netwerk ziet pc niet, maar pingen gaat wel

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Ik heb een raar probleempje. Ik heb hier een netwerk met 6 pc's met allen Windows 2000 Pro erop.
Alle pc's hebben een gedeelde map met muziek. Nu is er echter 1 pc die onzichtbaar is voor de rest.

Deze pc laat zich niet zien op de andere pc's bij netwerkomgeving. Toch zit hij in dezelfde werkgroep. Hij kan echter wel de rest van het netwerk zien en overal netjes bij.
Alleen kan de rest dus niet op die pc komen.
Pingen naar die pc gaat wel goed vanaf andere pc's. Maar verder weigert deze elke vorm van toegang. Zowel c$ shares als gewone shares worden niet zichtbaar.
Kan dit met de inlognaam op die bewuste pc te maken hebben??? De gebruiker heeft namelijk een rare inlognaam met spaties gekozen zag ik. Maar dit is om lokaal met admin rechten in te loggen.
Kan de rest van de pc's hier last van hebben om toegang te krijgen tot deze bewuste pc?
Wat zou het anders kunnen zijn.... een firewall staat er niet op.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

Wat je eens kan proberen is de pc in een andere workgroup te steken, bv. test, en daarna terug in de originele workgroup.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Wat bij mij het geval was toen ik hier last van had was dat ik NetBIOS over TCP/IP uit had staan in de eigenschappen van TCP/IP

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Charlie932
Bedankt, ik zal het straks eens proberen. Het is namelijk een pc van de buurman.
Hij kan wel bij mijn bestanden, maar ik kan zijn pc dus niet benaderen.
pingen gaat wel. Voor de rest niks.
Ik laat het jullie weten als het geholpen heeft.....

Verwijderd

Heeft hij soms een vuurmuur aan staan!?

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
ook geprobeerd via uitvoeren en dan \\computer naam ?

• Charlie932
nee, vuurmuur heeft hij niet.... en ja ik heb de UNC paden gebruikt. Dat werkt niet. Zelfs op IP niveau kom ik er niet op.
Er is dus meer aan de hand.
Ik zal er zo eens gaan kijken en wat dingen proberen.....

Ik kan mijn pc wel remote overnemen vanaf daar, dus dan zie ik vanzelf wanneer hij wel verschijnt in mijn netwerkomgeving.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien is er wat raars aan de hand met je netwerkkaart?
of de kabel al gecheckt?
eventueel nog switch/hub checken? (evt andere poortje)

[ Voor 42% gewijzigd door Valkyre op 15-10-2003 08:27 ]

iRacing Profiel

• Charlie932
Weetje wat het nou was....
hij had het vinkje van de "bestands en printerdeling" uitgezet bij de netwerkeigenschappen.

Het rare is wel dat alle shares gewoon bleven bestaan... in de verkenner keurig handjes onder de mapjes. Dus ik zocht me wezeloos. Maar ik dacht weer veels te moeilijk.

Vinkje aangezet, gereboot en voila de pc was weer zichtbaar bij de rest met zijn gedeelde mappen.

Problem solved :)

Pagina: 1