Vragen over nieuwe home cinema set

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 09:54

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Topicstarter
Nu m'n +/- 10 jaar oude midi stereo toren het half begeven heeft ben ik opzoek naar een nieuw muziekspelertje ;) .
Ik kijk redelijk vaak dvd's en heb een xbox dus een leuk surround setje leek me wel handig en fijn.

Mijn eisen voor een nieuwe set zijn:

- Niet duurder dan 500 euro. (uitgaande van winkel met laagste prijs)
- Een tuner; ik luister vaak gewoon radio.
- Een goede subwoofer; lekker volle bassen vind ik een pre, maar ik ben niet zo'n echte beuker dus de verhouding moet nog wel goed zijn.
- Liefst een optical input; zodat ik de xbox daaraan kan aansluiten.
Overig: De set word denk ik voor 80% voor muziek gebruikt en 20% voor dvd's.

Zelf heb ik een klein beetje research gedaan en deze 2 sets leken me wel wat:

Pioneer DCS-313

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/dblspecsid/DD692C2B10B9C9A5C1256D60003CD061/$file/dv313.jpg

Specs (samengevat):

Totaal vermogen: 450 W (75W x 5 + 75W)
MP3 en WMA compatibel,JPEG compatibel
Dolby Prologic, Dolby Prologic II, Dolby Digital, DTS
RDS tuner
Optische ingang

Panasonic SC-HT 500

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/D84A0029ED270CA4C1256D2100301DF0/$file/sc-ht500eg-s_17.jpg

Specs (samengevat):

500 Watt totaal vermogen(surround: 5x 60W) + actieve subwoofer 200 Watt
DVD-Audio, DVD-RAM, DVD-R, VCD, CDR, CDRW, MP3
Ingebouwde DTS en Dolby Digital decoders
RDS tuner

Laatste heeft geen optische ingang, maar heeft wel een subwoofer met meer vermogen.
De pioneer heeft een passieve en de panasonic een actieve subwoofer, nu weet ik dat een actieve een versterker heeft maar is dat noodzakelijk voor mijn gebruik?
De prijs scheelt niet veel, bij 1 en dezelfde winkel is de pioneer 449 euro en de panasonic 469 euro.

Zijn er mensen met ervaringen met 1 van deze sets?
En zijn er punten waar ik op moet letten?
Zijn er nog andere sets die goed geschikt lijken voor mij?
Iets anders op te merken? ;)

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Kickje ?

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
Geen ervaring, maar wat iedereen zegt: ga gewoon naar een winkel en ga luisteren.... je weet pas wat je wilt als je hebt geluisterd. Dan weet je of de sub naar jou smaak goed klinkt. Maar natuurlijk ook of het andere geluid je aanstaat.

Ik zou niet eentje nemen zonder optisch in, je zegt zelf dat je je xbox erio aan wilt sluiten.

Verwijderd

Kwa geluid vind ik beide setjes harstikke leuk. Het voordeel van de 313 is dat hij jpeg kan lezen.

Wat ik vervelend kan vinden aan de scht500 is dat alle speakers aan de sub worden vast gemaakt (rare bedrading in de huiskamer ;) )

Ik zou zeggen, ga ze luisteren en bekijken en bekijk het een beetje voor jezelf.

Trouwens, als de set over het algemeen voor muziek gebruikt word; waarom geen mooie stereo combinatie voor dat geld?

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Jah ik ga zeker even luisteren voor ik koop, maar dat is net als je een nieuwe bank koopt.
Als je in de winkel op zo'n bank gaat zitten dan zit je er toch heel anders op dan wanneer je lekker thuis op je gemakje voor de buis zit.
Dus ik vroeg me een beetje af of mensen nog bepaalde tips hebben omtrend het kopen van een nieuwe set met mijn behoeftes.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Enige tip die ik je kan geven is, ga voor losse componenten. Je bent iets duurder uit, maar als je alles uit Dld haalt of iig de speakers, dan ben je voor 700-800 euro klaar, voor een Yamaha receiver, Canton sub/sat setje en een leuke DVD speler van Pioneer, of voor iets meer ook van Yamaha als je dat graag wilt.

