Toon posts:

Transparant in Opera en Netscape...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...

Heb middels de search gezocht naar de oplossing voor mijn probleem, maar kan het niet vinden. :( Hopenlijk kan iemand mij verder helpen...

Ik heb een pagina, met daarin een iframe. Het iframe maak ik transparant met de string "allowTransparency="true".
De pagina die ik in het iframe laad, maak ik ook transparant met de string "<BODY STYLE="background-color:transparent">"

Ik maak beide transparant, omdat ik de pagina met het iframe een zware (qua kb) achtergrond heeft, die ik niet telkens opnieuw wil herladen.

Goed... In Internet Explorer, Mozilla en Mozilla Firebird is er niets aan de hand en werkt het zoals je zou verwachten.
In Opera en Netscape werkt het echter niet. :? Daar krijg ik een witte achtergrond te zien. :'(

Is er een work-around, waardoor het werkend te krijgen is in Opera en Netscape?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 20:35 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
Netscape is een oude Mozilla versie die al niet meer ontwikkeld word. Dat is dus hooguit voor de mensen die het om de naam doen.

Voor Opera zou je misschien kunnen kijken in hun docs welke DTD ze gebruiken. (hoe ze de CSS en HTML interpreteren.)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35

crisp

Devver

Pixelated

tsja, je kan ook moeilijk verwachten dat dit soort dingen echt in alle browsers werken; het is in ieder geval geen standaard behaviour die door recommendations is voorgeschreven.
Wat is er trouwens mis met een zware achtergrond - wel eens van caching gehoord?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Caching ja... daar heb ik wel eens van gehoord, maar weet niet hoe ik dat moet toepassen... :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 21:09:
Caching ja... daar heb ik wel eens van gehoord, maar weet niet hoe ik dat moet toepassen... :)
dat doet je browser al automatisch voor je als het goed is ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Oooh. :)

Verwijderd

Hoiz

Ik heb hetzelfde probleem, MAAR, bij mij wil het wel in IE6.0 maar nie in IE5.0 das nogal shitty. Kan ik daar nx aan doen, dat ie ook werkt in IE5.0, ofdat de gebruiker zn IE5.0 ==> 6.0 word upgedate (zo-van-"do you want to install" desnoods)

Greetz

Verwijderd

zie de vorige posts, het is gewoon niet over het geheel ondersteunt, er valt dus niks aan te doen nee :) pre-load en caching doen ook wonderen, zoals al aangekaart wordt in het topic. Het do-you-want-to-install gedeelte kan je makkelijk met een javascript browsercheck doen en dan een alertje geven... redelijk basic

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 22:38 ]

Pagina: 1