Toon posts:

Probleem met r9700 en fs9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even mn systeem:

MSI 645e max
p4 2.4
512mb ddr 333
r9700
2x 40gb
win xp

Probleem:
Wanneer ik in flightsimulator zit dan gaat het laden van textures ontiechelijk sloom, wat gevolg heeft dat mn FPS daalt en daalt en daalt.

Wat ik al geprobeert heb:
Format c:
Catalyst 3.5 tot 3.8 en nu omega drivers geprobeerd
DMA staat op beide schijven aan.
Fast writes uitgezet omdat ik anders reboots kreeg.
Gerommeld met grafische instellingen, maar maakte ook geen verschil.

En ga zo maar even door :(

AA staat trouwens op 2x en AF op 4x , mag geen probleem zijn normaal gesproken, toch?

Wie weet wat er hier loos is? want ik begin echt te balen hiervam 8)7

oja... en waar is Gecombineerd schrijven precies voor? heb het nu aan staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 19:35 ]

Verwijderd

meschien toch ff de aa 2x en af 4x uitzetten en dan nog eens proberen meschien is er wel een bug als je dit gebruikt met flight simulator in combinatie met de catalyst drivers

Verwijderd

welke flight simulator gaat het hier over

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Treedt dit probleem alleen op in FS9, of in alle zware 3D toepassingen? Als het alleen in FS9 voorkomt dan kan het één of andere bug zijn namelijk. Wat voor voeding gebruik je en wat zijn de waardes die hij afgeeft (stressed en gewoon)?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Dit treed naar mijn weten alleen in FS9 op.

Voltages zijn nu :

vcore = 1.57
3.3v = 3.06
+5v = 4.92
+12v = 11.58

btw het is een 300watt geval

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 11:23 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:21:
Dit treed naar mijn weten alleen in FS9 op.

Voltages zijn nu :

vcore = 1.57
3.3v = 3.06
+5v = 4.92
+12v = 11.58

btw het is een 300watt geval
Je 3.3v lijn is een beetje aan de zwakke kant zo te zien (houdt ongeveer een marge aan van zo'n 5%) dus als ik jou was zou ik eens een andere voeding proberen.
Kijk eens of je minimaal een 400 Watt voeding kan vinden, waarschijnlijk is het dan weg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 15 October 2003 @ 13:02:
[...]

Je 3.3v lijn is een beetje aan de zwakke kant zo te zien (houdt ongeveer een marge aan van zo'n 5%) dus als ik jou was zou ik eens een andere voeding proberen.
Kijk eens of je minimaal een 400 Watt voeding kan vinden, waarschijnlijk is het dan weg ;)
ok ik zal eens een andere voeding proberen.
Ik snap alleen niet helemaal wat dat te maken kan hebben met het traag laden van textures :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 400 watt voeding... het probleem lijkt weg te zijn, maar nu heb ik dat irritante fast writes probleem.
Ik heb alle drivers verwijders met zn clean programaatje.
STandaard drivers van cdrom geinstalleerd, in bios fast writes uitgezet en NOG vastlopers :(
Heb ook catalyst 3.8 en de nieuwste Omegas geprobeerd. maar het mocht niet baten.

Wat zal het probleem nu weer zijn? en bijdeweg ik heb net 2 weken geleden een format c: gedaan dus raad die mij aub niet aan...

• Turkish

Turkish

zhé germans

Kan je niet een andere videokaart proberen (lenen) en zo kijken of het aan je videokaart of aan je overige hardware (mobo, geheugen) ligt. Kan je precies zeggen wanneer het optreedt en welke chipsetdrivers je gebruikt en ook welk bios

Redelijke kans dat dat nog iets kan verbeteren namelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
het ligt niet aan die videokaart want vanochtend had ik geen vastlopers.
Ik heb nergens anders aangezeten dan aan die voeding dus er kan niks stuk zijn gegaan.
En het is weer typisch dat probleem met fastwrite , want de ene keer kan ik een half uur draaien en de andere keer stopt ie er met 1 minuut mee.

Verwijderd

Topicstarter
laatmaar die voeding was gewoon brak

Verwijderd

probeer de laatste omega drivers eens, die gebaseerd zijn op de catalist 3.9, die doet t bij mij wel goed

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgr86/schijf.JPG

zijn dit een beetje normale waarden eigenlijk?
Want ik heb het probleem nu nog steeds.
Een andere voeding maakt ook weinig verschil.

Want ik denk eerlijk gezegt dat het aan mn hardeschijf ligt, want alle andere zijn inmiddels wel uitgesloten.
Het is trouwens een WD 7200 ATA 100

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook gaat tijdens het spelen van dit spel mn hardeschijf steeds enorm ratelenen...
DIt heb bij andere spellen helemaal niet. zoals(commandos3)

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik had het probleem met fsaa en aa ook in FS9.
Ik heb nl een Ti4200 en als ik fsaa en AA aan zet dan krijg ik in het FS9 menu geen achtergrond/sommige menu knopjes/draaiend vliegtuigje te zien.

ALs ik fsaa en aa uit zet is dit probleem er niet.

[ Voor 11% gewijzigd door vacuumcleaner op 29-10-2003 08:08 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

er is ook een topic geweest over een 9700 in "software algemeen" daar heb ik indi geholpen door ff op school te zeggen dat ie de AGP rate omlaag moest zetten van 8x naar 4x en dat was dus ook de oplossing.
Misschien dat het bij jou ook werkt.
Pagina: 1