Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EC] laptop TFT scherm in een kapotte TFT scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Y0 mensen,

Is het mogelijk om een laptop TFT scherm aan te sluiten op een defekte standalone TFT scherm die bijv. iemand verkoopt omdat het scherm zelf is gebarsten?

gebruiken deze TFT schermen ook LVDS connectoren?
In principe vervang ik het TFT scherm gewoon.

Ik zelf heb een 14'1", en het defekte scherm is een 15"

Verwijderd

veel suc6 met het zoeken naar exact hetzelfde scherm....
je zal zowiezo een scherm van het zelfde formaat moeten hebben....

Verwijderd

.

[ Voor 212% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:58 ]

Verwijderd

Je zult dan toch minstens op zoek moeten gaan naar de datasheets om te vergelijken of de schermen wel dezelfde aansturing gebruiken. Is dat niet zo, dan zul je zelf een converter moeten maken op basis van de datasheet-specificaties. Kortom: het is niet zondermeer uitwisselbaar, en daar komt nog bij dat laptopschermen meestal specifiek gemaakt zijn voor low-power toepassingen, terwijl een desktopscherm wel wat meer mag gebruiken omdat die toch aan het stopcontact hangt :)

Om de datasheets te vinden heb je meer gegevens nodig:
- nummers op de LCD unit
- chipnummers van de grootste chips op de LCD unit
- aantal pinnen/draden voor aansturing
- etc..

Kortom, dat kunnen wij vanaf hier niet voorspellen...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 20:45 ]

Verwijderd

ik weet niet pcies om wat voor laptop het gaat. Maar ik heb hier een aantal hp laptops staan eentje had een kaduk beeld en de nader deed het gewoon niet meer (oude 166 dingen) ik heb toen het beeld van zn andere afgehaald en overgezet is kut werk en niet makkelijk.

Prorbeer dus gewoon een tweedehandsje van jou laptop op de kop te tikken. Anders kan je altijd de leverancier bellen en vragen of je ook losse parts mag bestellen. Vaak kan dat en het zal je verbazen wat ze nog hebben liggen :)

Verwijderd

Topicstarter
?!
ok wacht, stop...

mijn oude laptop (Asus L2400), is dood gegaan, paar maanden geleden, inmiddels heb ik alweer een nieuwe, en heb het TFT scherm uit mn oude laptop gehaald.

Is het nu dus mogelijk om van een standalone TFT (dus gwoon een TFT Scherm zoals een CRT. DVI input o.i.d.) de hardware eruit te halen die in zon TFT scherm zit,
dus de controller die een VGA signaal omzet voor de aansturing naar het TFT scherm (LVDS), die bijna de meeste TFT schermen hebben.

En stel, op de controller zit gewoon een LVDS connector, zou dit problemen opleveren?
Het blijft immers een standaart LVDS interface. Mijn Goeie TFT scherm die ik erop wil aansluiten heeft een 20 pins LVDS connector, waarvan er 8 gebruikt worden.
Pagina: 1