Verschillende servers in 1?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 14:25
Hoi, in mijn thuis netwerk wil ik de volgende servers draaien:

Fileserver
Mailserver
Ftpserver
en eventueel Webserver

Verder moet hij als DC met een Active Directory dienen zodat ongeveer 15 mensen met eigen home-dir en profile kunnen inloggen.

Kan dit allemaal in 1 met bijvoorbeeld linux suse 8.0? en is dat ook verstandig?

Bedankt alvast,

Tom

TomPé

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 15:36

Tiny

Wat eten we?

Active Directory zal niet gaan onder linux

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Natuurlijk kan dit. Afhankelijk van de server specs uiteraard. Maar zelf wat research plegen kan geen kwaad natuurlijk.

Alleen geen AD

[ Voor 8% gewijzigd door ilovetechno op 14-10-2003 17:15 ]

Verwijderd

Mwah als het alleen om profiles en home-dirs gaat dan voldoet samba prima hoor.

Ik vraag me alleen heel erg af wat je zelf al onderzocht hebt, want eerlijk gezegd kan je dit soort dingen wel heel erg makkelijk zelf opzoeken.

Verder moet je jezelf afvragen of je wel wil beginnen aan een dergelijk project. Er zal straks toch 15 man gebruik van die server moeten gaan maken. Gezien je vragen heb je 0,0 ervaring ermee en dat is gewoon een slecht startpunt voor een dergelijke server

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 14:25
Mmm geen AD, dat is toch eigenlijk wel iets wat ik zeker wilde hebben. En daar is helemaal geen optie voor onder linux?

Moet dus met w2k

TomPé

Verwijderd

Lijkt me wel zo verstandig gezien je vragen ja :o

En dat je geen AD support hebt kun je niet op GNU/Linux cq samba afschuiven, daarvoor mag je bij meneer Gates langs ;)

Verwijderd

Kijk anders eens op http://www.sme-server.nl als het toch een linux server moet worden, (helaas ook geen AD support)
ik ben er zelf ook gebruiker van : je kan zonder linux-kennis een heel eind komen!

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg hoor, maar als je geen ervaring hebt dan moet je niet aan het beheren van productie servers willen en gaan beginnen.

Een server is zo goed beveiligd als de kennis van haar systeembeheerder reikt :)
Daaruit mag eenieder zijn eigen conclusies trekken.

Verwijderd

Productie servers?? het was toch een simpel thuis netwerk??

Verwijderd

Ik doelde meer op jouw verhaal. Althans daaruit ontstond bij mij de indruk dat het een productieserver was. Dan nog geldt hetzelfde verhaal als je over een server praat waar 15 man gebruik van moet maken.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik sluit me aan bij wat Nelske al zegt. Zelf wat dingen doen voordat je je vraag hier neerzet is iets wat we hier graag zien, zie ook NOS policy - updated 01/04/03 .
Als jij graag een server wilt, zul je zelf eerst wat actie moeten ondernemen, en je topictitel is ook niet echt duidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door blaataaps op 14-10-2003 17:35 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.