wij hebben thuis een kalvermesterij met een stal met een aluminium dak.
waar dus vaak de bliksem op in slaat.
nou hebben wij dus een weegcomputer die alle gegevens van het voer en het melk bijhoud en uitvoert.
maar nou hebben wij connectie naar de computer in huis. deze computer kan de gegevens ophalen van de w9000 weegcomputer.
maar het probleem wat wij nu hebben is dat er vaak de bliksem bij ons inslaat en dat er dus een ic elke keer defect gaat in de w9000. deze ic zorgt voor de seriele connectie met de computer in huis. het type ic is de ICL232CPE.
opzich werkt het mooi maar hij gaat echt elke keer kapot nadat de bliksem is ingeslagen. en dat komt door de kabel die onder grond ligt. deze kabel vangt denk ik het elektrisch veld op dat gegenereerd word door de bliksem.
maar mijn pa is het nogal zat en vroeg aan mij of ik een andere oplossing wist.
dus ik ben op zoek gegaan, contact gehad met de ontwerper van dit apparaat.
diegene zei dat ik het wel kon oplossen door middel van een optische link of een draadloze verbinding via een siemens giga link.
maar ik kan nergens informatie vinden over die betreffende siemens giga link.
maar mijn vraag is of iemand een andere apparaat weet die dat seriele signaal door de ether kan verzenden? de afstand is ongeveer 30 meter.
ik hoop dat iemand me kan helpen.
de optische link word denk ik iets te duur dus die valt af
waar dus vaak de bliksem op in slaat.
nou hebben wij dus een weegcomputer die alle gegevens van het voer en het melk bijhoud en uitvoert.
maar nou hebben wij connectie naar de computer in huis. deze computer kan de gegevens ophalen van de w9000 weegcomputer.
maar het probleem wat wij nu hebben is dat er vaak de bliksem bij ons inslaat en dat er dus een ic elke keer defect gaat in de w9000. deze ic zorgt voor de seriele connectie met de computer in huis. het type ic is de ICL232CPE.
opzich werkt het mooi maar hij gaat echt elke keer kapot nadat de bliksem is ingeslagen. en dat komt door de kabel die onder grond ligt. deze kabel vangt denk ik het elektrisch veld op dat gegenereerd word door de bliksem.
maar mijn pa is het nogal zat en vroeg aan mij of ik een andere oplossing wist.
dus ik ben op zoek gegaan, contact gehad met de ontwerper van dit apparaat.
diegene zei dat ik het wel kon oplossen door middel van een optische link of een draadloze verbinding via een siemens giga link.
maar ik kan nergens informatie vinden over die betreffende siemens giga link.
maar mijn vraag is of iemand een andere apparaat weet die dat seriele signaal door de ether kan verzenden? de afstand is ongeveer 30 meter.
ik hoop dat iemand me kan helpen.
de optische link word denk ik iets te duur dus die valt af
[ Voor 3% gewijzigd door mydogisgone op 14-10-2003 19:02 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O