[XP] Systray iconen verdwenen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 22:16
hmz, vandaag XP maar es opnieuw geïnstalleerd,en ineens een vage fout :S \
al mn icoontjes naast de klok zijn weg, die in de taakbalk, en ik kan ze bij de instellingen ook niet aanzetten? iemand enig idee hoe dat kan, en hoe ik et oplos ?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/agonite/xp.jpg

Verwijderd

die icoontjes naast de startknop (links dus) kun je aanzetten met rechtermuisknop op de startbalk -> werkbalken -> snel starten (quickstart)

die rechter icoontjes naast de klok zijn een ander verhaal, hier zul je eerst programma's voor moeten installeren ;) dat zijn dingen die automatisch gestart worden, en die constant in het geheugen staan

als jij windows clean installeert, is het dus normaal dat je daar geen iconen hebt ;)
je kunt hoogstens volume eigenschappen aanzetten in configuratie scherm -> geluiden en multimedia -> volume weergeven in taakbalk o.i.d. aanvinken :)

• agoNITE
weet ik, voor die fout kwam stond (na die cleaninstall had ik al vanalles geinstalleerd, er stonden dus wel iconen) er ook van alles (msn, ati, norton av, volume, nforce) et was gewoon van et 1 op et andere moment weg.

en alles staat ook niet op "altijd verbergen" ookal stond et dat wel, zou ik ze met pijltje weer tevoorschijn kunnen halen.

[ Voor 16% gewijzigd door agoNITE op 14-10-2003 19:51 ]

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Is dan niet alleen je explorer.exe gecrashed, een reboot zal wel helpen denk.

edit; oh en fix effe je topictitel

edit2; ohja dat gaat niet meer :o :+

[ Voor 37% gewijzigd door kevin op 14-10-2003 19:53 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Je zal het waarschijniljk al een keer geprobeert hebben, maar misschien een keer opnieuw opstarten?

Bah, net te laat. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door agent327 op 14-10-2003 19:53 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• agoNITE
ben bang dat ik niet mn eigen topic titel kan veranderen, beetje te snel op "versturen" geklikt :$ :( maar ik heb al een paar keer gereboot, maakt nix uit :S

[ Voor 5% gewijzigd door agoNITE op 14-10-2003 19:52 ]

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Als je een verse install heb gedaan zou er alleen een luidsprekertje moeten staan en die kan je ook nog eens uitzetten. Zeker weten dat je daar wat had staan?

• agoNITE
zeker weten, eerst windows geinstalled, daarna nForce drivers (toen had ik speakertje daar staan) daarna netwerk/graphics geinstalleerd (dus ook icoon dat netwerk connected was, en ati icoon) daarna windows update, en alles weg!

programma's die open staan (zoals mirc etc.) kan ik nu dus niet meer openen als ik ze minimaliseer :S

[ Voor 19% gewijzigd door agoNITE op 14-10-2003 20:02 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Ik neem aan dat jij die tray-icons bedoelt. Weetje wel zeker dat die toepassingen nog steeds opnieuw opstarten(miss. domme vraag, maar toch ;)). Start anders voor de gein eens WM op, om te zien of er dan ineens een icoontje bijkomt.(mIRC verdwijnt ook, laat maar) D'r was ook een of andere toepassing (in WIn9x) die voor de tray-icons zorgde, misschien start die niet meer op. Volgens mij was het iets met systray.

[ Voor 6% gewijzigd door RSpliet op 14-10-2003 20:06 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• agoNITE
misschien domme vraag, maar WM opstarten, wat is WM ?

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Windows Messenger ;)

• agoNITE
owja :P
herinner me ineens wat, ik heb nieuwste versie van TweakUI geinstalleerd, dit had ik voorheen nooit, maar ik heb geen rare instellingen veranderd, dus zelfde instellingen als met oude TweakUI

[ Voor 94% gewijzigd door agoNITE op 14-10-2003 20:11 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:59
Heb je misschien in msconfig services uit lopen zetten??
Volgens mij is het namelijk een een of andere service die gestart moet worden.

Ik heb even gekeken of ik een naam kon vinden in mijn lijst die er iets mee te maken kan hebben, maar ik kwam niks tegen, ik zou gewoon ff alle services op auto zetten, dan weet je iig of het daaraan ligt.