Helemaal als jevoor muziek wilt kopen, ben je eigenlijk al verkeerd bezig met een sub/sat setje, laat staan met die alles in 1 rommel. En hard gaan of goede bas kan je zowiezo wel vergeten met die alles in 1 rommel.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:10
Ik zou voor de pioneer gaan, vanwege de optische ingang. Hier kan je je xbox op aansluiten, en geeft een leuk effect bij games zoals halo (welke game tegenwoordig niet). Je hebt wel die extra rgb-scart kabel nodig, daarmee kan je de optische ingang op aansluiten.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

HIDMAN-X schreef op 16 October 2003 @ 12:19:
Jah ik ga zeker even luisteren voor ik koop, maar dat is net als je een nieuwe bank koopt.
Als je in de winkel op zo'n bank gaat zitten dan zit je er toch heel anders op dan wanneer je lekker thuis op je gemakje voor de buis zit.
Dus ik vroeg me een beetje af of mensen nog bepaalde tips hebben omtrend het kopen van een nieuwe set met mijn behoeftes.
Het is net wat je zelf eigenlijk zegt. Bankjes zijn erg persoonlijk en 'geluid' ook.

Het is uiteindelijk jouw keus en buiten zoeken naar reviews rest je niets anders dan zelf te gaan luisteren.

ARME AOW’er

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

JT schreef op 16 oktober 2003 @ 12:24:
Enige tip die ik je kan geven is, ga voor losse componenten. Je bent iets duurder uit, maar als je alles uit Dld haalt of iig de speakers, dan ben je voor 700-800 euro klaar, voor een Yamaha receiver, Canton sub/sat setje en een leuke DVD speler van Pioneer, of voor iets meer ook van Yamaha als je dat graag wilt.

Helemaal als jevoor muziek wilt kopen, ben je eigenlijk al verkeerd bezig met een sub/sat setje, laat staan met die alles in 1 rommel. En hard gaan of goede bas kan je zowiezo wel vergeten met die alles in 1 rommel.
Helemaal mee eens, ben zelf ook eerst op mijn bek gegaan met zon all-in setje, maar heb nu losse componenten, en dat klinkt toch wel een STUK beter :)

www.avpnews.com

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-07 20:58

LyxKyo

Dreambox was fun!

skullsplitter schreef op 16 October 2003 @ 13:29:
[...]

Helemaal mee eens, ben zelf ook eerst op mijn bek gegaan met zon all-in setje, maar heb nu losse componenten, en dat klinkt toch wel een STUK beter :)
i agree! _/-\o_

cheers!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Mja die tip heb ik ook van meerdere kanten gehad (het kopen van losse componenten).
Maar het nadeel is wel dat het een stukje duurder is en ik dan dus niet alles in 1 keer kan kopen.
Het nadeel daaraan is dat modellen over langere tijd niet meer te koop zijn , of in net een andere kleur, wat is jullie ervaring daarmee? Of gaan modellen meestal lang mee in de audio wereld?
Als ik componenten zou gaan kopen zou ik eerst gaan voor een versterker , tuner , en 2 front speakers met evt. een subwoofer. De dvd's kan ik dan nog wel kijken mbv. de xbox.
Wat raden jullie dan aan?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Doorsparen tot je losse componenten kan kopen en afhankelijk van je front speakers heb je misschien wel geen sub nodig.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Receiver kopen voor 300 euro, dvd speler van 100 euro, en nog even sparen voor de boxen...

