[9500] Na plaatsen Zalman allemaal kleine artefacts

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hullo,

Vandaag mijn nieuwe Zalman heatpipe cooler binnen. Dus ik blij, en gelijk eropzetten :)
Maar toen startte ik Windows op, en kreeg ik allemaal kleine artefacts :/ :(
Dus ik dacht dat het misschien aan een slechte warmte afvoer lag ofzo, dus een stuk omlaag geklokt, maar dat wou ook niet helpen.
Vreemde is dat in de POST en in het Bios er niets te zien is van die artefacts, alleen in Windows

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Oh, en hier een screenshot. Zoals je ziet zijn het hele kleine artefacts..:
Vergroting:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Arty%20Facts2.jpg
Af en toe met de muis overheen maakt het ook weer goed...

edit:
Screenie gefix0rd :)

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 14-10-2003 18:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ik zie niet veel screenshot, kan je dat eens nakijken aub

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm, ik vat iets niet..

Schema-tje van de weg van het beeldmateriaal naar monitor:

Windows -> Videokaart -> Monitor

Is het niet zo dat tussen in Windows je de screenshot maakt en de Videokaart de artifacts veroorzaakt? En niet dat de screenshot in je Videokaart gemaakt wordt?

Dus htf kun je artifacts op een screenshot krijgen? Lijkt me dus geen hitteprobleem ofzo

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Ik zie wel niet in die screenshot waar die artifacts zijn... maar aangenomen ze zijn er wel...

Toevallig het memory met je tengels aangeraakt ? Waarschijnlijk wel. (ESD)

Eff andere drivers testen (indien gewijzigd na plaatsen koeler) helpt dit niet -> garantie gevalletje

/Edit: Zijn het toevallig groene / blauwe blokjes/streepjes (meestal ter grote van een pixel (breedte)))???? Zo ja dan is het memory 100% zeker weten dood. Heb het ook al met een geforce 4 gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door KBDE op 14-10-2003 18:54 ]

Verwijderd

Heb je geen krasjes ergens gemaakt? Kijk dat maar eens na

Verwijderd

Zet de orginele heatsink met fan er eens terug op en kijk ff of je er nog steeds last van hebt.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Meest belangrijke vraag; Heb je wel koelpasta gebruikt?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• anandus
  • Niet online
De artifacts zitten in dit voorbeeld in bijvoorbeeld het rode van het Microsoft-vlaggetje.
Drivers zijn hetzelfde gebleven.
Wel met de 9500->9700 hack, maar dat is altijd goed geweest :/
Zou het kunnen dat het daaraan ligt, dat-ie het opeens niet meer trekt?
Even drivers opnieuws installen...

Oude koelertje heb ik helaas niet meer, weggegooid :X

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
anandus schreef op 14 October 2003 @ 19:03:
Oude koelertje heb ik helaas niet meer, weggegooid :X
8)7

Dag garantie :P Dat was dus een duur koelertje...

Verwijderd

de koeler maakt denk ik te weinig contact met de core, zet hem er op nieuw op en kijk of er geen oude koelpasta van de originele koeler op zit, had ik ook last van met mijn radeon 9700 na installatie wc ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maarehm, mensen..

Htf kun je nou screenshots maken van een probleem dat pas in de videokaart optreed???

Verwijderd

Osiris schreef op 14 October 2003 @ 19:21:
Maarehm, mensen..

Htf kun je nou screenshots maken van een probleem dat pas in de videokaart optreed???
simpel, niet tenzij met een digitale camera

• anandus
  • Niet online
Okee :/
Opnieuw installeren van drivers ging niet meer na een herstart. Zwart scherm en that's it...

Maar toen ben ik dus in safe-mode opgestart (en daar typ ik nu in), en hier zie ik dus helemaal geen artifacts meer... Vreemd...

Verwijderd

Heb je soms je core gescratched met die schroevendraaier die je erbij kreeg? Of ergens een geheugen chip gescratched?

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
anandus schreef op 14 October 2003 @ 19:34:
Okee :/
Opnieuw installeren van drivers ging niet meer na een herstart. Zwart scherm en that's it...

Maar toen ben ik dus in safe-mode opgestart (en daar typ ik nu in), en hier zie ik dus helemaal geen artifacts meer... Vreemd...
Ja en safe-mode is lage reso en 16 kleuren etc. etc. weet zeker dat als je bijv. 1024x768 @ 16 bits of hoger gebruikt je weer tegen dezelfde problemen aan loopt. Ook erg stom idd dat je de oude cooler hebt "weggegooid"... probeer er idd ff opnieuw koelpasta tussen te gooien, kijken of ie wel goed contact maakt enzovoort.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:10

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

ik had ook een probleem met mijn heatpipe en geforce 3.
dan deed hij het 1 - 2 weken en vervolgens wilde hij niet meer opstarten.
toen weer de koeler erop gezet en was hij weer normaal.
ik heb het hele proces iets van 3 keer gedaan (zalman eraf, koeler erop) en elke keer kwam ik tot de conclusie dat hij met de zalman niet goed werkte....
ik heb nu gewoon nog de originele koeler erop...

Verwijderd

Osiris schreef op 14 October 2003 @ 19:21:
Maarehm, mensen..

uh . in dat radeon 9800se >>>>>>......... mod topic zie je toch ook een screenie van NFS6 :?
Pagina: 1