Inbellen lukt zonder username en pass

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Op een vers geïnstalleerde Windows 98SE computer maakte ik een ISDN-inbelverbinding aan. Wachtwoord sloeg ik niet op, dat terzijde.
Later verwijderde ik de inbelverbinding weer. Daarna maakte ik dezelfde inbelverbinding weer aan. Ik vulde het nummer van de ISP weer in en drukte per ongeluk voortijdig op "verbinding maken". Op dit moment waren gebruikersnaam en wachtwoord nog niet ingevuld (beide 'regels' waren blanco). Wat blijkt: de verbinding met de ISP komt gewoon tot stand !!
Deze situatie kan ik herhalen zo vaak ik wil en werkt altijd, mits het telefoonnummer juist is ingevuld. Upgraden van IE5 naar IE6 helpt niet. Is dit een bekende Windows 98 bug ofzo?

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:00
lijkt me eerder een bug bij je ISP, die hoort verbindingen zonder username gewoon te weigeren.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

bij zonnet bijvoorbeeld kom je alleen op zonnet.nl om je aan te melden >>> ander sites werken dan niet, dat is mogelijk...

Verwijderd

Wat is het nr?
Klopt dat ook zeker weten met dat van je ISP of heb je het overgenomen uit je verwijderde verbinding?

• raamfluiter
De ISP betreft toevallig Zonnet. Ik kom zeker verder dan alleen zonnet.nl Zal eens een andere ISP proberen.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Volgens mij is/wat het al bekend dat dat bij Zonnet kon :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

under-world schreef op 14 oktober 2003 @ 16:38:
bij zonnet bijvoorbeeld kom je alleen op zonnet.nl om je aan te melden >>> ander sites werken dan niet, dat is mogelijk...
Nee hoor, laatst sprak ik iemand die zei dat ze tijdelijk de wachtwoord-verificatie hebben uitgezet. Je kan dus 'anoniem' inbellen (en internetten). :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• raamfluiter
Het nummer is dus 06760-75030. Ik neem dit niet echt over uit de verwijderde verbinding. Ik vul dit nummer steeds opnieuw in wanneer ik de inbelverbinding aanmaak.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:23
voor zover ikw eet kan dat al zowat een jaar met zonnet....

https://wren.co/join/Devian

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24
yep, dat werkt gewoon bij zonnet.

wat ik heb gehoord is dat je niet "geheim" mag bellen, dus nummerweergave moet aanstaan

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• raamfluiter
Okee. "Opgelost!"
Pffff, ik wilde juist uit "veiligheidsoverwegingen" de verbinding steeds kunnen verwijderen en per gelegenheid aan kunnen maken. Wordt dus ondermijnt door Zonnet. Welke providers volgen? Als ik goed begrijp valt er dus te zonnetten zonder inloggegevens.

Verwijderd

Sommige providers kiezen daarvoor als de authenticationserver eruit ligt... Dan accepteren ze gewoon iedere user+pass...

• raamfluiter
Er is trouwens wel 1 à 2 keer te lezen "Bezig met controleren van gebruikersnaam en wachtwoord".

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Dat is Windows en geen Zonnet. Dat je zonder gegevens op Zon komt was mij niet bekend, alleen in het verleden kwam je direct op de aanmeldingspagina... :) Ik heb ik weet niet hoeveel Zonnet accountjes aangemaakt in die tijd puur omdat het zonder CD kon en ze je internetexplorer niet vernaggelden etc.... Ik vind ook dit een coole actie van Zonnet :+
Pagina: 1