[FreeBSD] Remote computer kan niet via SSH inloggen

Pagina: 1
Acties:

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik heb vanmiddag een verse FreeBSD 5.1 op een compu geinstalleerd, redelijke default installatie. Nu kan ik echter alleen vanaf localhost met SSH connecten, remote computers kunnen t niet.

Aangezien ik niet echt FreeBSD kenner ben (maar ook geen totale noob) zou ik zo snel niet weten waar ik t probleem moet zoeken. Ik heb FreeBSD wel 's eerder geinstalleerd en meen me te herinneren dat t toen allemaal wel in 1 keer prima werkte.

(kan op google en hier niets relevants vinden)

PS: connecten op poort 22 lukt helemaal niet...

[ Voor 6% gewijzigd door narotic op 14-10-2003 17:10 ]

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 20:33

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
firewall wel in orde?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• narotic
Ik had t idee van wel.

/etc/rc.firewall <- is toch configfile?

Ik check het vanavond wel met ander FreeBSD systeem hier, wil het liever zelf beetje uitzoeken dan alles kant en klaar voorgeschoteld te krijgen. Als iemand me in ieder geval kan vertellen waar ik de logs van de firewall kan vinden...

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 17:17
Handbook wel eens doorgenomen op www.feebsd.org?. Daar staat precies vermeld wat je allemaal moet doen. Begin maar eens met een juiste kernel bouwen en daarna de firewall aan te zetten.

Dus even de /usr/src/sys/i386/conf/MYKERNEL aanpassen aan de devices die jij allemaal hebt en dan netjes de stappen uit het handbook vervolgens

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
narotic schreef op 14 October 2003 @ 17:09:
PS: connecten op poort 22 lukt helemaal niet...
Krijg je een timeout of connection refused? Connect je vanuit een andere linux/bsd server of gebruik je putty?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

kijk eens of ssh wel luisterd op het ip-adres waarnaar je wilt ssh'en met "netstat -p tcp" :?

Eeuwige n00b

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 16:25
Of het bekende resolve probleem, zie faq

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Leon schreef op 14 oktober 2003 @ 19:45:
kijk eens of ssh wel luisterd op het ip-adres waarnaar je wilt ssh'en met "netstat -p tcp" :?
Volgens mij moet je daarvoor 'sockstat -l' gebruiken.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 01:03

Brazza

Byte me!

Je weet dat root default niet kan inloggen?
Beter lezen..

[ Voor 21% gewijzigd door Brazza op 15-10-2003 00:48 ]

• narotic
Verdorie, probleem lag in een heel andere hoek (door reboot werd DHCP server op mn server gestart, wat niet de bedoeling was...)

Na dit gefixed te hebben (meteen maar static IP adres erin gezet, stuk fijner) werkt t allemaal prima!

Handbook op FreeBSD.org gebruik ik zeker, vind m alleen wat summier in sommige gevallen. Toch maar eens overwegen een echt handboek te kopen...

Pagina: 1