Ik heb net een stapeltje banaanstekkers binnengekregen alleen ik vraag me af hoe ik ze aan moet sluiten op mijn Marantz SR4300? Moet ik de dopjes van de speakerterminals er helemaal uitschroeven? Of het zwarte dopje wat op de uitschroefbare dopjes (rood/zwart) zit er af proberen te halen? Ik weet het niet precies, wie kan uitkomst bieden?
bananenstekker moet je gewoon er recht insteken. Als dat niet kan heb je niet de juiste aansluitingen op je versterker.
Volgens mij is het gewoon makkelijker, of het echt beter is denk ik niet omdat je een extra overgang in je speakerkabel krijgt.ViolatoR schreef op 14 October 2003 @ 16:57:
Wat is eigenlijk het voordeel van banaanstekkers tov gewoon luidsprekerkabels erin steken?
Betere verbinding ofzo?
Anoniem: 50944
Kom op met een beetje pielen had je dit zelf ook wel kunnen vinden, om hier nou een topic over te openen...Anoniem: 24317 schreef op 14 October 2003 @ 16:33:
Oplossing gevonden, gaat zo dicht. De dopjes moesten er af
Juist, is vooral makkelijk, als je ze luchtdicht soldeerd kan je ook nog wel een verbetering krijgen doordat het koper niet meer oxideerd. Verder niks dus.Beekforel schreef op 14 October 2003 @ 17:06:
[...]
Volgens mij is het gewoon makkelijker, of het echt beter is denk ik niet omdat je een extra overgang in je speakerkabel krijgt.
Ik heb namelijk een lichte ruis als ik geen geluid heb, tis geen aardlus, maar vraag me af hoe ik die 100% weg kan halen, heb al ff gezocht en vond wel dingen als bi-wiring maar dat's geen optie ( wil niet echt op een Marantz SR4300 geloof ik )
Anoniem: 2111
Ruis komt niet door kabels, tenzij je staaldraad gebruikt ofzo. Veel van zulke ht-receivers hebben last van ruis, door de digitale volumeregeling / op-amps/ crappe voeding. Wel is het zo dat ik vaak lees dat mensen last hebben van ruis bij de Marantz SRxxxx receivers. Er zijn hier meerdere topics over geweest hier op GoT.ViolatoR schreef op 14 October 2003 @ 17:41:
Ik heb namelijk een lichte ruis als ik geen geluid heb, tis geen aardlus, maar vraag me af hoe ik die 100% weg kan halen, heb al ff gezocht en vond wel dingen als bi-wiring maar dat's geen optie ( wil niet echt op een Marantz SR4300 geloof ik )
Biwiring zal zulke problemen ook niet oplossen, je blijft immers de zelfde actieve bron gebruiken (je versterker
Play, niet iedereen heeft meteen door hoe dingen bedoeld zijn. Zo duidelijk zijn de meeste apparaten niet. NOFI
En ook al oxideerd het koper, dan heb je een dunne laag oxide van een paar micron dik. Die tevens niet lucht doorlatend is. Een prima beschermlaag dus. Op de plekken waar je draad ingeklemd zit in je terminal of op andere contactpunten zal er geen contact met zuurstof mogelijk zijn en zal het ook niet snel oxideren.Anoniem: 50944 schreef op 14 oktober 2003 @ 17:09:
[...]
Juist, is vooral makkelijk, als je ze luchtdicht soldeerd kan je ook nog wel een verbetering krijgen doordat het koper niet meer oxideerd. Verder niks dus.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 2111 op 14-10-2003 17:56 ]
Mijn oplossing was m'n SR4300 omruilen met bijbetaling voor een SR7200, zo vervelend vond ik die ruis. De SR7200 ruist totaal niet.Anoniem: 2111 schreef op 14 October 2003 @ 17:52:
[...]
Ruis komt niet door kabels, tenzij je staaldraad gebruikt ofzo. Veel van zulke ht-receivers hebben last van ruis, door de digitale volumeregeling / op-amps/ crappe voeding. Wel is het zo dat ik vaak lees dat mensen last hebben van ruis bij de Marantz SRxxxx receivers. Er zijn hier meerdere topics over geweest hier op GoT.
[ Voor 4% gewijzigd door Tele op 14-10-2003 17:57 ]
Boiet het trouwens dat ik geen banaanstekkers gebruik maar gewoon gestripte kabel eronder doe en vastschroef?
