Toon posts:

Win XP 'ziet' mijn tweede (nieuwe) 120Gb schijf nie...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een heel raar verhaal:
Ik heb een P4@1,6GHz met 384Mb geheugen en een WD SE 100Gb schijf er in.
Prima allemaal geen probleem. Koop ik twee dagen geleden een WD SE 120Gb, dus de zelfde type HD (die met 8Mb cashe), plug 'em er keurig in, start het apparaat weer, BIOS ziet 'em gelijk, en dan kom ik in Win XP, en deze ziet niets. Ook niet bij "Device Manager". Erg raar denk ik, zal wel omdat de nieuwe schijf niet gepartitioneert is, dus ik instaleer een tweede Win XP op de nieuwe schijf. Alles gaat zoals het hoort, en mijn tweede instalatie 'ziet' uiteraard bijde schijven. Ik boot weer op mijn ouwe en nog steeds hetzelfde verhaal.
Met andere woorden:

-Op schijf 1 (ouwe) draait Win XP en ziet schijf 2 (nieuwe) niet.

-OP schijf 2 (nieuwe) draait ook Win XP en die ziet natuurlijk bijde schijven.

Iemand die hier wat over kan zeggen?

Verwijderd

Heb je hier ook al gekeken?

Computer management / Storage / Disk Management

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probs met je tweede IDE controller ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

hmm, niet iets met "cable select"? jumpertjes op de juiste plek? voor "die juiste plek" moet je misschien wat experimenteren met de jumpers.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
Hoe zijn je schijven gepartitioneerd? Welke is NTFS en welke is FAT32?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-03 10:29
In device manager (control panel->system->hardware->device manager) device type misschien op NONE staan ipv auto-detect?

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
De schijven staan op dezelfde Controller, zijn alle twee NTFS, disk managment ziet 'em ook nie, jumpers geprobeert...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Check ff de eigenschappen van je IDE controller onder WinXP (de 1e ;)) wellicht staat daar het tweede kanaal (slave) uitgeschakeld?

[ Voor 4% gewijzigd door roelio op 14-10-2003 19:54 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens hebbes! Ik moest de Primary IDE Channel, Device 2 op 'Auto Detect' zetten!

Dank jullie wel!
Pagina: 1