[VB] serieel schakelaartje detecteren

Pagina: 1
Acties:

• DannyCLD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09-2021
mischien is de tietel niet helemaal wat ik bedoel. maar kan niet op een andere benaming komen.

ik heb me helemaal scheel gezocht en heb het een en ander gevonden over het aansturen enzo met die MSCOMM maar uiteindelijk niet helemaal gevonden wat ik zocht.

de situatie is als volgt. ik heb me deurbel-schakelaartje aangesloten op mijn COM1 en daarvan pin 1 en 4 dat stond namelijk in een of ander topic hier.
dat gaat allemaal ok.

nu is het probleem dat ik het met Visual Basic wil "besturen"
de bedoeling is dat als het knopje in gedrukt word (pin 1 met 4 verbinding maakt)
VB "weet" dat dat gebeurt en eventueel wat kan doen...

nu heb ik heel veel gelezen maar iedereen geeft van die kant en klare proggies waar ik helemaal geen zin in heb.

weet iemand hoe dat moet? pin 1 of 4 een spannign geven en als de andere die spanning krijg ofzo, alleen alsnog hoe doe je dat ..

realy need help, please help me
_/-\o_

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 22:31

Belgar

Archmaster ranzige code..

Als het goed is heeft VB ook toegang tot createfile ?
Communications Resources

The CreateFile function can create a handle to a communications resource, such as the serial port COM1. For communications resources, the dwCreationDisposition parameter must be OPEN_EXISTING, and the hTemplate parameter must be NULL. Read, write, or read/write access can be specified, and the handle can be opened for overlapped I/O. For more information about communications, see Communications.
http://msdn.microsoft.com...ileio/base/createfile.asp

...Als het maar werkt

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33
Gebruik idd CreateFile samen met een WaitCommEvent. Houdt wel rekening met dender e.d.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:34
Je zou op zich bevoorbeeld ook de spanning aan de ene kant van de bel kunnen monteren, en de andere kant bijvoorbeeld aan de ClearToSend (zoek maar op welke pinnetjes dat zijn)

Als je dan een MSComm hebt, kun je gewoon de status van de ClearToSend opvragen (volgens mij krijg je zelfs een event als de CTS veranderd, maar dat zou je ff uit moeten zoeken, of misschien een andere pin kiezen....)

• farlane
Flard schreef op 15 October 2003 @ 14:19:
Je zou op zich bevoorbeeld ook de spanning aan de ene kant van de bel kunnen monteren, en de andere kant bijvoorbeeld aan de ClearToSend (zoek maar op welke pinnetjes dat zijn)
Ik denk niet dat je met de compoort zelf een bel kunt gaan driven. Daar zal toch een externe spanningsbron voor nodig zijn.

Overigens had ie het over een bel-schakelaar, niet over de bel zelf.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:34
farlane schreef op 15 October 2003 @ 14:32:
[...]

Ik denk niet dat je met de compoort zelf een bel kunt gaan driven. Daar zal toch een externe spanningsbron voor nodig zijn.

Overigens had ie het over een bel-schakelaar, niet over de bel zelf.
Mjah, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Mijn excuses...
Ik neem aan dat dat gewoon een maak-contact is, dus aan de ene kant van de schakelaar de +5, en aan de andere kant de CTS.

• farlane
Mja, er is alleen geen +5V pin :)

( Signaal levels lopen trouwens van +5/+15 <-> -5/-15 V., dus daarvoor moet je wel wat bedenken )

[ Voor 22% gewijzigd door farlane op 15-10-2003 15:14 ]

Pagina: 1