Toon posts:

Pinnacle PCTV Rave

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een tijdje geleden een pinnacle pctv rave aangeschaft. maar ben nu al een paar weken bezig om dat ding aan de praat te krijgen. het is me 1 x gelukt maar toen ik daarna restarte was t weer mis

ik krijg 'dit apparaat start niet code 10' :( :( :(
Afbeeldingslocatie: http://jappo.nl/~deltax/kut.JPG

ik heb de search gebruikt en alles geprobeerd maar ik kom niet verder
in andere slots steken helpt ook niet. heb de drivers gewoon van de cd geinstalleerd, dat hielp niet dus heb ik die er weer af gegooit en van internet andere gedownload. dat hielp ook niet

Deltax O+

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 17:05 . Reden: ff wat smileys erbij ]

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de kaart in een ander pci slot te douwen ?

Probeer dat eens.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 17:01:
Heb je al geprobeerd om de kaart in een ander pci slot te douwen ?

Probeer dat eens.
yup hebbik al geprobeerd...zelfde probleem

Verwijderd

nieuwste drivers al geprobeerd?!

Verwijderd

Heb je de 5.50 drivers al geprobeerd ? Ik moet nu gaan raden want je geeft niet aan wat je al zelf gedaan hebt, mischien even handig om te vermelden.

edit:
dragonmx , jij was me net voor :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 17:04 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

In andere pc al geprobeert, misschien is ie gewoon stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Mister I schreef op 14 October 2003 @ 17:04:
In andere pc al geprobeert, misschien is ie gewoon stuk.
nee. heb hier geen andere pcs.. amar denk niet dat ie kapot is want een tijdje geleden deed ie t wel...de software zegt trouwens dat er een irq conflict is ofzo

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 22:53

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 17:06:
nee. heb hier geen andere pcs.. amar denk niet dat ie kapot is want een tijdje geleden deed ie t wel...de software zegt trouwens dat er een irq conflict is ofzo
Kijk even met welk ander apparaat hij een IRQ conflict heeft. EN dan inderdaad gewoon een ander PCI slot proberen. Eventueel eerst andere kaarten er uit en dan proberen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 15:54
Gooi alle drivers die je op cd hebt gekregen weg, en installeer Dscaler dit programma stuurt je tvkaart direct aan zodat je geen drivers nodig hebt (en het is ook nog eens een stuk beter dan die zooi die je erbij geleverd krijgt)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen! ik ga het direct ff proberen!

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 19:33
ja ben er mee eens. Dscaler is veel beter.
heb het zelvde gezeik gehad. heb toen dingen in de register aangepast.
alleen heb ik geen idee welke. sorry heb je ook niks aan.

Ach ja..........

Verwijderd

Topicstarter
heb alles geprobeerd
alle andere kaarten eruit
software eraf
dscaler geinstalleerd

met dscaler krijg ik groen beeld
en als ik die kaart uninstall en ik installeer m weer dan pakt ie weer die drivers van pinnacle + de problemen komen dan weer tevoorschijn :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 17:41 ]

Verwijderd

http://www.iulabs.com/eng/index.shtml
http://btwincap.sourceforge.net/

deze twee drivers kan je mischien ook nog proberen

de tweede draai ik al tijden onder win2k

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://jappo.nl/~deltax/zo.JPG
http://jappo.nl/~deltax/zo.JPG

zo ziet het er nu uit geen idee offie nu wel werkt..moet ik nog wat byzonders instellen bij dscaler?

Verwijderd

Dscaler instellen?

Waar wil je beginnen? Dscaler is waardelos en ongebruiksvriendelijk. Je kunt er 300 dingen aan instellen die geen zichtbaar effect hebben en waardoor het programma alleen maar aan gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid inboet.

Je hebt nog altijd niet gezegd welke drivers je gebruikte. Het moet gewoon willen met de nieuwste 5.50 drivers.
Het beste kan je de drivers vanaf de CD installeren en dan de 5.50 update er overheen gooien, dan krijg je ook geen issues met het niet-kunnen-gebruiken van bepaalde codecs etc. Wat die problemen precies inhouden is nu niet relevant omdat je die nu omzeilt.