Ik merk er eigenlijk weinig van, maar misschien is het slecht ofzo, doordat er te hoge weerstand is?
Ik merk er eigenlijk weinig van, maar misschien is het slecht ofzo, doordat er te hoge weerstand is?
Weerstand is lager, koper heeft volgens mij betere geleiding dan goud. Goud wordt alleen gebruikt om het oxideren tegen te gaan.Oscar Mopperkont schreef op 14 October 2003 @ 17:57:
Boiet het trouwens dat ik geen banaanstekkers gebruik maar gewoon gestripte kabel eronder doe en vastschroef?
Nouja kan niet zeggen dat die ruis irriteert, hoor het alleen wanneer ik met m'n oor tegen de speakers aanzit
maar vroeg me het me gewoon af.
Nogmaals mijn excuses (Play) alleen ik dacht dat de zwarte dopjes er op gelijmd zaten. Met een schaartje bleek dat je ze er makkelijk af kon wippen. Ik heb het vooral gedaan omdat het makkelijker is. Als ik nog is wat wil verplaatsen en dergelijke zit het nu zo weer allemaal in elkaar.
En play, het staat niet eens in de handleiding en hou liever mijn apparaten heel...
En play, het staat niet eens in de handleiding en hou liever mijn apparaten heel...
Maar het boeit dus eigenlijk niks?Anoniem: 2111 schreef op 14 October 2003 @ 17:59:
[...]
Weerstand is lager, koper heeft volgens mij betere geleiding dan goud. Goud wordt alleen gebruikt om het oxideren tegen te gaan.
Anoniem: 2111 schreef op 14 October 2003 @ 17:59:
[...]
Weerstand is lager, koper heeft volgens mij betere geleiding dan goud. Goud wordt alleen gebruikt om het oxideren tegen te gaan.
Goud oxideert nog meer...
alleen de oxidatie van goud geleid even goed als goud
Maar goud geleid wel beter
[ Voor 5% gewijzigd door SjOuKeS op 16-10-2003 22:14 ]
Goud is een edelmetaal en oxideerd niet in lucht. Zilver oxideerd extreem, maar zilveroxide zelf geleid soms beter dan ongeoxideerd zilver. (zilver geleid iig beter dan goud en koper)
Anoniem: 50944
Je hoeft aan mij echt geen excuses te maken hoorAnoniem: 24317 schreef op 14 oktober 2003 @ 18:36:
Nogmaals mijn excuses (Play) alleen ik dacht dat de zwarte dopjes er op gelijmd zaten. Met een schaartje bleek dat je ze er makkelijk af kon wippen. Ik heb het vooral gedaan omdat het makkelijker is. Als ik nog is wat wil verplaatsen en dergelijke zit het nu zo weer allemaal in elkaar.
Het is iets wat mij eigenlijk meteen opviel toen ik met een Marantz bezig was, en veel connectoren werken met dit systeem. Dat betekend natuurlijk niet dat jij dat ook had moeten weten.
Juist, niks.
met een schaartje?
Die dopjes op de sr4300 zitten echt zo los als wat. 1x ff met nagel erlangs (hoeven niet lang te zijn) en ze gaan er zo uit.
Zou zelf niet meteen met scherpe ijzeren dingen gaan lopen prutsen bij dure apparatuur
dopjes van mn sr4300 zaten weer muurvast, eentje ben ik kwartier mee bezig geweest. uitiendelijk maar met een paperclip 'm van de achterkant eruit gedrukt.
Die dopjes op de sr4300 zitten echt zo los als wat. 1x ff met nagel erlangs (hoeven niet lang te zijn) en ze gaan er zo uit.
Zou zelf niet meteen met scherpe ijzeren dingen gaan lopen prutsen bij dure apparatuur
dopjes van mn sr4300 zaten weer muurvast, eentje ben ik kwartier mee bezig geweest. uitiendelijk maar met een paperclip 'm van de achterkant eruit gedrukt.
18327
Goud oxideren? Dat doen edelmetalen helemaal nietSjOuKeS schreef op 14 October 2003 @ 18:41:
[...]
Goud oxideert nog meer...
alleen de oxidatie van goud geleid even goed als gouden dat is bij andere oxidatie meestal niet het geval
Pagina: 1