Toon posts:

radeon 9800Pro icm asusP4P800 =vast :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc loopt steeds na enkele minuten (varieert van 5 tot 10 min.) vast! Vastlopen gebeurt bij het spel Medal of Honor (Spearhead). Na een paar minuten spelen slaat het scherm eerst vast en daarna zwart. Heb mijn pc net nieuw (high-end pc uit september van tweakers.net). Veranderingen in mijn configuratie = Zalman cooler 7000a en geen geluidskaart.
Alle patches voor videokaart geupdated, drivers ook. Enige wat ik nu kan bedenken is nog iets qua bios ???
Ben zelf een complete nerd dus als iemand tips/trucs weet ?
Ga morgen iig Salland automatisering eens bellen om te horen hoe of wat (pc bij hun gekocht op 25-09-03).
Als leek ben ik behoorlijk pissed off, koop je een high-end game pc speelt hij godsamme je lievelingsgame niet :-( Heb nu dus i.i.g. ernstige ontwenningsverschijnselen omdat ik al drie weken loop te pielen!

Verwijderd

Topicstarter
moederbord moet dus zijn Asus P4P800 i865PE

Verwijderd

Een bevroren scherm duidt meestal op een oververhitte videokaart.
Wat is de temperatuur in je kast? Kan je uitlezen met allerlei tooltjes (Speedfan o.a., werp even een blik in de tweakers.net meuktracker)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
installeer eens wat oudere drivers, bijvoorbeeld de catalist 3.6. Ik heb met de nieuwste drivers namelijk ook vastlopers. probeer ook eens te wisselen van 8x agp naar 4x.

Verwijderd

Topicstarter
Oververhitte kaart na opstart en vijf minuten spelen is dat echt mogelijk ??
Heb juist een supercooler erop laten installeren Zalman cnps7000a-cu Copper om eventuele oververhitting te voorkomen.
Ehhhh catalyst 3.6. gewoon over de huidig heengooien ?
ennuuuhhh 8x agp is ??

Verwijderd

Dat kan je in de BIOS instellen. Is kot samengevat ongeveer communicatiesnelheid van je AGP poort.

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh aangezien mijn pc slechts drie weken oud is lijkt het mij toch redelijk dat ik aan de winkel waar ik hem gekocht heb eens even alle info voorleg en uitspreek dat ik van hun een oplossing c.q. technische actie verwacht. Ik vind het nog steeds heel apart dat je iets geleverd krijgt wat een high-end pc heet en dat je dan gelijk zelf aan het sleutelen/oplossen mag. Net zo iets als een nieuwe auto kopen en dan erachter komen dat motor en versnellingsbak gemodificeerd moeten voordat je kunt rijden.
Of ga ik nu te kort door de bocht ?

Verwijderd

wat voor voeding heb je ?

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Ik snap niet dat je drie weken zelf gaat zoeken en prutsen aan een splinternieuwe pc ? Ik zou dezelfde dag al terug zijn ?

Of kwamen je problemen later pas en was het niet meteen al ellende ?

Wat denk jezelf is het een hardware probleem of een software probleem ?

Als het software matig is dan is de kans groot dat je het zelf veroorzaakt hebt en of zelf kan oplossen .

Is het hardware matig dan moet je niet 3 weken klooien maar meteen terug gaan naar de winkel en je garantie claimen .

Draait die nieuwe fan wel ?

Overigens pas wel op met je modificaties aan je video kaart want dat kan je garantie in gevaar brengen .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Topicstarter
Voeding: Zalman ZM300A-APF 300watt.
Voor wat betreft het klooien, drie weken niet aan een stuk door maar met hulp zo af en toe. Steeds meer uitsluiten totdat we nu denken aan bios probleem.
Fan draait goed, las ergens dat je tools hebt om temp te meten. Een gewone digitale tmmeter kan ook ? waar leg/stop je die om goed te meten ?

Verwijderd

Probeer anders eens om de originele koeler terug te monteren. En controleer dan bij het verwijderen van de zalman meteen even of er koelpasta tussen zit. Suc6

Verwijderd

Zalman ZM300A-APF 300watt. is dit niet wat weinig voor zo'n pc??
Pagina: 1