Ik kan me ook iets herinneren van systray.exe oid, maar dat zal wel in win98 zijn want hier bij mij (XP) zie ik niet iets wat er op lijkt in msconfig of in mijn taskmanager.

\edit

missschien dat tweakui iets in je msconfig heeft uitgeschakeld, ff kijken of je dit met de hand weer kan inschakelen

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 14-10-2003 20:16 ]

Strava

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Misschien helpt het om even in msconfig te kijken of je ergens iets met systray ziet dat ook nog eens niet is aangevinkt. Vink deze aan en reboot, misschien helpt t ;)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:59
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 14 October 2003 @ 20:16:
Misschien helpt het om even in msconfig te kijken of je ergens iets met systray ziet dat ook nog eens niet is aangevinkt. Vink deze aan en reboot, misschien helpt t ;)
Dat zeg ik: Gamma! ;)

Strava

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

AgoNitE schreef op 14 October 2003 @ 20:10:
herinner me ineens wat, ik heb nieuwste versie van TweakUI geinstalleerd, dit had ik voorheen nooit, maar ik heb geen rare instellingen veranderd, dus zelfde instellingen als met oude TweakUI
Toch verkeerde instellingen in Tweakui. :)

[ Voor 82% gewijzigd door Guardian Angel op 14-10-2003 20:42 ]

ARME AOW’er

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Topictitel aangepast :)

• agoNITE
ik zoek net op GoT, en vind dit

't Is voor mij (werk wel met XP) ook een groot probleem geweest tot ik dit vond
Deze computer - beheren - services en toepassingen - services.
Hier zowel bij SSDP als bij UpnPservice (= universele plug en play service) rechts klikken en bij Eigenschappen als opstarttype Uitgeschakeld aangeven.
Dan ga je naar httpwww.kellys-korner-xp.comxp_tweaks.htm en daar download je Hide or Show Inactive Icons in the Notification Area (Line 53)
Remove Past Items From the Notification Area (Ook op Line 53) en je laat ze direct installeren.
Hierna ga je naar Taakbeheer (via Ctrl-alt-del), in het tabblad Processen klik je op explorer en dan op Proces beëindigen. Ga dan naar het tabblad Toepassingen, onderaan op Nieuwe Taak klikken, explorerinvullen en laten uitvoeren.

dat werkte dus..gedeeltelijk..ik mis nu nog de verborgen icons (ATI, Nforce enzo)

edit:
alles werkt!(alleen beetje dom/lui van mij dat ik niet meteen de search gebruikte |:( :'(

[ Voor 107% gewijzigd door agoNITE op 14-10-2003 21:56 ]

Verwijderd

En wat als dat voor jou nou niet werkt? Bij mij is de tray ook plotseling verdwenen. Bij startmenu eigenschappen staat ook 'hide inactive icons' disabled.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
AgoNitE schreef op 14 oktober 2003 @ 20:10:
Dat is het probleem :)

De instelling zit ergens in het gedeelte General (of in Explorer). Heb het laatst zelf ook een keer gehad (per ongeluk een vinkje teveel weg) en na het aanvinken van dat betreffende onderdeel had ik alles weer terug.

Zal morgen wel is kijken anders welke dat was.

Enable list box animation ofzo. Gewoon ff proberen en kijken wat het doet. Je kan het altijd weer terug draaien dus dat is geen probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door R2D2 op 03-12-2003 01:28 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Ik heb ze met de nieuwe versie van TweakUI echt allemaal aan- en weer uitgevinkd, maar de systray blijft foetsie. :?

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:18
TweakUI -> Taskbar and Start menu -> Show taskbar notification icons aanvinken.
Apply, OK, Reboot en voila, je system tray is weer terug.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anders:
Want to disable Windows XP notification area, system tray, on the taskbar, you can use the following registry hack:

Hive: HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Name: NoTrayItemsDisplay
Type: REG_DWORD
Value: 1 Hide
0 is dan show he :P

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:14

[Jules]

Confusion in confusion

't Is geen oplossing maar hiermee kun je wel de 'verloren' vensters weer tevoorschijn toveren.
WinResQ, te vinden op deze pagina.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Pagina: 1