Toon posts:

[gezocht] Roestvrijstalen gasslangen

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Die Amerikanen hebben het toch maar weer goed. In Amerika gebruiken ze voor het aansluiten van gasapparatuur op het gasnet (gas connector) zuiver roestvrijstalen slangen. Die kunnen ze dus gewoon bij Home Depot en dergelijke winkels kopen. Een slangetje van 24" (~60cm) doet zo'n 7 dollar. Hoe maak je zo'n slang geschikt voor een phase-change? Simpel: slijp de connectoren er vanaf, en soldeer de slang met wat 45% Ag zilversoldeer en hoge temperatuur flux op de koperen pijp.

Die 7 dollar vind ik een heel stuk vriendelijker klinken dan 100+ euro voor een slangetje met BSP uiteinden, en dan nog eens 30-40 euro voor twee snijring->BSP koppelingen. Ik zou dan ook gelijk de ruimte en het gewicht uitsparen van de koppelingen. Mooier kan haast niet.

Maarja, wij leven weer in een bijna-derde-wereldland, en wij gebruiken rubberen (oid) slangen om ons gasfornuis aan te sluiten.

Heeft er iemand enig idee wie eventueel standaard roestvrijstalen gasslangetjes verkoopt? Bij voorkeur met 3/8" binnendiameter. Als het een standaardproduct is, is het zeker een factor 10 goedkoper dan maatwerk.

Ik heb bij de lokale gasfitter en de bouwmarkten gekeken, zonder resultaat.

Verwijderd

Kan ik wel regelen, is deel van het assortiment dat wij verkopen.

Gaslang RVS304 3/8"mm inw. L=600 mm geschikt voor het normale gasnet. Verder zitten er geen koppelingen, snijringen of andere attributen aan. Is puur de slang alleen?

Kan ik zo ophalen bij een van mijn leveranciers. Kosten , weinig, denk zelfs gratis zetten ze het weg onder monster ofzo. (kan ik natuurlijk maar 1x doen, ze zijn niet gek daar)

Ik ga morgen op vakantie, en ben op 22 okt,. weer terug.
Moet je maar ff een reactie aan mij mailen ( RaymondGaasbeek@msn.com )of plaats weer een reply dan kan ik er eens verder over vragen. edit:Ik kan het na mijn vakantie ophalen

Als er trouwens iemand voor zijn pc-mod slangen met RVS wil laten omvlechten moeten ze ook maar eens reageren, het zal niet gratis zijn maar ik altijd een offerte maken en dan zien we wel weer verder. Dit heb ik ook eens gedaan voor een Harley groep, alle gas/benzine slangen zijn bij hen nu voorzien van een RVS 304 omvlechting. Is toch mooi gezicht bij een Case mod.

Is toch niet erg een beetje reclame ;)??? Zou ik hier niet een topic van mogen maken???(Zal wel niet, is en blijft dan natuurlijk reclame)

})

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 16:30 ]

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

www.warmteservice.nl -> online shop -> cv toebehoren -> gasslang rvs

Verwijderd

Topicstarter
rayg: je krijgt morgen e-mail..

Verwijderd

Prima, de 22e ben ik weer in nederland en zal ik het wel ff ophalen.

Nu ga ik nog ff gamen en morgen lekker naar de zon.

Ciao for now en tot volgende week.

Ray

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Bedoel je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/DSC01708.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/DSC01709.JPG

Die liggen gewoon bij ons in de garage. Als je deze bedoelt zal ik wel even aan m'n vader vragen waar ze vandaan komen.

Edit:
Hm, m'n vader zegt nu net dat dit waterslangen zijn met alleen een pantser.
Hij zij verder dat ze wel te krijgen zijn, maar waar...... dat zou hij ook moeten opzoeken.......

Heb je niet ergens een Technische Unie gids ofzo?

[ Voor 32% gewijzigd door Exigence op 14-10-2003 23:31 ]

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Ik denk niet dat dabit die bedoelt, aangezien die gewoon een rubberen binnenwerk hebben...

