Toon posts:

'Allocating ...' tijdens formatteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het formatteren van een harde schijf van een kennis van me kreeg ik telkens meldingen als 'allocating' (althans ik dacht dat er dat stond). Ik had het idee dat het programma daarmee 'bad sectors' bedoelt. Het duurde echt enorm lang voordat hij bij 10% was, vandaar dat ik hem maar een nieuwe harde schijf heb aangeraden. Nu kwam er gisteren een ventje bij hem die hem vertelde dat er helemaal niets mis was met z'n harde schijf en dat alles er nog op stond.

Hoe zit het nou?

Verwijderd

Mischien ff handig te vermelding wat voor een schijf het is....

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
d'r is niks mis met die melding, tenzij er "error allocating" ofzo staat.
allocating alleen betekend gewoon toewijzen, zeg maar dat ze terug gevonden kunnen worden.

bij een erg grote hd kost het natuurlijk wel veel tijd, dus zeg eens hoelang het duurde en hoe groot die hd is.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
klinkt hartstikke als bad sectors.

ff testen met diag proggie van fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een Maxtor HD, 6.4 Gb. Ik heb zojuist een diskette met daarop PowerMax gemaakt waarmee ik de schijf morgen eens ga testen.

Ik dacht eigenlijk dat de melding 'allocating' altijd ellende betekende. Ik bedoel: wat kan er tijdens een format nou toegewezen worden? Het is toch alleen maar 'platstrijken en leeggooien die boel'?

Verwijderd

met formateren leeg je niet je schijf. Je veranderd alleen je tabel. De data staat er nog gewoon op. Hoe werken anders die recovery progs?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 01:53:
Het is toch alleen maar 'platstrijken en leeggooien die boel'?
Maar die platgestreken ruimte moet wel weer gemeld worden aan de FAT (of wordt die pas op het eind gemaakt?

/edit: Visjesoft heeft gelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 02:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 02:03:
[...]

/edit: Visjesoft heeft gelijk
/offtopic
ik heb altijd gelijk, en zeker om dit uur :+
+ forumvervuiling deze opmerking
/offtopic

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 01:53:
Het betreft een Maxtor HD, 6.4 Gb.
Oud schijfje :) Het is inderdaad sterk aan te raden om een nieuwe schijf te nemen.
Ik dacht eigenlijk dat de melding 'allocating' altijd ellende betekende.
Op het moment is hij bezig met toewijzen van FAT tabellen. Je hebt schijnbaar een Full Format gedaan, waarbij tegelijkertijd ook wordt gescand naar bad sectors, dat duurt inderdaad minstens 10x zo lang. Een Quick Format verwijdert alleen de bestanden (specifieker, het verwijdert de oude FAT tabellen).
Het is toch alleen maar 'platstrijken en leeggooien die boel'?
Je bent in de war met Zero Fill en/of Low Level Format :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 15-10-2003 07:19 ]

Pagina: 1