Dus weg met Dscaler. Capturen, iets wat je toch wilt met een TVkaart, is zelfs een ondergeschoven kindje en verkeert nog in de betafase. In de meeste gevallen detecteert het programma niet eens wat voor tuner je hebt, en hoe moet je dat nou weten? Op de chip kijken heeft ook weinig zin als die er niet tussen staat. Echt waardeloos :r En een PCTV Pro, die ik heb, is toch ook niet ZO exotisch? :{

Anyway:

- Dscaler eraf
- CD erin
- Installeren
- 5.50 update erover. Die vind je hier: meuktracker: Pinnacle PCTV 5.50

Klaar. Mocht je dan nog problemen hebben kan je altijd weer komen posten :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 18:10:
Dscaler instellen?

Waar wil je beginnen? Dscaler is waardelos en ongebruiksvriendelijk. Je kunt er 300 dingen aan instellen die geen zichtbaar effect hebben en waardoor het programma alleen maar aan gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid inboet.

Je hebt nog altijd niet gezegd welke drivers je gebruikte. Het moet gewoon willen met de nieuwste 5.50 drivers.
Het beste kan je de drivers vanaf de CD installeren en dan de 5.50 update er overheen gooien, dan krijg je ook geen issues met het niet-kunnen-gebruiken van bepaalde codecs etc. Wat die problemen precies inhouden is nu niet relevant omdat je die nu omzeilt.

Dus weg met Dscaler. Capturen, iets wat je toch wilt met een TVkaart, is zelfs een ondergeschoven kindje en verkeert nog in de betafase. In de meeste gevallen detecteert het programma niet eens wat voor tuner je hebt, en hoe moet je dat nou weten? Op de chip kijken heeft ook weinig zin als die er niet tussen staat. Echt waardeloos :r En een PCTV Pro, die ik heb, is toch ook niet ZO exotisch? :{

Anyway:

- Dscaler eraf
- CD erin
- Installeren
- 5.50 update erover. Die vind je hier: meuktracker: Pinnacle PCTV 5.50

Klaar. Mocht je dan nog problemen hebben kan je altijd weer komen posten :)
dan ben ik weer bij 1.

pff kom er echt niet meer uit :'(

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14
Lijkt erg veel op een IRQ conflict, alhoewel je zegt dat hij 1 keer heeft gewerkt, dit zou dan niet moeten kunnen zover ik weet. Heb de kaart zelf ook en toen der tijd een volle pc -> tvkaart,netwerk,scsi,vga,geluid. Heb erg veel moeten shuffelen met de kaarten om alles aan de gang te krijgen, dit kaartje is heel selectief met wie die samen wil werken.

Het is niet alleen de IRQ die windows weergeeft, maar de IRQ-lijnen en wat daarop zit (staat bij mij in de handleiding). Bij mij is dit bv:
-PCI1 + AGP
-PCI4 + USB
-PCI5 + RAID + PCI6
-PCI2
-PCI3

Hoe het precies allemaal werkt weet ik ook niet helemaal, maar je ziet dat er van de 6 pci slots dus maar 2 geheel apart werken. Dit heeft bij mij ook effe geduurt voordat ik dat door had.

Misschien te proberen, niet de Pinnacle driver, maar een 3rd-party driver (werkt goed overigers): http://btwincap.sourceforge.net/

Tja, en zoals gezegd DScaler natuurlijk.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 22:53

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 18:10:
In de meeste gevallen detecteert het programma niet eens wat voor tuner je hebt, en hoe moet je dat nou weten? Op de chip kijken heeft ook weinig zin als die er niet tussen staat.
DScaler heeft de laaste versies heel hard gewerkt aan de herkenning van de verschillende chips/tuners. In iedergeval werd mijn PCTV Rave zonder problemen herkent. Maar inderdaad het beschikt wel over honderden opties die niet allemaal even duidelijk zijn.

Maar met de gewone standaard drivers van pinnacle zou de kaart zeker moeten werken.

Daarnaast welk moederbord heb je trouwens in je systeem zitten. En hoe ziet je systeem er verder uit?

[ Voor 8% gewijzigd door Qwerty-273 op 14-10-2003 20:48 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1