[MSWORD] instellingen menu

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Elke keer als ik MS Word 2000 opstart, krijg ik bovenaan 2 lelijke icoontjes te zien van PDFMaker. Nu kan ik deze weghalen, zowel via

rechtermuis > PDFMaker uitvinken
rechtermuis > configureren > PDFMaker uitvinken

maar bij beiden handelingen komen de icoontjes toch weer terug zodra ik word opnieuw opstart. Naar mijn weten wordt "normal.dot" alleen gebruikt als template voor documenten, en niet voor instellingen van het menu. Misschien zit ik er naast?
Ik zou iig graag willen weten hoe ik voorgoed van die irritante icoontjes afkom. |:(

• IceEyz
  • Laatst online: 28-08 12:25
Loopt er niet een procesje buiten Word om van PDFMaker die automatisch de icoontjes terugtovert? Als er een programma van PDFMaker loopt moet je die waarschijnlijk uitschakelen / anders instellen.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ehmz, ik zou het eigenlijk niet weten. Daar heb ik nog niet naar gekeken, ik neem aan dat het ook in Word kan zeg maar. Omdat ik in een bedrijfsnetwerk zit, zullen de andere gebruikers ook de wijzigingen zien als ik in dat proces iets ga veranderen.... tenzij het ook persoonlijk ingesteld kan worden. Ik zal er iig naar kijken....

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Hebben we het nu over een menu-onderdeel of een werkbalk?
Via rechtsklikken op werkbalk > aanpassen kun je werkbalken uitvinken. Als je echter naar tabblad Opdrachten gaat, zie je dat de wijzigingen die je in menu's aanbrengt, wel opgeslagen worden in normal.dot

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Dat klopt. Alle werkbalken- en menuinstellingen staan in Normal.dot. Als je verder geen belangrijke instellingen aangepast hebt, is de makkelijkste oplossing dus het wissen van Normal.dot. Er wordt vanzelf een 'schone' aangemaakt als je Word weer start. Je kunt het testen door Normal.dot tijdelijk een andere naam te geven.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 17:26

Kappie

Tell me your secrets...

KingRichard schreef op 15 October 2003 @ 12:36:
Dat klopt. Alle werkbalken- en menuinstellingen staan in Normal.dot. Als je verder geen belangrijke instellingen aangepast hebt, is de makkelijkste oplossing dus het wissen van Normal.dot. Er wordt vanzelf een 'schone' aangemaakt als je Word weer start. Je kunt het testen door Normal.dot tijdelijk een andere naam te geven.
Dit is niet waar, je kan ook externe sjalblonen (die wel of niet in de opstarten map van MS-Word staan) die de werkbalken kunnen maken of aanpassen. Dit kan zelfs met externe dll's. Lijkt mij handig dat je gewoon de makers van PDFMaker mailt

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• KingRichard

KingRichard

Daar had ik nog niet aan gedacht. Desalniettemin hebben we allebei gelijk, denk ik. De verwijzingen naar andere sjablonen en DLL's staan namelijk òf in Normal.dot òf in een geopend document. Het wissen van Normal.dot zou dus toch moeten werken.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 20:15
Dit probleem heb ik ook. Het wissen van Normal.dot werkt helaas niet. Heb ik al geprobeerd. Ook het uitvinken van de werkbalk heeft geen zin. Deze komt na het opnieuw opstarten van Word gewoon weer terug.

Ook het uitvinken van de sjablonen onder "Tools" --> Templates and add ins" helpt niet. Ook deze starten bij het opnieuw opstarten van Word gewoon weer op.

Bij andere sjablonen werkt het daarentegen wel. (bijvoorbeeld mathtype, wat ik gebruikt). Ik heb het er maar afgegooid, maar het lijkt me niet de oplossing. Ook in Adobe Acrobat Prof 6.0 kon ik geen instelling vinden die de templates uit Word (en excel en PowerPoint) haalt (PDF maker is onderdeel van Adobe Acrobat Prof 6.0).

[ Voor 34% gewijzigd door s441558 op 15-10-2003 14:36 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik heb de normal.dot gerenamed, maar er verdween maar één icoontje.... het heeft dus helaas niet het gewenste effect.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 17:26

Kappie

Tell me your secrets...

KingRichard schreef op 15 October 2003 @ 13:54:
Daar had ik nog niet aan gedacht. Desalniettemin hebben we allebei gelijk, denk ik. De verwijzingen naar andere sjablonen en DLL's staan namelijk òf in Normal.dot òf in een geopend document. Het wissen van Normal.dot zou dus toch moeten werken.
Dit is niet zo. De dll's staan gewoon in je register geregistreerd als Word Addin. Je zult dus de betreffende dll bestanden van PDF maken moeten de-registreren om ze weg te halen. Als het om word sjablonen gaan die automatisch met MS-Word opgestart worden (dat gebeurt als deze in de MS-Word opstartmap staan) moet je deze sjablonen simpelweg ook verwijderen. Meer informatie over invoegtoepassingen en MS-Word sjablonen vind je in Word onder Extra-->Sjablonen en invoegtoepassingen. En in de help uiteraard.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• KingRichard

KingRichard

_/-\o_ I stand corrected... Over het hoofd gezien... Met Word 97 kon je trouwens reregisteren met "winword.exe /r". Misschien kan dat met 2000 ook?

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik heb hier thuis "winword.exe /r " gerunned, en hij lijkt iets te doen...
Zal het ff op het werk testen morgen...

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Het werkt helaas niet. Ik zie nog steeds het stomme icoontje....
Ik zal toch maar eens gaan experimenteren met de dll bestanden, alhoewel dat niet echt mijn voorkeur heeft, maar goed.

Verwijderd

Ik heb de oplossing, gewoon in de het bestandje PDFMaker.dot verwijderen uit de startup folder die zich in de office map bevind. Weg irritante knoppen. Je bent dan wel je mogelijkheden kwijt om pdfjes te exporteren, maar ik doe het toch altijd via het print menu...
Pagina: 1