[XP] Mcafee virusscan 7.0 professional rechten probleem

Pagina: 1
Acties:

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 23:10
Er draait hier een active directory met een aantal XP machines waar mensen op inloggen met user rechten. Na de installatie van mcafee virusscan 7.0 (als administrator-zijnde) download ik de laatste DAT versies en andere upgrades.
Deze pc's zijn nu een aantal weken door de clients in gebruik maar tot mijn verbazing werkt de auto-update niet.
Als ik, als client-zijnde, (met user rechten dus) handmatig de update wil uitvoeren werkt dit ook niet. Ik krijg de volgende melding:

"Only Administrators are permitted to perform this action. Please ask your system administrator to log in and perform the action"

Wat kan ik doen zodat deze clients wel automatisch geupdate worden, zonder dat ik als administrator hoef in te loggen? Een ander software pakket is een optie.

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 23:10
^^

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
in de mcafee console zou je zondermeer een update moeten kunnen schedulen, deze loopt onder het system account (die dus alles mag), wat staat er in de logfiles van de update functie (ook in de console)

zo doe ik het ook op server (waar niemand op ingelogged is, en op terminal servers)

A wise man's life is based around fuck you