Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een Gigabyte GA7-VAXP moederbord met een Gigabyte Radeon 9700 pro. Als ik in de bios van mijn moederbord kijk staat de agp op 8x en is fast writes enabled. In het control panel van de Catalyst-drivers(3.8) staat echter dat de agp snelheid op 4x staat en dat fast writes off staan. Dit wordt ook bevestigd door Sisoft Sandra 2004. Ik krijg nu echter met geen mogelijkheid de instellingen veranderd. Als ik de Agp verhhog en de fastwrites aanzet in het Ati menu en dan reboot, blijven de instellingen op de oude waarden staan. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Bvd
Verwijderd
Ja dat is dat brakke, uh, Smartgart in de Catalyst drivers. Is een bekend probleem en functioneert op geen enkele Radeon. Tenminste, volgens het controlpanel. Je hoeft je er geen reet van aan te trekken want het ding draait gewoon op 8x en fastwrites zijn gewoon aan, ongeacht wat het controlpanel zegt.
Zoek anders even op "smartgart" of "catalyst fastwrites"
Verwijderd
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, maar bij hem leest Sandra hetzelfde, of baseert Sandra zich op het control panel/videodrivers?Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 20:30:
Ja dat is dat brakke, uh, Smartgart in de Catalyst drivers. Is een bekend probleem en functioneert op geen enkele Radeon. Tenminste, volgens het controlpanel. Je hoeft je er geen reet van aan te trekken want het ding draait gewoon op 8x en fastwrites zijn gewoon aan, ongeacht wat het controlpanel zegt.
Verwijderd
Aiii. Daar zeg je wat.
Tsja toch even searchen voor de zekerheid dan maar, ik heb hier ook een keer gezocht en met succes, is veel over geschreven
Tsja toch even searchen voor de zekerheid dan maar, ik heb hier ook een keer gezocht en met succes, is veel over geschreven
t'was toch ook zo dat fastwrites juist problemen gaf met radeon kaarten?
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
Volgens mij ondersteunt ATi Radeon helemaal geen Fast Write.
Fast Writes was geintroduceerd bij de GeForce 256 (dacht ik) om de system memory bus te omzeilen en gelijk vanuit de CPU data te dumpen op de frame buffer. Met de huidige kaarten is dit helemaal niet meer nodig vanwege de grote bandbreedte en het snelle geheugen dat de huidige kaarten hebben.
Anyone correct me if I'm wrong.
En hoeveel performance boost geeft AGP 8x nou tegenover 4x?
Fast Writes was geintroduceerd bij de GeForce 256 (dacht ik) om de system memory bus te omzeilen en gelijk vanuit de CPU data te dumpen op de frame buffer. Met de huidige kaarten is dit helemaal niet meer nodig vanwege de grote bandbreedte en het snelle geheugen dat de huidige kaarten hebben.
Anyone correct me if I'm wrong.
Verwijderd
Misschien 2 %. Veel meer niet.Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 10:17:
@ TS, probeer eens 3dmark met AGP 8x te draaien en daarna AGP 4x. Als het met AGP 8x hoger is kloppen de instellingen van je bios gewoon.
Verwijderd
Lol, vandaag toevallig gepost en zeer waarschijnlijk jouw oplossing:
Tip: als je GFXcard AGP 8X max. op 4X loopt, is dit een opl
Tip: als je GFXcard AGP 8X max. op 4X loopt, is dit een opl
Pagina: 1