[Word 2003 ENG] Tabel: Hoe 2 kolommen omdraaien?

Pagina: 1
Acties:
  • 949 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi mensen,

Ik heb hier een mailinglist van 40 pagina's lang en die adressen zitten in een tabel. Nu wil ik dat eerst het e-mail adres vooraan komt en dan de naam. Echter staan deze in aparte kolommen en rijen en moet ik die kolommen omdraaien. Ik weet verder niet hoe ik dat moet doen omdat ik het nooit eerder gedaan heb. De search gaf niet de gewenste resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Neem een eens nieuw (tijdelijk) document, selecteer de 1e kolom uit jouw document, druk CTRL C, ga naar het lege document, plak de kolom, ga terug naar je eigen document, pak de 2e kolom, copy/paste em in de 1e kolom, pak vervolgens de 1e kolom weer uit het tijdelijke documentje en zet die dan in kolom 2.

Of bedoel je dat niet?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Ook schreef op 14 October 2003 @ 21:19:
Neem een eens nieuw (tijdelijk) document, selecteer de 1e kolom uit jouw document, druk CTRL C, ga naar het lege document, plak de kolom, ga terug naar je eigen document, pak de 2e kolom, copy/paste em in de 1e kolom, pak vervolgens de 1e kolom weer uit het tijdelijke documentje en zet die dan in kolom 2.

Of bedoel je dat niet?
Dat zou ook kunnen, maar dat is een hele omweg en ik dacht allemaal dat het wel iets sneller zou kunnnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Begrijp ik het nou verkeerd? Je kunt toch gewoon een van de twee kolommen selecteren en die naar de goede positie slepen? Dus bv. de voorste kolom naar achteren slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:20
Kolom selecteren, knippen (Ctrl+X), kolom selecteren waar 'ie voor moet, plakken (Crtl+V).

Is dit nu echt zo moeilijk? Wees niet bang om zelf wat te proberen, met Ctrl+Z kan je altijd foutjes ongedaan maken. Desnoods maak je even een kopie voor je begint. Een beetje eigen initiatief kan geen kwaad ;)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Het probleem is dat het ongeveer meer dan 40 pagina's zijn en de tabellen los van elkaar zijn omdat ze zijn gealfabetiseerd. Anders zou ik dat ook wel doen ja. Moet ik dus eerst weer tabellen aanmekaar knopen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Het wordt steeds waziger... De tabellen zijn los van elkaar omdat ze gealfabetiseerd zijn? :?
Bedoel je dat er voor elke letter in het alfabet een tabel is? Dan moet je de actie van Millennyum of Coffeemonster dus 26 keer uitvoeren. Tip: neem een macro op! Je kunt ook proberen alle tabellen naar Excel te kopieëren, daar te bewerken en terug te plakken. Ik weet uit ervaring dat Word nogal slecht omgaat met grote tabellen.
Wees creatief (en wat mij betreft iets duidelijker in je GoT-posts :))!

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Ja sorry maar het ziet er dus zo uit.

abraham abraham@tweakers.net
etc.
etc.

dan komt de tabel met de "B" letter. (aparte pagina)

bezem bezem@tweakers.net
ga zo door
etc.

snap je het nu een beetje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRichard

KingRichard

OK, dat gealfabetiseerde is nu duidelijk, maar waarom kom je er niet uit met de hierboven gegeven tips? 26 keer een kolommetje verslepen is toch wel te doen binnen een redelijke tijd? Je eerste post is van 24 uur geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En anders gewoon even naar extra -> macro -> macro opnemen en daar de help gebruiken. Moet het wel goed te zijn.

Tip: Bijna alles wat handmatig kan kan ook met een macro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gomez12 schreef op 15 October 2003 @ 17:01:
Tip: Bijna alles wat handmatig kan kan ook met een macro.
Bijna alles :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRichard

KingRichard

Ik kan het niet laten:
offtopic:
"[...]Tip: Bijna alles wat handmatig kan kan ook met een macro."
Gezien zijn ondertitel "( . )( . )" vermoed ik dat BtM909 het niet meer over VBA heeft O+, maar ik ben wel benieuwd wat er dan niet kan met een macro.

[ Voor 8% gewijzigd door KingRichard op 15-10-2003 22:24 . Reden: ietsje netter tag-gebruik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ook niet.
KingRichard schreef op 15 October 2003 @ 22:21:
Ik kan het niet laten:
offtopic:
"[...]Tip: Bijna alles wat handmatig kan kan ook met een macro."
Gezien zijn ondertitel "( . )( . )" vermoed ik dat BtM909 het niet meer over VBA heeft O+, maar ik ben wel benieuwd wat er dan niet kan met een macro.
* Gomez12 kan nog steeds geen macro maken die mijn hersenspinsels kan opschrijven terwijl dit handmatig redelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
offtopic:
LOL @ last 3 posts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WiNlUx schreef op 16 oktober 2003 @ 15:12:
offtopic:
LOL @ last 3 posts :P
Dat wel, maar laten we daar maar niet over verder gaan in dit topic zonder ontopic reacties :P

Naast bovenstaande tips: ik zou het zelf misschien doen via een copy paste naar Excel, die gaat even wat makkelijker om met kolommen, maar de weg terug is misschien juist weer wat te lastig :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1