De slangen die hij wel bedoelt, zijn volledig rvs, en hier in NL eigenlijk alleen maar in maatwerk te krijgen...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 22:07
Wat een beetje langs me heen gaat is hoe je van een metaal een slang maakt? :?
het is blijkbaar geen gevlochten spul, maar hoe werkt dat dan? Het kan moeilijk massief zijn, of wel?

Verwijderd

DEze slangen worden gegoten (of liever getrokken )over een lange pijp, dus wat je krijgt is een lange dunwandige buis. Deze wordt om de paar mm. ingeknepen zodat je een lange gegolfde slang krijgt die je kunt buigen , een buis zonder deze golfen zou knikken of breken.

Ze wordenn niet alleen voor gas gebruikt hoor, ook voor vele middelen chemicalien , afvalstoffen, hete stoom (max van rond de 250-300°C) en nog wel meer toepassingen. Is vooral industrie en scheepvaart die dit gebruiken.

Omvlechting is vooral om meer druk op zo'n slang te kunnen zetten, een veiligheid alleen dan ook nog eens ter verhoging van de werkdruk

Hier een stukje kopie van website van leverancier.

roestvaststalen slangen zijn ontwikkeld voor een groot aantal industriële toepassingen waarbij hoge eisen worden gesteld aan bewegingsopname en het opvangen van uitlijningsverschillen. Deze flexibele verbindingen worden daarom toegepast in situaties waarbij het medium of de (omgevings)temperatuur extreem is. Ook voor het transport van een corrosief medium hebben wij een doeltreffende oplossing.

Toepassingsgebieden zijn onder andere turbines, branderinstallaties en cryogene techniek. Daarnaast wordt er de verwarmings- en koelindustrie veelvuldig gebruikgemaakt .

De flexibele slangverbindingen voldoen aan strenge keurmerken en veiligheidsnormen, zoals Gastec, DVGW, Stoomwezen, Lloyds en DNV.

Ze zijn dus echt multifunctioneel inzetbaar.

Vanaf nu kan jeje inschrijven om een tour te krijen bij een rvs slangen producerend bedrijf, inschrijven via....blablabla, LoL |:(

Ze zijn er echt in alle soorten en maten. De grootste die ik tot nu toe gezien heb is special made in USA, 14" doorsnee(400 mm) en 16 mtr lang, moest je met 4 man tillen anders was ie niet eens weg te krijgen.

Als mijn vader dit leest zou ie trots zijn op me, wat een verkoper. LoL 8)7 8)7 8)7

P.S. hoe kan ik een foto uploaden

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja... bij ons hadden ze die slang voor € 25 bij de keukenhandel... Was om het gasfornhuis aan te sluiten terwijl er een oven onder zit. Was bij ons een Fel gele slang maar je zal ze wel in meerdere kleurtje's hebben...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 16:20:
Gaslang RVS304 3/8"mm inw. L=600 mm geschikt voor het normale gasnet. Verder zitten er geen koppelingen, snijringen of andere attributen aan. Is puur de slang alleen?
Yup, ik wil eens kijken of ik 'm vast kan solderen op koperen pijp. Moet kunnen met 45% zilver hardsoldeerstaven en hoge temperatuur flux.
Is toch niet erg een beetje reclame ;)??? Zou ik hier niet een topic van mogen maken???(Zal wel niet, is en blijft dan natuurlijk reclame)
Mag je van mij in CME (lijkt mij de beste plek) best doen, zolang het niet een compleet commercieel gebeurren is. Mij lijkt dat een aardig aantal mensen er in geinteresseerd zullen zijn.
Pooh schreef op 14 October 2003 @ 16:50:
www.warmteservice.nl -> online shop -> cv toebehoren -> gasslang rvs
Inderdaad, dat spul dus. 22 euro, valt nog relatief mee.
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 21:51:
Prima, de 22e ben ik weer in nederland en zal ik het wel ff ophalen.
Nu ga ik nog ff gamen en morgen lekker naar de zon.
Veel plezier :)
erik9287nl schreef op 14 October 2003 @ 23:26:
Edit:
Hm, m'n vader zegt nu net dat dit waterslangen zijn met alleen een pantser.
Hij zij verder dat ze wel te krijgen zijn, maar waar...... dat zou hij ook moeten opzoeken.......
Dat vermoeden had ik ook al. Maarja, aan de buitenkant kun je het niet lekker zien.
apen-nootjes schreef op 15 October 2003 @ 08:36:
Mja... bij ons hadden ze die slang voor € 25 bij de keukenhandel... Was om het gasfornhuis aan te sluiten terwijl er een oven onder zit. Was bij ons een Fel gele slang maar je zal ze wel in meerdere kleurtje's hebben...
Felgele slang? Zeker weten dat dat RVS was?