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Hierbij wil ik toch maar even het resultaat laten weten van mij zoektocht.
Uiteindelijk is het dus toch een set geworden uit losse componenten en wel de volgende:

dvd speler: Yamaha DVD-S540 (Ti)
receiver: Yamaha RX V440 RDS (Ti)
speakers: Eltax evolution 5.2

Uiteindelijk ongeveer 900 euro armer maar wel een enorm lekker geluid rijker ;)

• Ares
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem, ik ga eind van de maand op kamers wonen, dan heb ik eindelijk de plek voor een surround set. Ik ben wezen kijken naar allinone sets, ook uitgekomen op bovenstaande Pioneer. Maar ik lees op internet toch wel de voordelen van losse componenten, een verkoper heeft me hier van weten te overtuigen door me wat te laten horen, ik vind het toch ook belangrijk om te kunnen upgraden zonder alles weg te moeten doen en mooi geluid bij muziek is toch ook wel belangrijk :)
Ik heb een Playstation 2, die moet gaan dienen als DVD speler, aangezien deze een optische digitale uitgang heeft zal de receiver dit moeten ondersteunen.
Ik heb even op je site gekeken HIDMAN-X, ziet er erg goed uit! Enige nadeel is dat mijn budget toch echt gelimiteerd is aan een 600-700 euro...
Wat adviseren jullie mij?
Het is voor een kleinere oppervlakte, zo'n 3 bij 3 meter...
JT, ik las dat je postte dat er in Duitsland voor lagere prijzen de componenten zijn te krijgen, een tripje over de grens is niet zo'n probleem, ik woon in de buurt van Oss en heb m'n rijbewijs, heb je een goede website met aanbiedingen voor me?
Alvast bedankt voor de reakties, ik ben ondertussen door al de verschillende receivers en speakersets de draad een beetje kwijt :)

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
M'n dvd speler was iets minder dan 170 euro dus ik kom redelijk dichtbij jouw budget als je die eraf zou trekken.
Daarnaast is het nog eens zo dat die componenten in duitsland inderdaad beduidend goedkoper zijn (was voor mij geen optie omdat ik te ver weg woon).
Voor jou is het dus zeker een idee om over de grens te kopen.
Kijk bv. eens op http://www.mediacheckpoint.de/ geen idee waar dat ligt, maar die prijzen zijn iig wel te vergelijken met de rest van duitsland.
Kijk voor receivers een naar merken als; pioneer, yamaha, denon, marantz.
Laatste twee zijn in het algemeen wel wat duurder maar het is een optie.

Ohwja en bedankt voor het compliment 8)

[ Voor 5% gewijzigd door HIDMAN-X op 03-11-2003 14:26 ]

• Ares
Ik heb even op kieskeurig.nl zitten kijken, daar staat de Yamaha receiver (die overigens zeer uitgebreid is, zeker voor die prijs) voor een 300 euro op, het lijkt me dat ik voor een 300-400 euro wel een leuke speakerset kan uitzoeken...

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 19:31
Ares... met Yamaha spullen zit je nooit fout, aangezien ze goede kwaliteit leveren voor een redelijke prijs. Het zijn gewoon echte audio Professionals _/-\o_

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

ikzelf vind de panasonic een beter geluid hebben dan de pioneer, maar daar zul je zelf over moeten oordelen...

over dat losse componenten verhaal, als je bij mij in de winkel langskomt, <reclame>Media Markt</reclame>, zul je zien dat je voor de prijs van die pioneer en panasonic (resp 449 en 500) plus 200 euro toch al wel een yamaha reciever plus dvd hebt in combinatie met een leuke jbl/canton surround setje speakers.

lijkt me de moeite van het doorsparen waard... evt kun je voor 899, wel weer wat duurder, zelfs een harman kardon set samenstellen in combi met wat jbl speakers

[ Voor 18% gewijzigd door PM op 03-11-2003 20:04 ]

Laten we lekker link gaan doen...

