XP start niet op na installatie Win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik weet dat dit een typisch probleem is dat al vaak in de search is langsgeweest. Maar als ik de oplossingen van de search probeer, blijft het probleem bij mij nog steeds. Ik had dus een PC met Windows XP op de C:. Ik heb dan Windows 2000 op den D: geïnstalleerd. Nadien start XP niet meer op.

Wat heb ik geprobeerd?
- Opstarten van XP-CD -> repair -> fixmbr
- De bestanden NTLDR en NTDETECT.COM van de XP-CD genomen en dan in de map c:\windows\i386 gezet (de enige plaats waar ik deze bestanden vond op de HD)

Verwijderd

Volgens mij is het zo dat een nieuwere versie van Windows je de mogelijkheid geeft om te booten van de eerder geinstalleerde, oudere, Windows. Omgekeerd is dat niet zo.

Waarom wil je in GODSNAAM Win2k en XP dualboot hebben? Die zijn qua functionaliteit en stabiliteit nagenoeg gelijk. Het enige geldige excuus om nog een dualboot met 2 Windows versies te hebben is XP+98SE om oude DOSgames te kunnen spelen onder 98SE.

Ik heb geen flauw idee waar jij mee bezig bent dus... :{

• WimB
offtopic:
Ik vind XP gewoon leuk werken. Nu is er echter één specifiek programma waarvoor ze mij win2k aanraden. Anders werkt dit programma niet correct met de seriële poort.

Verwijderd

NTLDR en NTDETECT horen in de root...

Daarnaast heb ík nog geen manier gevonden waarop XP de seriële poort anders benadert dan 2K. En als het het al deed, hebben we nog altijd de compatibility mode.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 20:44 ]

• WimB
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 20:43:
NTLDR en NTDETECT horen in de root...
daar staan ze niet :?

Verwijderd

Welk programma is het. Wat voor sukkels raden je Win2k aan (klinkt als Dynabyte snotjochies). Heb je het zelf geprobeerd onder XP. En werkte die seriele poort inderdaad niet...

/edit:

Die bestanden kan je niet zien omdat je waarschijnlijk ''systeembestanden verbergen" aan hebt in explorer...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 20:45 ]

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 20:40:
Waarom wil je in GODSNAAM Win2k en XP dualboot hebben?
Ik heb geen flauw idee waar jij mee bezig bent dus... :{
Mag ik de bal terugkaatsen? Wat boeit jou dat? Hij wil dat en het behoort te werken... :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

WimB schreef op 14 October 2003 @ 20:43:
[...]

daar staan ze niet :?
Hidden... En als ze daar niet staan: HEBBES! Daarom werkt hij niet. Ze staan d'r niet :*)

• WimB
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 20:44:
Welk programma is het. Wat voor sukkels raden je Win2k aan (klinkt als Dynabyte snotjochies). Heb je het zelf geprobeerd onder XP. En werkte die seriele poort inderdaad niet...
offtopic:
Ik ga hier niet op reageren, ik wil gewoon die dualboot win2k-winXP werkend krijgen

Verwijderd

XceeD schreef op 14 October 2003 @ 20:44:
[...]
Mag ik de bal terugkaatsen? Wat boeit jou dat? Hij wil dat en het behoort te werken... :|
Nou zo'n vreemde opmerking is dat toch niet, om hem te wijzen op de onzinnigheid ervan? Dat gebeurt hier toch wel vaker? In plaats van het beantwoorden van een vraag, het aandragen van een logischer alternatief?

En WimB je bent een beetje koppig, ik vraag alleen maar wat voor programma dat is en wie je dat heeft aangeraden. Want ik kan me echt niet voorstellen dat er iets is, wat onder normale omstandigheden (thuisgebruik) onder Win2k goed werkt en onder XP niet. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 20:47 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bootcfg /rebuild gebruiken :?
in combinatie met fixboot :?

zie: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314058

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

kun je dit niet fixen door wat regeltjes te veranderen in de boot.ini file???

hoe weet ik niet uit mn hoofd, maar dat zal via searchen wel te vinden zijn

• WimB
Het is opgelost. Die 2 bestanden moesten dus idd in de root.

• Han
  • Niet online

Han

Mooi zo, opgelost :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.