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Felgeel jah... Was een rvs slang.. zat alleen weer een plastic beschermmantel omheen die fel geel was...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• bredend
  • Laatst online: 16:04
Toch wel UV-actief he? :+

Verwijderd

kweet niet of ze het hebben maar niet geschoten is altijd mis: www.handyman.nl (hebben erg veel ..)

Verwijderd

Neem eens een kijkje bij Hornbach ofzo? Vraag daar naar gewapende gasslang en voila. Let wel die slangen zijn ontiechelijk duur. Was voor mijn gasaansluiting (+/- 1 mtr) al ruim €45,- kwijt. 8)7 8)7

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 14:19:
Let wel die slangen zijn ontiechelijk duur. Was voor mijn gasaansluiting (+/- 1 mtr) al ruim €45,- kwijt. 8)7 8)7
Weet je wat het kost om je huis te herbouwen als er een gasexplosie is geweest?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:23
Ortep schreef op 15 oktober 2003 @ 14:22:
[...]

Weet je wat het kost om je huis te herbouwen als er een gasexplosie is geweest?
Ik denk dat hij bedoelt dat die dingen ultra duur zijn, zoveel kost het nou ook weer niet om zoeits te maken. Ja, je huis verbouwen na een gas-explosie zal wel duur zijn :P

• bredend
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 14:19:
Neem eens een kijkje bij Hornbach ofzo? Vraag daar naar gewapende gasslang en voila. Let wel die slangen zijn ontiechelijk duur. Was voor mijn gasaansluiting (+/- 1 mtr) al ruim €45,- kwijt. 8)7 8)7
en dan komt daar ook nog eens het arbeidsloon bij van de verplichte installatie door een erkend monteur :|

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
bredend schreef op 15 oktober 2003 @ 14:54:
[...]

en dan komt daar ook nog eens het arbeidsloon bij van de verplichte installatie door een erkend monteur :|
the look on his face when you tell him it needs to be installed in2 a computer:
PRICELESS :P

ontopic:
zijn er geen US winkels die die slangetjes overzee versturen (kost je dan wel 20 euro ofzo, maar als je er toch een paar nodig hebt)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 14:19:
Let wel die slangen zijn ontiechelijk duur. Was voor mijn gasaansluiting (+/- 1 mtr) al ruim €45,- kwijt.
Nah, 45 euro vind ik opzich nog wel gaan. Maar bij die Warmteservice kostte dat spul iets van 21 euro voor een 60cm slangetje.

De prijzen vallen dus wel mee. 't is tenslotte geen prutterig PVC-slangetje.
RocketKoen schreef op 15 October 2003 @ 15:01:
the look on his face when you tell him it needs to be installed in2 a computer:
PRICELESS :P
Ik zou 'm een hint kunnen geven dat-ie een zuurstof/acetyleenbrander nodig heeft om 't ding aan te sluiten Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/images/smilies/rotf.gif

offtopic:
Offtopic: ik heb ooit bij Simson computers gevraagd of ze een GF4Ti4600 hadden. Die hadden ze, maar ze wilden 'm alleen installeren, niet los verkopen. Ik had 't bijna gedaan; eens kijken hoe ze op mijn PC-tje zouden reageren

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 16:17 ]

Pagina: 1