• Ares
PM schreef op 03 november 2003 @ 20:03:
ikzelf vind de panasonic een beter geluid hebben dan de pioneer, maar daar zul je zelf over moeten oordelen...

over dat losse componenten verhaal, als je bij mij in de winkel langskomt, <reclame>Media Markt</reclame>, zul je zien dat je voor de prijs van die pioneer en panasonic (resp 449 en 500) plus 200 euro toch al wel een yamaha reciever plus dvd hebt in combinatie met een leuke jbl/canton surround setje speakers.

lijkt me de moeite van het doorsparen waard... evt kun je voor 899, wel weer wat duurder, zelfs een harman kardon set samenstellen in combi met wat jbl speakers
In welke media markt werk je?
Aangezien m'n PS2 als DVD speler dienst kan doen heb ik geen losse DVD speler nodig...

• PM

PM

enschede.

als je al dvd speler hebt ben je zo'n 100 euro goedkoper uit. 250 ongeveer voor versterker en 350 voor speakerset. 100 euro duurder dan zo'n all in one systeem dus. lijkt mij makkelijke keuze

• Ares
PM schreef op 03 november 2003 @ 20:32:
enschede.

als je al dvd speler hebt ben je zo'n 100 euro goedkoper uit. 250 ongeveer voor versterker en 350 voor speakerset. 100 euro duurder dan zo'n all in one systeem dus. lijkt mij makkelijke keuze
Ik wil toch wel graag dezelfde receiver als de TS (Yamaha RX V440 RDS), die heb ik op het internet nog niet goedkoper dan 300 euro gezien...
Welke speakers adviseer je me dan? Ik neem aan dat het assortiment van Enschede wel hetzelrde zal zijn als dat in Utrecht (waar ik makkelijk even binnen loop)...

[ Voor 8% gewijzigd door Ares op 03-11-2003 21:04 ]

• PM

PM

die 440 is leuk ding. goede keus.

ik zou, maar dat moet je zelf maar even luisteren, voor een canton movie 6 of 10 gaan. later kun je evt je fronts upgraden naar wat zwaarders.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06
Canton? Heb je daar links of info van? Nooit van gehoord
HIDMAN-X schreef op 02 november 2003 @ 23:12:
Uiteindelijk is het dus toch een set geworden uit losse componenten en wel de volgende:

Dat is inderdaad een leuk setje, maar voor dat geld erg goed denk ik zo! Yamaha maakt leuke componenten, daar heb ik een paar weken geleden ook bij staan kijken en ik vermoed dat het voor mij ook een dergelijke set wordt (heb ook dat budget ongeveer) en ik wil eigenlijk ook niet weer van die koeien van speakers in mn kamer zetten (alhoewel deze er toch ook wel weer mooi uitzien)

Jammer alleen dat die receiver geen s-video heeft

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 05-11-2003 20:52 ]

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
stefijn schreef op 05 november 2003 @ 20:50:
Canton? Heb je daar links of info van? Nooit van gehoord

[...]

Dat is inderdaad een leuk setje, maar voor dat geld erg goed denk ik zo! Yamaha maakt leuke componenten, daar heb ik een paar weken geleden ook bij staan kijken en ik vermoed dat het voor mij ook een dergelijke set wordt (heb ook dat budget ongeveer) en ik wil eigenlijk ook niet weer van die koeien van speakers in mn kamer zetten (alhoewel deze er toch ook wel weer mooi uitzien)

Jammer alleen dat die receiver geen s-video heeft
Voor canton 10mx || : http://www.canton.de/www/...id=16,30,movie10mxii,2,nl
En een test : http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=27

Idd heeft deze yamaha geen svideo, als je veel gebruik maakt van de video inputs is dat idd een gemis maar dat bij mij geen issue aangezien ik ze niet gebruik ;)

• Azrael
  • Laatst online: 26-07 22:01
HIDMAN-X schreef op 02 november 2003 @ 23:12:

Hey, ik wou je mailen maar dat gaat niet :P

Hoe bevalt de Eltax set? Met name de frontspeakers, vind je dat er genoeg power uit die ingebouwde subs komt? En komen ze goed tot hun recht? Ik heb niet zo'n grote kamer dus ik ben bang dat ik ze niet optimaal kan neerzetten, wat dat betreft zou een losse sub misschien beter zijn?

