Toon posts:

HP 1220C, Communicatie via USB doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe HP 1220 C printer gekocht, Echt een super ding. Alleen nu doet de communicatie tussen de printer en de PC het niet (dat zegt de bijgeleverde software). Hij communiceert met USB. Printen doet ie wel, maar de info van de printer naar de computer wordt dus niet verstuurd

Ik gebruik windows XP, en verder heb ik nog een teken tablet aan mijn USB poort hangen, maar dat mag geen probleem zijn lijkt mij.

Weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen. Ik heb echt al een paar keer de drivers opnieuw geïnstalleerd. Ook de nieuwste drivers etc.

Verwijderd

Topicstarter
Heel klein schopje

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:39
Met een paralelle poort lag dit aan de bidirectionele instelling. Die stond dan niet aan. Volgens moest dit in het bios ingesteld worden.

Of dit ook werkt voor je USB poort weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem met de LTP poort in je Bios ken ik, maar dit is dus idd. een USB aansluiting. Weet iemand of het aan een Bios instelling kan liggen (naar mijn weten niet), en zo ja, weet iemand waar ik dan moet zoeken?

• Master__R
Ik heb het volgens mij ook weleens gehad met een HP Color Laserjet bij een bedrijfje. Na wat geklooi met instellingen in het bios voor de paralle poort (wat ik dus al zei) werkte het wel.

Heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, nee. Maar als ik je goed begrijp, moet je dus je instellingen aan je paralelle poortveranderen, en dan doet de communicatie met je USB poort het waarschijnlijk wel weer? :S

Ik zal eens kijken

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 21:51

VisionMaster

Security!

We hebben ook een 1220C en hebben precies hetzelfde probleem. Zowel via USB als via de printer port geen info.van de printer.
Ik snap het niet zeker niet omdat het met USB is. Ik zal zelf eens een keer de nieuwste drivers (mis)bruiken. Maar dat komt nog wel een keer ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Master__R
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 12:17:
hmm, nee. Maar als ik je goed begrijp, moet je dus je instellingen aan je paralelle poortveranderen, en dan doet de communicatie met je USB poort het waarschijnlijk wel weer? :S

Ik zal eens kijken
Ja, klinkt raar inderdaad maar na het zetten van de printerpoort op iets anders (er zijn geloof ik 3 verschillende modes maar weet niet meer de benaming...), werkte de usb printerpoort wel.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Master__R schreef op 21 October 2003 @ 23:27:
[...]

Ja, klinkt raar inderdaad maar na het zetten van de printerpoort op iets anders (er zijn geloof ik 3 verschillende modes maar weet niet meer de benaming...), werkte de usb printerpoort wel.
Dus je beweert dat als je sleuteld aan de LPT port dat je USB weer bi-directoneel wordt ??? Het kan hoor ... maar dan hebben we het over Bugs in de drivers

• Master__R
Ja misschien wel.
Bij het bedrijfje waa ik die HP Color Laserjet installeerde werkte het daarna in ieder geval ineens wel weer.

Ik weet dat het erg vaag klinkt maar het hielp bij mij dus misschien ook bij TS?

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Master__R schreef op 22 October 2003 @ 15:05:
Ja misschien wel.
Bij het bedrijfje waa ik die HP Color Laserjet installeerde werkte het daarna in ieder geval ineens wel weer.

Ik weet dat het erg vaag klinkt maar het hielp bij mij dus misschien ook bij TS?
Hmmm ik zal het eens proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, idd. daar kon het ook idd. Foutje. Maar ik had net je reply daar gelezen, en weet je misschien op welke LPT poort je hem gezet had? Ik ga ondertussen wel ff wat proberen.

Ik zal de volgende keer ff beter mijn topics in de gaten houden :D

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16
Je bedoelt statusmeldingen van de inkt enzo? Die heb ik idd ook niet. Maar volgens mij ook niet via parallel. Zal wel een driver probleem zijn.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had een ander topic geopend, terwijl ik deze al had, dus die werd gesloten. Maar idd. Door een fout in windows XP en 2000 doet de toolbox van HP o.a. bij de Deskjet 1220c het niet.

Het ligt aan een fout in windows, maar Microsoft wilt deze niet verbeteren. Dit mijn vraag was of iemand wist hoe ik alles wel aan de praat krijg. Het veranderen van de LTP poort protocollen etc. in de BIOS werkt bij mij niet

Verwijderd

Topicstarter
Maar even een schopje,

ik ben namelijk nog steeds niet uit dit probleem.

Weet iemand hoe ik de inktniveau's wel kan controleren onder windows XP???
Hp zegt dat het een probleem van Microsoft is, maarja, HP levert deze printer. Zij zouden er voor moeten zorgen dat alles goed werkt.
Pagina: 1