Toon posts:

[XP] [IE6] Downloaden van bestanden gaat niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het downloaden van bestanden via het internet gaat niet meer.
Meestal helemaal niet of de download blijft steken. Van een bestand van 2.10MB download hij bijvoorbeeld niet meer dan 152KB.

Dit is in ieder geval zo bij Internet Explorer en Mozilla. Simpel een bestand verzenden via MSN naar een 2de computer op het netwerk lukt ook niet.

Softwarematige firewall staat uit(ZoneLabs), en de virusscanner (BitDefender) vindt niets. Aan de router ligt het niet want via de server kan ik wel gewoon downloaden e.d.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:44
Heb je nog wel genoeg ruimte vrij voor een stukje informatie? Is de firewall van Windows uit? Probeer anders de netwerkkaart eens uit - verzenden over het netwerk zonder Internet Explorer lukt dus wel? (Server --> Computer en vice versa)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
LaMa! |:(

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 14-10-2003 20:08 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
IceEyz schreef op 14 October 2003 @ 20:07:
Heb je nog wel genoeg ruimte vrij voor een stukje informatie? Is de firewall van Windows uit? Probeer anders de netwerkkaart eens uit - verzenden over het netwerk zonder Internet Explorer lukt dus wel? (Server --> Computer en vice versa)
Heb ongeveer 800mb over. Meer dan genoeg. En de firewall van Windows staat uit.

Pingen gaat verder prima, internetten op zich ook.
Alleen het downloaden niet.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wordt de download afgebroken (evt. met foutmelding), of stokt hij op een willekeurig percentage?

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Zpottr schreef op 14 October 2003 @ 20:22:
Wordt de download afgebroken (evt. met foutmelding), of stokt hij op een willekeurig percentage?
Dat laatste. Soms begint hij helemaal niet te downloaden.
Automatisch Java installeren via www.java.com werkt ook niet.

Heb nadat het de eerste keer voorkwam met de antivirus software en adaware wel het nodige verwijderd. 1 Trojan, tcpmod.exe (oid) en 4 java achtige bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
net send commando werkt trouwens niet, ping commando wel.
:{

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 18:47:
Het downloaden van bestanden via het internet gaat niet meer.
Meestal helemaal niet of de download blijft steken. Van een bestand van 2.10MB download hij bijvoorbeeld niet meer dan 152KB.

Dit is in ieder geval zo bij Internet Explorer en Mozilla. Simpel een bestand verzenden via MSN naar een 2de computer op het netwerk lukt ook niet.

Softwarematige firewall staat uit(ZoneLabs), en de virusscanner (BitDefender) vindt niets. Aan de router ligt het niet want via de server kan ik wel gewoon downloaden e.d.
En..., al een oplossing??

Ik heb dus hetzelfde probleem; een nieuwe computer met een MSI 865PE Neo2 moederbord (met onboard Gigabit Ethernet Controller).
Downloaden via Internet Explorer gaat even heel snel en zakt dan in en blijft vervolgens gewoon hangen (als heel lang wacht krijg ik een foutmelding iets met 'server connection') en met Download Accelerator moet ik constant op 'pauze' en 'resume' drukken om iets te kunnen downloaden...

Oh ja, ik heb breedband kabel internet bij @home.
Iemand suggesties??

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 09:03 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem helaas kon ik op thet internet niets vinden, dus ben ik zelf maar eens goed gaan zoeken, En ik heb t opgelost!

HEt blijkt dat mijn Local Settings map (bij mij c:\documents en settings\administrator\local settings) Veranderd was in een Local Settings.000 Bestand :S Waardoor er niets meer in deze map geschreven kon worden en ook kon de map niet gemaakt worden want de bestandsnaam bestond al.

De oplossing was toen simpel, ik heb de .000 bestanden weggehaald en Local Settings als map aangemaakt, ik kan nu weer downloaden!

Hoop dat dit je helpt
Pagina: 1