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Ik ben zeer tevreden met de Eltax set.
De sub is voor mij zeker krachtig genoeg, ik heb hem niet voluit staan maar ik vind het al genoeg.
Ik heb juist deze set genomen omdat ik dan niet moeilijk hoef te doen met het plaatsen van de sub. De lage tonen worden ook mooi verspreid en nergens zo'n lomp blok te bekennen :)
Misschien dat je moeite hebt met het plaatsen van zuilen, maar dat was in mijn geval geen probleem omdat er precies genoeg ruimte is om de zuilen naast mijn tv,receiver,enz. meubel te plaatsen.

Als je genoeg ruimte over hebt om zuilen te plaatsen en niet zo'n lompe bak ergens in de kamer kwijt wil of kan, dan kan ik je deze set zeker aanraden. _/-\o_

• Azrael
Nou k heb ze maar gewoon besteld, hopelijk zijn ze er snel! (299 bij www.aqe.nl btw)

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Ik heb ze daar ook gehaald (voor 399 helaas :'( ), ik heb ze opgehaald en de verkopers waren zeer aardig en hadden zeker verstand van zaken.

• Azrael
Mooi :)
Ja das wel balen, 100 euro minder vlak nadat je ze gekocht hebt :P

M'n oren jeuken want ik heb net gister m'n receiver gekocht (Marantz SR4300) maar die staat daar nu dus niets te doen :P

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Ja idd wel balen dat ie nu 100 euro goedkoper is, nu is ie absoluut een koopje ;) .
Enneh ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat dat lekker gaat klinken met die Marantz.

• Azrael
HIDMAN-X schreef op 26 november 2003 @ 17:41:
Ja idd wel balen dat ie nu 100 euro goedkoper is, nu is ie absoluut een koopje ;) .
Enneh ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat dat lekker gaat klinken met die Marantz.
Zo ze zijn net afgeleverd :9

Maar ff een vraagje aan jou: heb jij de spikes er onder gezet? Ik ben een beetje huiverig om er schroeven in te gaan jassen, er zitten ook helemaal geen gaatjes voor :P

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Omdat ik ze op kwame halen heb ik even telefonisch contact met ze gehad en toen boden ze zelf aan om ze kostenloos eronder te zetten.
Thuis heb ik ze onder 1 box er even onderuit gehaald omdat ik dacht dat de spikes het laminaat zouden beschadigen maar het verschil was enorm groot.
Met spikes hoorde je op de onderverdieping op een normaal volume bijna niks, terwijl je zonder spikes echt wel kon horen welk liedje op stond.
Het is dus aan te raden om het te doen maar doe het wel met aandacht (dus ff voorboren) want het is zonde om ze te beschadigen.

• Azrael
Mkay, ik probeer het eerst ff zonder, als de onderburen niet komen klagen moet het kunnen >:)

Vloer is beton met vloerbedekking trouwens.

• skullsplitter
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik heb mijn zuiltjes hier nog zonder spikes staan, maar wel op een natuursteen tegel met een gevouwen handdoek eronder... Zo voorkom je dat ze doortrillen, scheelt een hoop...

www.avpnews.com

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:41

Rayzman

+31 Rayzman

Ik heb pas een Yamaha RX-V540 voor 355 gehaald (kijk op kieskeurig.nl voor waar goedkoopst) en JBL SCS178 speakerset voor 399 bij Mediamarkt.
Deze speakersset heeft wat grotere sateliet en center speakers dan die canton set en kunnen ook een wat lager frequentiebereik aan.

Ik ben er zeer tevreden over.
Je hebt nog wel een Subwoofer kabel nodig en mischien wat rubber voetjes om de center steviger op je tv te laten staan.

specs pc

Verwijderd

PM schreef op 03 november 2003 @ 20:32:
enschede.

Grappig, ik werk in Leeuwarden

jij bent niet heel toevallig 1 van de 2 die bij ons ingewerkt werden ? :P
Pagina: 1