Toon posts:

Intel 82852 grafische kaart in laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ook dit ding in zijn laptop zitten??

Hij werkt met shared memory, maar hij kiest zelf hoeveel hij wil gebruiken.
Dit vind ik nogal kut want ik weet niet of ie met gamen wel zijn volle capaciteit gebruikt.

Weet iemand over een een programmatje is waarmee je dit zelf kunt controleren (het gaat niet in de BIOS)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst zit er vrijwel nooit een losse grafische kaart in een laptop, maar heb je ofwel onboard chips, danwel in het chipset geintegreerde VGA.

Shared mem impliceert vrijwel altijd integrated VGA, zo ook in dit geval. Je VGA zit in de northbridge van je chipset. Omdat je totaal geen andere info geeft valt hier weinig over te zeggen behalve dat Intel doorgaans de dynamische allocatie puur hardwarematig regelt, dus kun je er verder weinig aan doen.

Daar staat tegenover dat het eigenlijk geen zak uitmaakt. De prestatieverlies van shared mem komt niet van de hoeveelheid geheugen maar van de gedeelde bandbreedte tussen VGA en CPU. Deze blijft ongeacht hoeveelheid gedeeld geheugen ongeveer gelijk en kastreert zowel VGA als CPU. Hier is echt niets aan te doen omdat je in een laptop geen VGA kaart bij kan plaatsen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Tis een Intel Centrino 1400, met geintregeerde kaart ja. Het is een van de nieuwste 2 maanden oud. Maarja als de hoeveelt geheugen niet uit maakt moet ik het er maar mee doen.

THANX voor de reactie