijkt me erg snel, ERG veel mazzel met KPN order gehad). Het gebeurt ook weleens dat een provider tijdelijk wat achterstand heeft (de grote met name), maar het is zeker niet zo dat de aansluiting van xs4all per defenitie sneller is ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 16-10-2003 17:46 ]

Pagina: 1