Toon posts:

Server voor thuis....maar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, Wil een server gaan bouwen thuis omdat nu mijn pc 24u per dag aan meot staan en dat is niet echt jofel....is net of er een straaljager op mijn kamer staat te blazen met al die fan's......

Nu heb ik een mobo met een amd k6/2/400 en 10gig maxtor hdd en 64mb geheugen en wat standaard zooi..video en dergelijke..
Maar wat kan ik er het beste op gaan zetten....gewoon iets van Win98 met sygate? of iets van win 2000 met sygate? of iets van sql server of winnt met 10 users......please help me ffkes want wil hem vanavond of anders volgende week ffkes bouwen en installen..... ThAnKs AlReAdy......

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Win2k server zou ik niet doen, aanbevolen geheugen hoeveelheid is 256mb, 128mb is echt minimaal. (Sygate is overigens niet nodig win2k server heeft standaard NAT aan boord)
Win98 is te instabiel/onveilig, vooral vergeleken bij winnt4.
Blijft NT4 + Sygate over.. redelijk makkelijk te installeren, draait redelijk op jouw configuratie..
Een andere optie is Linux, wel wat moeilijker en er gaat meer tijd in zitten om het goed te configureren...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:57

Thorne

Forrester

Tip: flikker K6-2 eruit, koop een K6-III (fl. 240,-). Echt een van de beste server-processoren voor de low-end gebruiker.

L1 + L2 + L3 cache (het mooiste is als je MB 1 mb cache heeft)

>specs<