[Office] alternatief voor MS Office

Pagina: 1
Acties:

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:42
Ik ben op zoek naar een goed alternatief voor MS Office.
Ik dacht natuurlijk als eerste aan Open Office.org. Daarnaast ben ik gestuit op Easyoffice.

Heeft iemand ervaring met dit tweede pakket ? Werkt het goed ?
Zijn er mensen die met beide pakketten ervaring hebben ? Misschien kunnen die personen aangeven welk pakket zij beter vinden en waarom.
Alvast bedankt voor ieders hulp.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:15
euh...waarom probeer je ze niet eens? jij bent ten slotte degene die er mee moet werken. Tevens wil ik je ook nog wijzen op 602Pro PC Suite

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MisterE schreef op 14 October 2003 @ 23:56:
euh...waarom probeer je ze niet eens? jij bent ten slotte degene die er mee moet werken. Tevens wil ik je ook nog wijzen op 602Pro PC Suite
Om je een beetje op weg te helpen: een linkje naar 602 Pro PC Suite.
Ik kende hem zelf nog niet, dus die gaan we eens proberen hier.
Ik vind openoffice op zich goed werken, maar nog een beetje log (versie 1.0 voor het laatst geprobeerd, schijnt beter te zijn in 1.1). Easyoffice ken ik niet

Verwijderd

Wat dacht je van Word Perfect? Das ook een hele bekende en ik was er wel tevreden over :)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:53

BFS

Rude awakening

StarOffice? (www.sun.com)

[ Voor 39% gewijzigd door BFS op 15-10-2003 09:02 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 00:05:
Wat dacht je van Word Perfect? Das ook een hele bekende en ik was er wel tevreden over :)
Het gehele pakket heet Corel Suite, met bijvoorbeeld 'Presentations' ipv Powerpoint

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 09:08 ]

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 14:17

koli-man

Bartender!!!!

Wil je eigenlijk betalen voor je software of wil je gratis?

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Moet het compatibel zijn met MS Office? Momenteel gebruik ik als teksteditor gewoon notepad, waarna ik het door LaTeX gooi.

• Pieter.txt
MisterE schreef op 14 October 2003 @ 23:56:
euh...waarom probeer je ze niet eens? jij bent ten slotte degene die er mee moet werken.
Dat is op zich wel waar, maar ik heb niet zo'n snelle internetverbinding en om dan een compleet pakket te downloaden om vervolgens te moeten constateren, dat het bv. ontzettend traag werkt, vind ik een beetje zonde. Daarom hoop ik mij alvast te orienteren via dit forum.

Daarnaast heb ik inderdaad beide pakketten genoemd, omdat zij gratis zijn, compatibel met MS Office en pdf-jes kunnen maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 09:04:
[...]

Het gehele pakket heet Corel Suite, met bijvoorbeeld 'Presentations' ipv Powerpoint
Ja sorry mijn fout.
Iig heeft Corel Suite exact dezelfde programma's als Ms Office. Denk aan Word, Powerpoint, Acces en Excel. Alleen heten die programma's idd anders.

Verwijderd

Daarnaast heb ik inderdaad beide pakketten genoemd, omdat zij gratis zijn, compatibel met MS Office en pdf-jes kunnen maken.
Als je zulke voorwaarden stelt, kom je toch echt uit bij OpenOffice.org, v 1.1 NL :)

• Pieter.txt
Easyoffice kan het ook allemaal
602 Pro PC Suite vind ik niets aangezien de gatis versie regelmatig popups schijnt te laten zien met de mededeling dat dit de gratis versie is

Ik denk dat ik idd voor OpenOffice.org ga. Easyoffice bevat gewoon te veel onderdelen die ik niet nodig heb (vreemd argument eigenlijk :? ). Ik gebruik toch alleen maar een tekstverwerker en een programma voor presentaties en slechts af en toe een spreadsheet. Dus OpenOffice.org heeft precies wat ik nodig heb.

Toch bedankt allemaal

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb OpenOffice draaien. Het werkt wel aardig, al is het net even wat minder dan MS Office. Het is daarentegen gratis en erg klein :)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Wekkel schreef op 16 October 2003 @ 10:22:
Ik heb OpenOffice draaien. Het werkt wel aardig, al is het net even wat minder dan MS Office. Het is daarentegen gratis en erg klein :)
Wat zijn de minpunten van OpenOffice dan tov. MS Office? Ik ben namelijk wel geïntresseerd geraakt in het pakket.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 17:42
Het grootste (en eigenlijk enigste) minpunt is de matige spellingscontrole (Nederlands bedoel ik hier natuurlijk, andere talen heb ik nog niet uitvoerig getest omdat ik die niet veel gebruik :)). Toch een van de belangrijkste zaken van een tekstverwerker IMHO. Met versie 1.1 is het programma ansich 'volwassen', min of meer dezelfde functionaliteit als MSO.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Sun StarOffice 8 is goedkoop en heeft converters voor MS Office. De recenties waren igg heel goed. Ik wil igg binnenkort gaan testen.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 16:39
Ik had met OpenOffice 1.1 RCx een probleem met plaatjes, een Word document met daarin een afbeelding kon niet goed geopend worden omdat er geen "geschikte filter" voor de afbeeldingen gevonden was. Is hier een oplossing voor?

• Pieter.txt
Probeer het nog eens met de final release (in engels al beschikbaar)

Pagina: 1